Citat:
Ursprungligen postat av
Iq32
Vad ångrar du mest i livet?
Närmare 50 än 40.
1.
Att jag inte pluggade eller lärde mig nåt vettigt.
Pengarna struntar jag i fortfarande.
Hade en filosofi på yngre dar där jag var nöjd med det mesta.
Hade jag vetat hur Sverige skulle förändras, hade jag varit mer inriktad på en god ekonomi för att skaffa ett bättre boende eller flytta helt från Sverige.
2.
Att jag slutade träna. Är på det igen, men svårt att ta igen förlorad mark på äldre dar.
3.
Kan ångra att jag inte spenderade mer tid med mina föräldrar när de levde.
4.
Ångar att jag slösade bort 10 år av mitt liv på ett MMO. Man kan få vänner för livet, medan andra loggar av och är plötsligt borta en dag.
Tudelad här, det var en bra del av mitt liv, men också väldigt osund på många plan. Det på verkade mitt förhållande med mera.
5.
Ångrar i realtid att jag spelar och sitter lite för mycket framför datorn. Framförallt för min familjs skull. Jag har dock gjort jobbat mycket på att förbättra den här biten.
6.
Ångrar jag kastade bort många år på ett ex istället för att gå vidare i livet.
Slutligen ett gott råd.
Ring din mamma eller pappa idag eller imorgon. Eller någon annan närstående för den delen. Hälsa på dem. Umgås.
När de är borta, så är det för alltid om vi inte ses Nangiala igen.
Sorg är kärlek som inte har någonstans att ta vägen. Det går aldrig över, men man lär sig leva med det.
Bonusråd.
Om du kan gå på toaletten, gör det. Man vet aldrig när man kan gå nästa gång. Gäller i synnerhet på resande fot.