2026-05-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du är så jävla pinsam! Har aldrig skrivit att någon måste vara adel för att gå på Lundsberg. Däremot går mycket adelsungar där. Det är en avgörande skillnad din pissluffare.

Nu ville Günel Anip låta sin son gå där för att ge honom ett nätverk för framtiden som skulle garantera hans framgång. Det gick inte så bra. Lika barn leka bäst brukar det heta. Ger du dig in i leken så får du leken tåla osv

Det går självklart bra att sätta sonen i vilken skola som helst där sonen hade mått bättre men de valde aktivt att han skulle leka på Lundsberg. En skola känd för pennalism så länge den existerat.

Ja dessa von Platons måste ju vetat att det förekom pennalism och tarm osv det är ju allmänt känt. Sonen kände säkert också till det. De tänkte att det inte var så allvarligt utan kontakter framför allt och status.

Sen när skolan kastade sonen under bussen för att släta över rasism och pennalism och därmed kontakterna och statusen flög åt helvete gör de så här för att rädda sonens rykte.

De är dåliga föräldrar som satte ungen där från början. Med det sagt tror jag på allt de säger om lundsbergs mobbing och pennalism och alla andra vittnen som finns. Skolan bör stängas i morgon.
Citera
2026-05-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Här är en mycket bra artikel som beskriver vad det handlar om:
https://www.expressen.se/nyheter/sparkade-vdn-slar-tillbaka-mot-gunilla-von-platen/

Citat: Anledningen till det var, enligt Novak i intervjun med Norran, en tidigare historia mellan de två, då hon själv var chefredaktör på lokaltidningen som granskade Gunilla von Platens företag Xzakt kundrelation, som hade verksamhet i Skellefteå.

Norran skriver: ”Under Novaks tid som chefredaktör granskade Norran upprepade gånger brister på Xzakt kundrelation. Gunilla von Platen har flera gånger hävdat att artiklar varit felaktiga, men Norran har aldrig fällts för några uppgifter.”

– Ja, hon var väldigt upprörd. Hennes känslor gentemot Norran verkar ha hållit i sig länge för hon lyfter ju fortfarande sin ilska i olika sammanhang. Jag vet ju inte om detta har spelat in, men jag informerade Kulturdepartementet inför utnämningen om att det kunde vara en försvårande omständighet, säger Novak till Norran.

Följden blir alltså att Anette Novak som bevakat G v P:s företag får senare ett jobb som vd på Filminstitutet. När G v P blir ordförande så sparkar hon journalisten.

G v P framstår mer och mer som en hämndgirig satkärring. I artikeln finns en bild där hon förslöker vara Trump och pekar och ser ut att säga: ”You are fired!”.

Jag tror att många skulle vilja be ICE peka på G v P och säga: ”You will be deported!”.

Fast släpp Gunilla pappan är ju för tusan också med i dokumentären

Dessutom finns det ju massvis av bevis att han blivit utsatt för rasism bara kolla på TikTok
Citera
2026-05-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Man behöver inte gå på en internatskola för att lära sig det, om man bor i Stockholm, där det idag finns acceptabla skolor att välja på.

Jag skulle säga att det är extremt själviskt att skicka sina ungar till Lundsberg. Föräldrarna byr sig om egna kontakter & nätverka med annan överklass, snarare än vad som är nyttigt för barnens psykologiska utveckling.

Ett argument för överklassen är väl att faktiskt skicka sina barn till kommunala skolar, så de får en nyanserad verklighetsuppfattning. Invandrarkidsen kanske hackar på en för att man en den rika vite svensken... so what? Lär skapa en sundare och ödmjukare individ än privatskolor.

