2026-05-25, 18:34
  #1
Medlem
JuanDelgadas avatar
Jag letar förutsättningslöst. +/- 50k. Har inga krav på bagageutrymme eller att den ska kunna transportera X saker. Det kan vara allt i från en tvåsits sportkärra cabriolet, till en V90 kombi. Huvudsaken är att det är något kul. Och lite fräsigt. Jag vägrar köra runt i nån muppbil.

Bensin eller diesel är vad som gäller. El och andra obskyra drivmedel går bort. Antar att jag är öppen för hybrid.

Billig försäkring är ett plus, liksom hög Euro-klass. Manuellt växlad låda är ett plus, men jag kan tänka mig en automat om jag måste. Ju nyare årsmodell desto bättre, men det finns ju en sweetspot när ”roliga” bilar börjar bli allt för dyra när årsm. blir för nytt.

Jag gillar japanskt och undviker gärna tyskt och franskt. Men försöker ha ett öppet sinne.

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva.. det behöver inte vara någon racer. Jag värderar mer en ekonomisk och snygg bil framför prestanda.
Citera
2026-05-25, 19:10
  #2
Medlem
Smekarn87s avatar
Mustang gt 2006.
Citera
2026-05-25, 19:21
  #3
Medlem
JuanDelgadas avatar
Så ni får ett hum om vad jag tycker är kul.

https://bilweb.se/blekinge-lan/gmc-sierra-c3500-hd-garagebargare-2002-pickup-12306327

https://wekibil.se/bilar-i-lager/?item=19132496

https://bilweb.se/norrbottens-lan/nissan-double-navara-dh-2-3-dci-4wd-black-edition-2019-pickup-12319367

https://bilweb.se/ostergotlands-lan/mazda-6-6-sedan-2-5-optimum-signaure-2019-sedan-12700150

https://www.autouncle.se/se/d/20318831-begagnad-2016-mazda-mx5-160-hk

https://www.blocket.se/mobility/item/21358046

https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta
Citera
2026-05-25, 19:22
  #4
Avstängd
TheJesuits avatar
En kul bil för under 200k? Köp en gul, de ser kul ut.
Citera
2026-05-25, 19:27
  #5
Medlem
JuanDelgadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Mustang gt 2006.
Snygg kärra!

Men hur är amerikanare i kvaliteten? Jag har fått för mig att de är katastrof för oss svenskar som är vana med europeiskt eller asiatiskt.

Har du haft nån själv?
Citera
2026-05-25, 19:31
  #6
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanDelgada
Snygg kärra!

Men hur är amerikanare i kvaliteten? Jag har fått för mig att de är katastrof för oss svenskar som är vana med europeiskt eller asiatiskt.

Har du haft nån själv?
Funkar kanon mellan maj och oktober. Skulle aldrig ha den på vintern.
Citera
2026-05-25, 19:35
  #7
Medlem
JuanDelgadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Funkar kanon mellan maj och oktober. Skulle aldrig ha den på vintern.
Jag är inte så brydd på det sättet.

Har inga direkta komfortkrav på bilen. Men visst, ju mer komfort och ju mer ”vintervänlig” den är så är det väl ett plus antar jag.

Men den ska åtminstone starta i ur och skur. Det är ett absolut krav.

Jag letar efter en året-runt bil.
Citera
2026-05-25, 19:50
  #8
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanDelgada
Jag letar förutsättningslöst. +/- 50k. Har inga krav på bagageutrymme eller att den ska kunna transportera X saker. Det kan vara allt i från en tvåsits sportkärra cabriolet, till en V90 kombi. Huvudsaken är att det är något kul. Och lite fräsigt. Jag vägrar köra runt i nån muppbil.

Bensin eller diesel är vad som gäller. El och andra obskyra drivmedel går bort. Antar att jag är öppen för hybrid.

Billig försäkring är ett plus, liksom hög Euro-klass. Manuellt växlad låda är ett plus, men jag kan tänka mig en automat om jag måste. Ju nyare årsmodell desto bättre, men det finns ju en sweetspot när ”roliga” bilar börjar bli allt för dyra när årsm. blir för nytt.

Jag gillar japanskt och undviker gärna tyskt och franskt. Men försöker ha ett öppet sinne.

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva.. det behöver inte vara någon racer. Jag värderar mer en ekonomisk och snygg bil framför prestanda.

Golf R steg 2/3 400-500 hk he - he
Citera
2026-05-25, 19:51
  #9
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanDelgada
Jag letar förutsättningslöst. +/- 50k. Har inga krav på bagageutrymme eller att den ska kunna transportera X saker. Det kan vara allt i från en tvåsits sportkärra cabriolet, till en V90 kombi. Huvudsaken är att det är något kul. Och lite fräsigt. Jag vägrar köra runt i nån muppbil.

Bensin eller diesel är vad som gäller. El och andra obskyra drivmedel går bort. Antar att jag är öppen för hybrid.

Billig försäkring är ett plus, liksom hög Euro-klass. Manuellt växlad låda är ett plus, men jag kan tänka mig en automat om jag måste. Ju nyare årsmodell desto bättre, men det finns ju en sweetspot när ”roliga” bilar börjar bli allt för dyra när årsm. blir för nytt.

Jag gillar japanskt och undviker gärna tyskt och franskt. Men försöker ha ett öppet sinne.

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva.. det behöver inte vara någon racer. Jag värderar mer en ekonomisk och snygg bil framför prestanda.

Otroligt billig i drift, samt att du kommer åka ifrån alla pajaser i din närhet ( stad )
Citera
2026-05-25, 20:02
  #10
Medlem
JuanDelgadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Otroligt billig i drift, samt att du kommer åka ifrån alla pajaser i din närhet ( stad )
Golf är ju deutsche. Och deutsche undviker vi helst. Säkert en kul bil, men prestanda är inte vad jag är ute efter.

Tänk mer - udda/ovanlig bil. Kvalitet. Snygg. Ekonomisk.
Citera
2026-05-25, 21:34
  #11
Medlem
kyrkstockens avatar
Miata verkar väl roligast...
Citera
2026-05-25, 22:02
  #12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Miata verkar väl roligast...

Du tog ordet ur munnen på mig! Får väl föreslå en Fiat Barchetta då...???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in