Citat:
Ursprungligen postat av
Tramsis
Fy fan vad tragiskt det du skriver är
- så hon ska alltså inte stå upp för sitt utsatta barn pga att han ska kunna hänga med dessa äckliga individer i framtiden ?
Hoppas du inte har barn, tänk att ha föräldrar som inte står upp för en!
Jag väljer att INTE använda en sån skola för min son, trots att jag själv har den bakgrunden och så även sonens far.
Jag tror INTE att det är det bästa valet för hälsosam psykologisk utveckling.
Nätverket man får genom en sån skola är ingen garanti för något.
Det är dessutom extremt dyrt och inte värt priset, i mina ögon. Jag vet av egen erfarenhet hur det går till på såna skolor.
Vill inte betala sjuka pengar för att min son ska bli snobbig/elitististisk, sitta och busröka eller kröka i skogen - få stryk av tramsiga skäl och bli bra på att ljuga och dölja saker.
Det är min personliga uppfattning. Hans far håller inte med och menar att min inställning rånar vår son på framtidsprospekt. Jag värderar en trygg uppväxt högre än ett hypotetiskt nätverk och risken att såna här saker händer.
I mitt eget fall, var förutsättningarna helt annorlunda. Jag är kvinna, bara som start och hade andra familjeförhållande. Det är därför jag känner mig neutral kring min egen skolgång på internatskola. Inget att gnälla om - inte heller en optimal uppväxt.
Däremot är kunskapsinlärning, bra språk, samt vett och etikett viktigt för sonen.
Man behöver inte gå på en internatskola för att lära sig det, om man bor i Stockholm, där det idag finns acceptabla skolor att välja på.