MEN för vissa föräldrar är det jätteviktigt hur ens barn uppfattas. Har en bekant som är så, hon kräver att barnen ska sitta korrekt på stolen vid matbordet, annars påpekar hon och sneglar på andra vuxna "hoppas ni inte såg att mina barn betedde sig illa nu". Ganska fucked up.
Citera
2026-05-25, 22:24
Medlem
Att hennes son dömts är inget jag bryr mig om eller ens värdesätter dock är jag gammal nog att minnas när Lundsberg elever dömdes för strykjärnsnollningen och just av den anledning och tusentals andra anledningar vet jag att Gunilla vetat om skolans rykte och alla konstiga saker som skett på den skolan. I dokumentärer berättar hon som om hennes unge kommit fram med förslag om vilket gymnasieskola som helst. Men Lundsberg är inte vilken gymnasieskola som helst. HAHAHA....Snälla....Jag tror inte att man kan undersöka eller Googla Lundsberg utan att hitta alla konstiga saker som händer och har hänt på den skolan.
Citera
2026-05-25, 22:39
Medlem
Vissa människor behöver uppleva klassism och rasism både som strukturell och kulturell innan dessa förstår att det är på riktigt. Jag tvekar inte på att hennes barn blev utsatt men jag vet ochså att om han inte vore dömd och permanent avstängd hade hon inte uttryckt allt som gick fel. Både mamman och sonen visste om skolans historia och ändå var allt grönt. Det räcker inte med att varna om att spisen är varm. Vissa människor behöver bränna sig på spisen innan dessa människor förstår innebörden av bränna sig.
Citera
2026-05-26, 00:08
Medlem
gullfias avatar
Vill påpeka en viktig sak: Rums-dörrarna på Lundsberg har LÅS.

Man kan låsa sin dörr inifrån, medan man sover. Det gjorde jag --- efter jag insåg att folk ibland gick in i rummet medan vi sov. Inte för att slå mig - men av andra skäl som jag (och rumskamrat) inte uppskattade.

Elever har har INTE tillgång till nyckel till andras rum, mitt i natten. Husföräldrarna har det.

Sonen von Platen hade ett eget rum och verkar ha gått i andra eller tredje ring.

Varför låste han inte dörren om han var mobbingoffer och hade haft tidigare problem?

Varför sa han inte till föräldrarna att han vantrivdes?

Kanske för att han INTE egentligen vantrivdes utan kunde tolerera lite grabbigt retande! Killar hittar saker att säga! Kanske hade han tur som "bara" var turk, till skillnad från något mer personligt fel.

(Kan säga att situationen är mycket värre för de elever som av olika skäl INTE har något egentligr hem att återvända till. Ett riktigt problem på internatskolor, för många - men INTE för von Platens son)
Senast redigerad av gullfia 2026-05-26 kl. 00:13.
Citera
2026-05-26, 00:15
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikitok
Vissa människor behöver uppleva klassism och rasism både som strukturell och kulturell innan dessa förstår att det är på riktigt. Jag tvekar inte på att hennes barn blev utsatt men jag vet ochså att om han inte vore dömd och permanent avstängd hade hon inte uttryckt allt som gick fel. Både mamman och sonen visste om skolans historia och ändå var allt grönt. Det räcker inte med att varna om att spisen är varm. Vissa människor behöver bränna sig på spisen innan dessa människor förstår innebörden av bränna sig.

Japp, hon blev förbannad för att hon investerat och det inte gav utdelning - och skolan vägrade backa om relegeringen.
Citera
2026-05-26, 00:24
Medlem
Läste domen. Sonen von Platon verkar ljuga friskt i domen. Han har girigt deltagit i ”kamratföstran”.

Väl på plats har ha blivit utsatt för rasism av de andra ungarna med dålig uppfostran och hemska värderingar som går i den värdelösa skolan.

Det har han köpt och sen själv utsatt andra för våld.

Som jag skrev tidigare är hans föräldrar dåliga som satt han på skolan. De försöker ju nu bara tvätta hans rykte men att framställa honom som oskyldig är ju rent patetiskt. Herregud hoppas det visas i dokumentären att han är tvärskyldig. Vilka värdelösa bortförklaringar han kommer med.

Varför verkar alla elever på lundsberg sakna ryggrad helt och hållet? Hur dåliga är deras föräldrar på uppfostran egentligen? Häpnadsväckande att ingen elev inte stått upp för sig själv ännu och med pondus och karisma sagt ifrån mot det pennalistiska systemet och fått med sig likasinnade på tåget för att bryta den mörka traditionen.

