2026-05-25, 13:18
Medlem
santos_devilles avatar
Jag har för mig att klippet/reklamen är en typ stressad pappa som ska köpa något husdjur men har inte planerat det när kassöskan frågar var han ska ha den så håller han upp en systemet kasse och skakar så den klingar!

Jag kan ha helt fel eller feber yrar. Men jag gjorde något liknande när grannen frågade mig om jag kunde kolla till deras hamster medan dom var borta över helgen och jag stod i trapphuset med en påse från bolaget och sa javisst och höll upp påsen.
Citera
2026-05-25, 13:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Låter inte som en reklam i alla fall.

Varken Systembolaget eller något annat svenskt företag skulle ha en/få ha en reklam där man klirrar glatt med kassen.
Citera
2026-05-25, 14:03
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har för mig att klippet/reklamen är en typ stressad pappa som ska köpa något husdjur men har inte planerat det när kassöskan frågar var han ska ha den så håller han upp en systemet kasse och skakar så den klingar!

Jag kan ha helt fel eller feber yrar. Men jag gjorde något liknande när grannen frågade mig om jag kunde kolla till deras hamster medan dom var borta över helgen och jag stod i trapphuset med en påse från bolaget och sa javisst och höll upp påsen.
Den enda reklam jag kan påminna mig med systempåsar, var reklam för att använda flytväst.

Karln köper sprit för en viss summa, och ska sedan köpa en flytväst, som råkar kosta lika mycket som spriten, men karln tycker inte att han vill betala så mycket för lite frigolit.

Inget husdjur, men väl spritpåsar.
Citera
2026-05-25, 14:16
Medlem
santos_devilles avatar
Det kanske inte var en systemetpåse men det var en plastpåse.

Han står där och ska få typ marsvinet och han har ingen bur att ta djuret i så han tittar ner på påsen och skakar till för att visa att, kasta ner djuret här!

Det kanske är från en film?

Fan jag är säker
Citera
2026-05-25, 14:43
Medlem
skogsburkans avatar
Känns mer som en scratch än en reklam, jag tänker kvarteret skatan.

Edit: Ska givetvis stå sketch mobilen ändrade.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-05-25 kl. 14:56.
Citera
2026-05-25, 14:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det kanske inte var en systemetpåse men det var en plastpåse.

Han står där och ska få typ marsvinet och han har ingen bur att ta djuret i så han tittar ner på påsen och skakar till för att visa att, kasta ner djuret här!

Det kanske är från en film?

Fan jag är säker

Det var väl nått liknade i filmen ”Morrhår och Ärtor”
Citera
2026-05-25, 14:55
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Känns mer som en scratch än en reklam, jag tänker kvarteret skatan.

Ordet du söker är "sketch".
Citera
2026-05-25, 14:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Ordet du söker är "sketch".
Såklart mongo mobilen ändrade haha!!
Citera
2026-05-25, 16:18
Moderator
Nospheratus avatar
Kan det helt enkelt inte ha varit just Systembolaget? De har ju tidvis någon slags anti-reklam för alkohol. Som de försöker göra lite lustig så att folk ska komma ihåg inslagen.

Lite långsökt att få till det med att oj så fel det kan gå med alkohol med ett fyllo som köper en hamster. Men skulle kunna vara nått sånt. De hade ju nån reklam med nån tonårig brud som försöker smyga ut genom ytterdörren. Med påsar som klirrar. Mamman ropar från nått snnat rum och frågar vart dottern ska någonstans. Och dottern ropar tillbaka typ ”Eh..ska bara iväg å träffa Erik. Han har precis muckat”. Och morsan ropar trött att jaha okej, ha det så trevligt.

Där poängen var att man ska hålla koll på sina ungar och hur de krökar. Också lite långsökt. Men tja, roligare scen antar jag än typ bild på bilolycka och ”Så här kan det gå om du låter din ungjävel dricka sprit”.

Kan inte heller minnas någon hamster, men kan ju faktiskt vara något som bolaget själva kört med. Titta så tokigt det kan bli om man dricker sprit.
Citera
2026-05-25, 16:24
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Kan det helt enkelt inte ha varit just Systembolaget? De har ju tidvis någon slags anti-reklam för alkohol. Som de försöker göra lite lustig så att folk ska komma ihåg inslagen.

Lite långsökt att få till det med att oj så fel det kan gå med alkohol med ett fyllo som köper en hamster. Men skulle kunna vara nått sånt. De hade ju nån reklam med nån tonårig brud som försöker smyga ut genom ytterdörren. Med påsar som klirrar. Mamman ropar från nått snnat rum och frågar vart dottern ska någonstans. Och dottern ropar tillbaka typ ”Eh..ska bara iväg å träffa Erik. Han har precis muckat”. Och morsan ropar trött att jaha okej, ha det så trevligt.

Där poängen var att man ska hålla koll på sina ungar och hur de krökar. Också lite långsökt. Men tja, roligare scen antar jag än typ bild på bilolycka och ”Så här kan det gå om du låter din ungjävel dricka sprit”.

Kan inte heller minnas någon hamster, men kan ju faktiskt vara något som bolaget själva kört med. Titta så tokigt det kan bli om man dricker sprit.

Jag är rätt säker på att det är en scen från Morrhår och Ärtor. Gösta Ekman köper en hamster och bär omkring den i en systempåse.
Citera
2026-05-25, 16:39
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag är rätt säker på att det är en scen från Morrhår och Ärtor. Gösta Ekman köper en hamster och bär omkring den i en systempåse.
Aha. Jag minns väl inte den så väl. Kändes som ett hafsverk som mest gick ut på att slänga in kända komiker i en film och hoppas det blir bra av sig självt.

Minns den inte som dålig men inte heller som särskilt minnesvärd.
Citera
2026-05-25, 17:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Låter underbart galet!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in