2026-05-25, 18:18
  #25
Medlem
Snart är dom ikapp Sverige
Citera
2026-05-25, 18:51
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
https://www.friatider.se/tyska-skattebetalares-pengar-pa-vag-att-ta-slut

"Kostnaderna för invandringen till Tyskland närmar sig nu gränsen för vad landets skattebetalare klarar av att finansiera, rapporterar Remix News. Enligt sajten uppgick den federala kostnaden för migration till 24,8 miljarder euro under 2025, men den verkliga notan bedöms vara minst dubbelt så hög.

"Det tyska riksförbundet för lagstadgade försäkringskassor, GKV-Spitzenverband, varnar nu för ett mångmiljardunderskott i försäkringssystemet när så kallade "icke-betalande" försäkringstagare (ofta invandrare och flyktingar) driver upp kostnaderna och kan leda till höjda avgifter för den krympande andel som faktiskt betalar."

"I Tyskland, liksom i Sverige, kallas systemet försäkring, men i praktiken fungerar stora delar av det som ett skatte- och avgiftsfinansierat bidragssystem där vissa betalar in medan andra får tillgång till förmåner utan att själva ha finansierat dem genom obligatoriska försäkringsavgifter."
Systemet klarar så mycket kostnader man tar ut. Sen får man höja skatterna eller skära på något annat. Vad man kallar saker har i sak ingen betydelse. Är det skattefinansierat är det gemensamt. Staten/landet är ett kollektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Den jävla Merkel gjorde allt för att montera ner Tyskland och massimportera skitmänniskor

Jag tycker att folk i Tyskland borde få folkomrösta om repatriering av ett par miljoner araber/negrer, samt om kärnkraft.
Merkel gick Rysslands väg. Det som gynnade Ryssland. Stänga kärnkraft och ersätta med gas från Ryssland. Försämra både Tyskland och EU. Sverige har gjort mycket lika med Tyskland.
Citera
2026-05-25, 19:05
  #27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
- - - Att inte tyskarna hängt kärringen inför öppen ridå är en gåta.

Jo... men har svenskarna hängt Ruinsväldt? Dennes landsförräderi var ju än mer uttalat och uppenbart, Sverige tillhör "de som kommer hit mitt i livet" eller vad smygbögen nu sa.

Dags för ett europeiskt uppvaknande! I Sverige? Inte om man får tro på OU... kvinnor och utomeuropéer i majoritet...
Citera
2026-05-25, 19:26
  #28
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
För mycket invandrare är svaret. Hela Tyskland är vänster styrt efter 1945.
Fega ryggradslösa
Hitler var nationalist och vänster.
Citera
2026-05-26, 06:20
  #29
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Hitler var nationalist och vänster.

Han var nationalist. Men vart har du läst att han var vänster?
Citera
2026-05-26, 06:37
  #30
Medlem
kraftfoders avatar
Detta är ett tyskt problem, inte ett svenskt. Om tyskarna har ett underfinansierat socialsystem så får de öka avgifterna eller minska på bidragen. Så funkar det i Sverige.

Tyskland beter sig som mer och mer som Sydamerika, när det gäller det offentliga,
Sydamerika har haft kraschade valutor, Tyskland lika så. Som exempel.
Citera
2026-05-26, 09:44
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
https://www.friatider.se/tyska-skattebetalares-pengar-pa-vag-att-ta-slut

"Kostnaderna för invandringen till Tyskland närmar sig nu gränsen för vad landets skattebetalare klarar av att finansiera, rapporterar Remix News. Enligt sajten uppgick den federala kostnaden för migration till 24,8 miljarder euro under 2025, men den verkliga notan bedöms vara minst dubbelt så hög.

"Det tyska riksförbundet för lagstadgade försäkringskassor, GKV-Spitzenverband, varnar nu för ett mångmiljardunderskott i försäkringssystemet när så kallade "icke-betalande" försäkringstagare (ofta invandrare och flyktingar) driver upp kostnaderna och kan leda till höjda avgifter för den krympande andel som faktiskt betalar."