Det är ju tydligt i domen hur värdelös skolan är med pennalism misshandel våldtäkt och förnedring som stående inslag. För första gången håller jag med Anders på Aftonbladet. Lägg ner skiten nu! Våra skattepengar skall inte gå till detta.

Vill de slippa sina ungar får de skicka dem på ngt internat utomlands.
Senast redigerad av grobiankungen 2026-05-26 kl. 00:59.
Citera
2026-05-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Vill påpeka en viktig sak: Rums-dörrarna på Lundsberg har LÅS.

Man kan låsa sin dörr inifrån, medan man sover. Det gjorde jag --- efter jag insåg att folk ibland gick in i rummet medan vi sov. Inte för att slå mig - men av andra skäl som jag (och rumskamrat) inte uppskattade.

Elever har har INTE tillgång till nyckel till andras rum, mitt i natten. Husföräldrarna har det.

Sonen von Platen hade ett eget rum och verkar ha gått i andra eller tredje ring.

Varför låste han inte dörren om han var mobbingoffer och hade haft tidigare problem?

Varför sa han inte till föräldrarna att han vantrivdes?

Kanske för att han INTE egentligen vantrivdes utan kunde tolerera lite grabbigt retande! Killar hittar saker att säga! Kanske hade han tur som "bara" var turk, till skillnad från något mer personligt fel.

(Kan säga att situationen är mycket värre för de elever som av olika skäl INTE har något egentligr hem att återvända till. Ett riktigt problem på internatskolor, för många - men INTE för von Platens son)

Alltså nu vet jag hur mycket som stämmer eller ej, men enligt både GM och BO verkar det ha funnit ett poängsystem (sk PO) där tvåor och treor kan säga till andra att göra saker och om de inte går men på detta blir de ”poänglösa” och längst ner i hierarkin typ ses som tråkiga, får stå sist i matkön etc. Jag har inte sett SVTs program, men i FUPen, hur de hade kommit in i killarna de misshahandlades rum på natten var att någon hade gett en ”PO” att de inte fick låsa dörren. Att de blev dömda för hemfridsbrott är för att de har gått in i rum som dom ”beordrat” vara olåsta, inte för att de bokstavligen brytit upp dörrar. Verkar också vara vanligt med olåsta dörrar och sk ”pranks” mellan olika rum
Senast redigerad av Stunkyn 2026-05-26 kl. 00:46.
Citera
2026-05-26, 00:44
Medlem
Här kan man beskåda sonens ungdomsföretag som innefattar att sälja någon sorts tvål. Varsågod för den gratis reklamen!

På kontot ses Sonen samt en av de övriga fällda för misshandel.

Sök på konto fresco_uf
Senast redigerad av grobiankungen 2026-05-26 kl. 00:49.
Citera
2026-05-26, 10:18
Medlem
Ingår i utbildningsdelen på ls
Citera
2026-05-26, 11:59
Medlem
Man undrar om Lackbergs son som enligt egen utsago har det så bra på skolan har nedsättande kallats tarm eller kallat andra tarm, ingått i ett regelsystem där kraven på bordsskick varierar med någon slags hieraki, samt utdelat eller tagit order PO av betjäntliknande och förnedrande karaktär mot yngre.

Har har tvingats utföra en tarmbrottning eller tyst beskådat en sådan?

Detta måste Läckberg redovisa nu när hon tar strid för det lundbergska systemet. Har sonen gjort något av detta strider det över alla gränser mot de PK värderingar Läckberg själv ständigt torgför och säger sig leva efter.

Bara att kalla någon tarm är en vidrig mobbing enligt dagens standard som Läckberg bekänner sig till.

Exakt vartenda ett av de förnedrande pennalisminslagen och begreppen på Lundsberg som framkommit måste sonen och Läckberg svära på att han aldrig hört användas eller sett utövats under sin tid på skolan. Allt måste dementeras om de ska ha någon som helst trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in