2026-05-25, 20:25
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Härligt och höra, det är bara och köra på .

Tack detsamma
Citera
2026-05-25, 20:40
Medlem
auto-fellatios avatar
Jag ångrar att jag inte kände till working holiday-visum. Om man kan ångra sånt. Finns massa länder man kan jobba i några år om man är under 30-35.

Var knivigt när jag var klar med min utbildning så fick jobba med ”skitjobb” och ströjobb innan det vände. Det hade ju varit mycket bättre att göra i Australien eller Amerikat eller någon annanstans och fått en rejäl upplevelse.

Ångrar även att jag drack alldeles för mycket. Tog alldeles för lång tid att inse att det går att leva i ”krogsvängen” utan att dricka. Bortkastade pengar och bakfyllor.
Citera
2026-05-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Där ser man

Själv ångrar jag att jag hade för bråttom att bli vuxen, det jag mest vill vara har jag redan varit. Ung och naiv.

Att bli vuxen är att inse att världen är ett rövhål som bara blir sämre för varje år som går.

Jag lekte fram tills jag var 30, alltid på väg mot större och bättre mål, kunde aldrig nöja mig med det jag hade. Sen blev jag mamma och det tvingade mig att växa upp fort, dessutom fick jag en sjukdom som jag aldrig skulle hämta mig ifrån utan behövde anpassa livet runt. Det jag saknar mest idag, var det jag vägrade nöja mig med då. Eller kanske den jag lämnade 🙈
Citera
2026-05-25, 20:51
Medlem
SegerHelg88s avatar
Ångrar att jag inte vågade stå upp tidigare, att ta konsekvenserna då och sen vara över med det.
Citera
2026-05-25, 20:52
Medlem
Jag ångrar att jag var så låst i att vara kär i min min lärare åldrarna 12 till 19. Hon var absolut proffsigt kring det, men fan vad jag hade kunnat njuta av tonåren om inte allt hade handlat om henne...
Citera
2026-05-25, 21:16
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Vad ångrar du mest i livet?

Närmare 50 än 40.

1.
Att jag inte pluggade eller lärde mig nåt vettigt.
Pengarna struntar jag i fortfarande.
Hade en filosofi på yngre dar där jag var nöjd med det mesta.
Hade jag vetat hur Sverige skulle förändras, hade jag varit mer inriktad på en god ekonomi för att skaffa ett bättre boende eller flytta helt från Sverige.

2.
Att jag slutade träna. Är på det igen, men svårt att ta igen förlorad mark på äldre dar.

3.
Kan ångra att jag inte spenderade mer tid med mina föräldrar när de levde.

4.
Ångar att jag slösade bort 10 år av mitt liv på ett MMO. Man kan få vänner för livet, medan andra loggar av och är plötsligt borta en dag.
Tudelad här, det var en bra del av mitt liv, men också väldigt osund på många plan. Det på verkade mitt förhållande med mera.

5.
Ångrar i realtid att jag spelar och sitter lite för mycket framför datorn. Framförallt för min familjs skull. Jag har dock gjort jobbat mycket på att förbättra den här biten.

6.
Ångrar jag kastade bort många år på ett ex istället för att gå vidare i livet.

Slutligen ett gott råd.
Ring din mamma eller pappa idag eller imorgon. Eller någon annan närstående för den delen. Hälsa på dem. Umgås.
När de är borta, så är det för alltid om vi inte ses Nangiala igen.
Sorg är kärlek som inte har någonstans att ta vägen. Det går aldrig över, men man lär sig leva med det.

Bonusråd.
Om du kan gå på toaletten, gör det. Man vet aldrig när man kan gå nästa gång. Gäller i synnerhet på resande fot.
Citera
2026-05-25, 21:18
Medlem
Att jag hade bråttom och stressade ihjäl mig för att få bra betyg och jobb. Det var inte värt det!

Hade jag fått göra om mina gymnasie- och universitetsår idag hade jag tagit ett steg tillbaka och njutit av livet. Kanske tagit ett år och rest lite eller bara få vara. Ingen arbetsgivare har bett om att få se mina betyg och skulle nog fått samma jobb även om jag gjort hälften av allt pluggande.
Citera
2026-05-25, 21:31
Medlem
Sitta o blicka tillbaka på sånt visst men vad fan gör det till vinst ?
Har inte levt så länge men ångrar att jag ibland inte tog tag i det jobbiga o sköt upp problem
Citera
2026-05-25, 21:33
Medlem
Jag började stjäla och snatta som 10-åring. Sen har det fortsatt under många år som vuxen. Inget drogmissbruk som tur är. När jag i juli begär ut ett nytt utdrag ur belastningsregistret så är det tomt på uppgifter. Det känns mycket bra att det kriminella livet bara är ett minne blott.
Citera
2026-05-25, 21:33
Medlem
Ångrar att jag började med kokain.

Fruktansvärd drog som sakta satte sina klor i mig. Är nykter nu men suget kan fortfarande bubbla upp och det ger mig ångest.

Har också gett mig själv mild ptsd från saker man gjorde påverkad, man tappade totalt konsekvenstänket, det enda man ville var att förlänga ruset. Ryser när jag tänker tillbaka på det.
Citera
2026-05-25, 21:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Fyllor, sprit borde ransoneras.

Inte ånger, men jag önskar att massor av saker jag skulle vetat som ung, ångrar att jag inte tog reda på dessa viktiga saker, men jag borde fått hjälp med det.
Citera
2026-05-25, 21:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Eh nej vad för cp grej du filar på är gay

Din mamma är en idiot hon hadde fel

Om jag säger såhär: språket en mobbare förstår är extrem stryk

Händer bara ett par gånger sen vågar de inte mer för att rykten cirkulerar, till och med andra skolor fick veta vad jag gjorde ända fram till gymnasiet vågade inte en jävel starta ett skit med mig.

Har du någonsin slagit 2 pers och strypt dom samtidigt mot varandra så att de slocknar och ger upp?

Jag stör mig på vissa av er där ni låter folk trampa på er LÄR ER SLÅSS FÖRFAN!
Kan bli svårt att få kompisar om man slåss för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in