Det här är en tråd om Irankriget, men jag antar att vi är tillräckligt on topic med tanke på att vi diskuterar Iran och dess proxys mål att förinta den judiska staten och dess judiska befolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Det står fortfarande ingenting om att de har som mål att utrota judar som du påstod.
Läs hela chartern. Kan inte bli tydligare. Men visst, det finns ju folk som förnekar förintelsen också trots tydliga bevis.
Citat:
För det andra så står det "fight the Jews" inte "kill the Jews", och ja det dör folk under krig.
Yes, det dör folk i krig. T ex i Gaza. Vill man undvika att dö i krig bör man inte attackera Israel.
Citat:
Dehumanisering är dock ett vanligt inslag i konflikter/krig.
Du klagar på dehumanisering men har inga problem med att kalla mig pajas, utvecklingsstörd, lögnare och sionistisk clown. Jag antar att det är andra regler som gäller för dina motståndare.
Citat:
Jag har sedan inte skrivit något om att judar inte kommer att dö, det är liksom en konsekvens av krig.
Exakt. Konsekvensen av Hamas folkmordsattack 7 oktober är 35000 döda terrorister och lite civila de gömt sig bakom.
Självförsvarskriget mot mördarna i Hamas efter 7 oktober.
Citat:
samt deras massdödande i Libanon, Syrien och Iran
Självförsvarskrig mot stater som vill utplåna Israel. De tre staterna vägrar att förhandla fred och erkänner inte Israels existens. Iran låg bakom mordet på tre tusen civila israeler.
Citat:
Sedan måste du vara lite utvecklingsstörd om du tror att en av världens mest avancerade underrättelsetjänster inte kunde snappa upp och förhindra Hamas attack den 7 oktober. T.o.m. Egypten förvarnade Israel om den kommande attacken i god tid, men Israel gjorde ingenting, för att de ville att attacken skulle äga rum så att de kunde slå tillbaka stenhårt mot Gaza vilket de också gjorde och fortfarande gör. Antingen är mossad extremt inkompetenta, eller så lät de attacken äga rum för att det var i deras intresse.
Det här är en konspirationsteori. Bara så att du vet. Du skäms för att du stöttar en organisation som slaktade 3000 civila och måste därför hitta på lögner om att det egentligen var judens eget fel att Hamas slaktade judar. För såna som dig är det alltid judens fel.
Trots att folk gärna vill tro det är Israel inga övermänniskor som vet allt som händer. Det visade sig även i kriget 1973, när Israel ignorerade varningar och höll på att förlora kriget när Egypten och Syrien anföll. Israel klarade sig med en hårsmån den gången.
Visste du att det dog nästan 400 soldater och poliser den 7 oktober. Elitförbandet Golanibrigaden drabbades av sina största förluster sedan tillblivelsen. Tror du att de slogs med ena handen bakbunden mot Hamas? Svar nej. De slogs så gott de kunde och dödade tusentals terrorister den dagen men Hamas numerära överläge var så stort att det inte hjälpte hur tappert IDF än slogs vid gränsen. Terrorister lyckades ta sig förbi ändå.