2020-03-26, 02:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Matkedjan Paradiset i konkurs, inte kunnat finansiera verksamheten (Finwire)
2020-03-23 14:28
Matkedjan Paradiset är i konkurs för att det inte kunnat finansiera verksamheten framåt som planerat, enligt ett pressmeddelande från grundare Johannes Cullberg.

Någon som är förvånad?
Paradiset har haft ödsligt tomma butiker, det mesta har varit svindyrt och det onyttiga som kan förgylla tillvaron har varit strängt bannlyst. Vem vill handla vardagsinköpen där?

Varför startade man överhuvudtaget ”Paradis”-butikerna?
Ett typexempel på när någon bara umgås med likasinnade hipsters och ekologiska fanatiker och tror att resten av befolkningen tycker och tänker som vänkretsen i den lilla bubbla man befinner sig i.
Feltänk och felsatsning.

Från 15 juni 2019 - inte ens ett år som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Bättre handla vardagsmaten på Ica eller Coop med bra märkning på Eco produkter för den som vill och som också erbjuder andra produkter. Och välja något trevligare alternativ för lunchen.

Nej, konceptet kommer nog inte överleva. Förtjänar det inte heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jahaja! Citerar mig själv från 11/3.
De kan inte skylla på coronan så länge de inte kan bevisa att alla hipsters dött av viruset!

De gjorde en kapital felsatsning helt enkelt! Ekomat är stort hos en liten högljudd klick av den twittrande medelklassen, i realiteten är det en olönsam nischverksamhet vilket Paradiset nu lärt sig den hårda vägen!
Senast redigerad av coli 2020-03-26 kl. 02:18.
Citera
2020-03-28, 02:39
Medlem
Svärjes avatar
Jag handlade där så mycket jag kunde, det är dyrt men pengar är inte mitt problem. Förra året upptäckte jag då jag gick i en av gångarna inne i Täby centrum jag att de skulle öppna där, det var en stor skylt på sågspånsplattorna man ställt upp för att bygga om inuti. Men sedan försvann den och jag trodde att det inte blev något av den.

Av en slump upptäckte jag efter flera månader att butiken placerats bakom alla andra restauranger och butiker och jag tänkte, nej, det här funkar inte. Det var snyggt, prydligt och riktigt påkostat med självplock för matlåda. Men det var nästan tomt. Jag skrev till Paradiset att det inte kommer funka, ingången måste ligga vid huvudstråken i centrumet så att alla som passerar SER den.

Ja, resten vet vi nu, tyvärr
Senast redigerad av Svärje 2020-03-28 kl. 02:46.
Citera
2024-10-07, 15:52
Medlem
jack.danielss avatar
Som nån skrev, tur att coronan kom så han hade en syndabock till konkursen

Som nybliven tvåbarnsfar var jag frustrerad över bristen på bra matbutiker och startade min egen dagligvarukedja Paradiset. Företaget och jag vann ett flertal priser och växte snabbt med många dedikerade fans. Tyvärr kom pandemin i exakt fel tid och slog mina drömmar i spillror.

Den här figuren härjar i mitt facebookflöde, där han förklarar för efterblivna tjockisar hur många sockerbitar det finns i ett glas läsk, typ så!

Nu har en figur börjat återposta ”hälsotipsen” och kritisera faktan! Ganska underhållande
Citera
2026-05-26, 10:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Det vi såg här är ett skolexempel på hur det går när folk stänger in sig i filterbubblor och inbillar sig att hela världen ser ut som och fungerar som det gör inne i deras bubbla.

De tror att mikrotrenderna i derss bubblor speglar omfattande konsumtionsmönster när det i själva verket rör sig om marginella företeelser utan ekonomisk bärkraft.

Han får gärna skylla på pandemin bara han inte lurar sig själv att det var orsaken till konkursen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in