https://www.friatider.se/tyska-skattebetalares-pengar-pa-vag-att-ta-slut
"Kostnaderna för invandringen till Tyskland närmar sig nu gränsen för vad landets skattebetalare klarar av att finansiera, rapporterar Remix News. Enligt sajten uppgick den federala kostnaden för migration till 24,8 miljarder euro under 2025, men den verkliga notan bedöms vara minst dubbelt så hög.
"Det tyska riksförbundet för lagstadgade försäkringskassor, GKV-Spitzenverband, varnar nu för ett mångmiljardunderskott i försäkringssystemet när så kallade "icke-betalande" försäkringstagare (ofta invandrare och flyktingar) driver upp kostnaderna och kan leda till höjda avgifter för den krympande andel som faktiskt betalar."
"I Tyskland, liksom i Sverige, kallas systemet försäkring, men i praktiken fungerar stora delar av det som ett skatte- och avgiftsfinansierat bidragssystem där vissa betalar in medan andra får tillgång till förmåner utan att själva ha finansierat dem genom obligatoriska försäkringsavgifter."
Riksförbundet kritiserar den tyska regeringen för att lägga utgifter på sjukförsäkringssystemet som egentligen inte är relaterade till rena försäkringskostnader, d.v.s. sociala förmåner som invandrade parasitblattar utgör. Den federala kostnaden är 24,8 miljarder Euro med utgifter för mottaganade, integration och stöd till delstater och kommuner, MEN sistnämnda tvingas också finansiera en del varvid den totala kostnaden tros uppgå till 40-50 miljarder Euro.
För att sätta det i perspektiv ligger den svenska statsbudgeten på ca 1500 miljarder kronor, således utgör de tyska invandrarrelaterade sociala kostnader på 1/3 av hela Sveriges statsbudget enbart i Tyskland. Man kan ju undra över kostnaden i Sverige, och då har vi inte räknat in indirekta kostnader för polis, rättsväsende och fängelse samt de sociala och fysiska kostnaderna på tyska och svenska individer som får utstå parasitblattarna.
1. Ingen politiker kan vid det här laget vara omedvetna eller oförstådda med problematiken, så varför låta det fortgå? Finns det en "plan" med det hela från tysk liberal/judisk/socialistisk sida eller är man bara helt handlingsförlamad av att bli utpekad av som nästa Hitler sekunden man föreslår rimliga, men hårda åtgärder?
2. Samma problem återfinns i nästan alla västeuropeiska länder vilket väcker frågan om orsak och verkan samt oförmåga till handling. Någon har uppenbarligen satt detta i system då det inte är ett isolerat fall, utan enbart en gradskillnad i helvetet i de europeiska länderna. Kommer socialisterna och liberalerna att bokstavligen tvinga fram en diktatur enbart för att få till stånd en renande verkan för att bli av med cancertumören som MENA utgör?
"Kostnaderna för invandringen till Tyskland närmar sig nu gränsen för vad landets skattebetalare klarar av att finansiera, rapporterar Remix News. Enligt sajten uppgick den federala kostnaden för migration till 24,8 miljarder euro under 2025, men den verkliga notan bedöms vara minst dubbelt så hög.
"Det tyska riksförbundet för lagstadgade försäkringskassor, GKV-Spitzenverband, varnar nu för ett mångmiljardunderskott i försäkringssystemet när så kallade "icke-betalande" försäkringstagare (ofta invandrare och flyktingar) driver upp kostnaderna och kan leda till höjda avgifter för den krympande andel som faktiskt betalar."
"I Tyskland, liksom i Sverige, kallas systemet försäkring, men i praktiken fungerar stora delar av det som ett skatte- och avgiftsfinansierat bidragssystem där vissa betalar in medan andra får tillgång till förmåner utan att själva ha finansierat dem genom obligatoriska försäkringsavgifter."
Riksförbundet kritiserar den tyska regeringen för att lägga utgifter på sjukförsäkringssystemet som egentligen inte är relaterade till rena försäkringskostnader, d.v.s. sociala förmåner som invandrade parasitblattar utgör. Den federala kostnaden är 24,8 miljarder Euro med utgifter för mottaganade, integration och stöd till delstater och kommuner, MEN sistnämnda tvingas också finansiera en del varvid den totala kostnaden tros uppgå till 40-50 miljarder Euro.
För att sätta det i perspektiv ligger den svenska statsbudgeten på ca 1500 miljarder kronor, således utgör de tyska invandrarrelaterade sociala kostnader på 1/3 av hela Sveriges statsbudget enbart i Tyskland. Man kan ju undra över kostnaden i Sverige, och då har vi inte räknat in indirekta kostnader för polis, rättsväsende och fängelse samt de sociala och fysiska kostnaderna på tyska och svenska individer som får utstå parasitblattarna.
1. Ingen politiker kan vid det här laget vara omedvetna eller oförstådda med problematiken, så varför låta det fortgå? Finns det en "plan" med det hela från tysk liberal/judisk/socialistisk sida eller är man bara helt handlingsförlamad av att bli utpekad av som nästa Hitler sekunden man föreslår rimliga, men hårda åtgärder?
2. Samma problem återfinns i nästan alla västeuropeiska länder vilket väcker frågan om orsak och verkan samt oförmåga till handling. Någon har uppenbarligen satt detta i system då det inte är ett isolerat fall, utan enbart en gradskillnad i helvetet i de europeiska länderna. Kommer socialisterna och liberalerna att bokstavligen tvinga fram en diktatur enbart för att få till stånd en renande verkan för att bli av med cancertumören som MENA utgör?
__________________
Senast redigerad av Abetterworld 2026-05-25 kl. 06:14.
Senast redigerad av Abetterworld 2026-05-25 kl. 06:14.