2026-05-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Majoriteten jobbar oftast på måndagar. Inte populärt med fylla mitt i veckan
Kundunderlaget stödjer nog inte heller att personal jobbar sent på söndagarna, för få besökare
Dessutom går det att planera fester ett par dagar i förväg
Skiftarbetare vet att allt inte är öppet dygnet runt och planerar sina köp
Festande mitt i veckan. Brukar nästan alltid resultera i bråk med grannar och polis
Det är bättre att folk spar fyllan till fredagar och lördagar
Måste man dricka flera dagar i veckan. Så har man allvarliga problem och bör söka hjälp

Jag brukar handla mat för kommande vecka på söndagar, men det betyder inte att jag äter upp allt direkt jag kommer hem.
Varför skulle det inte kunna gälla alkoholhaltiga drycker också?
Citera
2026-05-25, 22:47
Medlem
Whitecaat73s avatar
Som svar på TS frågeställning: 💯 %
Citera
2026-05-25, 22:55
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Jag, jag, jag.

Jag handlar alltid hela veckans behov på tisdagar. Stäng resten av veckan, jag har inget behov, kanske kan ge mig bättre priser. Jag vill!!!!!!!!!

(Extra roligt när det är gamla gubbar som inte förstår vad jaaaag är och varför jaaaaag inte betyder ett skit, efter så många år i livet……….)

Vad intressant att höra bror duktig. Verkligen. Intressant. Du tycker. Du är så bra. Vet allt. Känner att du har det. Du vet. Hur man ska göra. Vad som är rätt. Grattis. Guuud. Så bra. Nu har du tyckt till. Tack.

Jag tackar för ett intelligent, insatt, relevant och retoriskt imponerande svar, men tyvärr tillhör jag den ironiska generationen och har inte möjlighet att bemöta dig på din nivå...
Senast redigerad av Stenballe 2026-05-25 kl. 23:00.
Citera
2026-05-25, 23:01
Medlem
Är det vad SD fick för att kasta de långtidsarbetslösa framför bussen? En totalt meningslös och kostsam förändring!
Citera
2026-05-25, 23:09
Medlem
Ska dom bestämt ha monopol så får dom fan ha flexibla öppettider.

Alternativt får de släppa monopolet.
Citera
2026-05-25, 23:14
Medlem
auto-fellatios avatar
Enda anledningen att ha stängt på Söndagar är av omtanke om de anställda. De är nog glada att ha en dag de aldrig behöver jobba.

I övrigt betvivlar jag att söndagsstängt förhindrat en enda person att bli alkis.
Citera
2026-05-25, 23:17
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Kan gott vara stängt, dock borde man kunna få köpa lite vin och starköl på ICA.
Citera
2026-05-25, 23:18
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag tycker det är spännande med folk som är emot det för att de inte behöver det.
Lätt egoistiskt.
Jag behöver heller inte det, men VARFÖR SKULLE JAG STÅ I VÄGEN för dem som behöver det?
Det kostar mig INGENTING om det är öppet söndagar.

Äntligen någon som kan tänka lite större än vad sossetrynet är fult.
Även jag skiter i renar och marker i Lappland, det drabbar inte mig i södra Sverige, men självklart fattar jag att det är en stor fråga för en del i norra Sverige.
Jag önskar ego-svenne kunde få in i skallen att det finns andra människor med andra behov.
Citera
2026-05-25, 23:20
Medlem
Silltunnas avatar
Ja det ska vara öppet söndagar och det skall även gå att köpa starköl och vin i vanliga mataffärer.
Citera
2026-05-25, 23:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatulisten
För egen del kvittar det om det är öppet på söndagar eller inte. 99% av mina inköp görs på vardagar, och det är inte svårt att planera in ett besök på Systembolaget.

Håller helt med dig, att stå och köa en midsommarafton bara för att inte klarat av att ha alkohol hemma utan att det måste tömmas direkt.
Här hemma finns alltid ett urval av olika drycker och har nog aldrig känt behovet att jag måste få handla sprit, öl eller vin på en söndag.

När jag var liten så stängde mataffären klockan 13 eller om det var 15 på lördagen och på söndagen var det stängt och även det funkade. Bodde i en mindre ort.
Citera
2026-05-25, 23:26
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har de inte alls. Jag är ofta i Danmark och köper alkohol på söndagar.
Ah, tänkte i kiosker och dylikt. Men det var på 1990-talet jag var där senast…
Citera
2026-05-25, 23:27
Medlem
Jan-As avatar
Nej det behövs absolut inte.
Det är utmärkt som det är nu.
Stänga förresten alla butiker på Söndagar. Skulle bara vara skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in