"I Tyskland, liksom i Sverige, kallas systemet försäkring, men i praktiken fungerar stora delar av det som ett skatte- och avgiftsfinansierat bidragssystem där vissa betalar in medan andra får tillgång till förmåner utan att själva ha finansierat dem genom obligatoriska försäkringsavgifter."

Riksförbundet kritiserar den tyska regeringen för att lägga utgifter på sjukförsäkringssystemet som egentligen inte är relaterade till rena försäkringskostnader, d.v.s. sociala förmåner som invandrade parasitblattar utgör. Den federala kostnaden är 24,8 miljarder Euro med utgifter för mottaganade, integration och stöd till delstater och kommuner, MEN sistnämnda tvingas också finansiera en del varvid den totala kostnaden tros uppgå till 40-50 miljarder Euro.

För att sätta det i perspektiv ligger den svenska statsbudgeten på ca 1500 miljarder kronor, således utgör de tyska invandrarrelaterade sociala kostnader på 1/3 av hela Sveriges statsbudget enbart i Tyskland. Man kan ju undra över kostnaden i Sverige, och då har vi inte räknat in indirekta kostnader för polis, rättsväsende och fängelse samt de sociala och fysiska kostnaderna på tyska och svenska individer som får utstå parasitblattarna.

1. Ingen politiker kan vid det här laget vara omedvetna eller oförstådda med problematiken, så varför låta det fortgå? Finns det en "plan" med det hela från tysk liberal/judisk/socialistisk sida eller är man bara helt handlingsförlamad av att bli utpekad av som nästa Hitler sekunden man föreslår rimliga, men hårda åtgärder?

2. Samma problem återfinns i nästan alla västeuropeiska länder vilket väcker frågan om orsak och verkan samt oförmåga till handling. Någon har uppenbarligen satt detta i system då det inte är ett isolerat fall, utan enbart en gradskillnad i helvetet i de europeiska länderna. Kommer socialisterna och liberalerna att bokstavligen tvinga fram en diktatur enbart för att få till stånd en renande verkan för att bli av med cancertumören som MENA utgör?

Du jämför tysk sociala utgifter med svensk budget. Jag undrar vad det säger? (Det är ungefär som att jämföra två livsmedelsbutiker och säga den ena har mejerivaror för X antal kronor, och den andra har en total omsättning på Y kr).
Svensk budget är 1500 miljarder kr dvs ungefär 140 miljarder Euro. Tyskland som har åtta gånger fler invånare har en budget på 525 miljarder Euro. Alltså har Sverige större nationalbudget än Tyskland (räknat per person) Om Tyskland hade haft samma budget som Sverige skulle deras nationalbudget vara 8x 140, dvs 1120 miljarder. Räknat per person har alltså Sverige mer än dubbelt så stor budget.
Sen handlar denna tråden om sociala kostnader. Men det kan vara svårt att jämföra eftersom det är olika system.
Citera
2026-05-26, 13:13
  #32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Du jämför tysk sociala utgifter med svensk budget. Jag undrar vad det säger? (Det är ungefär som att jämföra två livsmedelsbutiker och säga den ena har mejerivaror för X antal kronor, och den andra har en total omsättning på Y kr).
Svensk budget är 1500 miljarder kr dvs ungefär 140 miljarder Euro. Tyskland som har åtta gånger fler invånare har en budget på 525 miljarder Euro. Alltså har Sverige större nationalbudget än Tyskland (räknat per person) Om Tyskland hade haft samma budget som Sverige skulle deras nationalbudget vara 8x 140, dvs 1120 miljarder. Räknat per person har alltså Sverige mer än dubbelt så stor budget.
Sen handlar denna tråden om sociala kostnader. Men det kan vara svårt att jämföra eftersom det är olika system.

Du kan ha rätt när det gäller finansieringen (vilket även är en ökad börda för medborgarna) men det spelar ingen roll för att Sverige likt Tyskland har en övre gräns när det gäller finansieringen av sociala avgifter för massimporterade. Faktum är att politikerna jobbar hårt på att det ska hända just nu.

"Det kan inte hända i Sverige", är gammal skåpmat vid det här laget.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in