2026-05-25, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dampsvans
Hej!

Jag har en kille som gör lite som han tycker är rätt.

Vi skulle ta ett glas efter jag hade sprungit Göteborgsvarvet. När jag hade beställt så blir han tillsagd att han måste gå ut för han inte hade ID med sig;

Då vägrade han stå utanför, gav mig alla hans saker och började gå hem till sig så jag fick sno med mig ölglaset bara för hans skull. Det är ofta han hamnar i dessa situationer och när jag frågar varför han inte bara lyssnar så är det alltid servitören/vaktens fel.

Han är 19 år.

Din pojkvän är inte envis. Han är rakt av efterbliven och något hjärndöd.
Tur att det finns såna som dig som nöjer sig med vad som helst. Nästa gång du nöjer dig, nöj dig med nån som ökar ditt värde istället för att dra ner dig i skiten.
Citera
2026-05-25, 11:45
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Hej!

Vi skulle ta ett glas efter jag hade sprungit Göteborgsvarvet. När jag hade beställt så blir han tillsagd att han måste gå ut för han inte hade ID med sig;

Då vägrade han stå utanför, gav mig alla hans saker och började gå hem till sig så jag fick sno med mig ölglaset bara för hans skull. Det är ofta han hamnar i dessa situationer och när jag frågar varför han inte bara lyssnar så är det alltid servitören/vaktens fel.

Han är 19 år.
Varför var du tvungen att bära alla hans saker och stjäla glaset?
Citera
2026-05-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
VEM har inte ID med sig i dagens läge?
Jag tar inte med id om jag inte ska göra något specifikt som kräver det, t.ex köpa öl, köra bil eller hämta ut ett paket.
Citera
2026-05-25, 18:27
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag tar inte med id om jag inte ska göra något specifikt som kräver det, t.ex köpa öl, köra bil eller hämta ut ett paket.

OK, kanske generationsfråga?
Mitt körkort finns alltid i plånboken och den har jag alltid med mig.
Citera
2026-05-25, 19:10
Medlem
Citat:
OK, kanske generationsfråga?
Mitt körkort finns alltid i plånboken och den har jag alltid med mig.
Jag har korthållare och jag asar inte med den om jag inte behöver använda den. Onödigt att riskera att bli av med det, typ tappa, slarva bort eller få stulet.

Sist jag kollade så bodde vi inte i ett "Your papers, please"-land.
Citera
2026-05-25, 19:13
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag har korthållare och jag asar inte med den om jag inte behöver använda den. Onödigt att riskera att bli av med det, typ tappa, slarva bort eller få stulet.

Sist jag kollade så bodde vi inte i ett "Your papers, please"-land.

Kör du bil och blir stoppad har du inte mkt val?
Citera
2026-05-25, 19:18
Medlem
Citat:
Kör du bil och blir stoppad har du inte mkt val?
Läs igen vad jag skrev ursprungligen.
Citera
2026-05-27, 01:21
Medlem
Killen blir utkastad från stället, tjejen vill stanna kvar medans killen står och håller hennes saker utanför och folk här tycker generellt sett att killen är boven i dramat då han inte köper det?

Betyder inte lojalitet och liknande något nu förtiden?
NATURLIGTVIS lämnar man stället om ens partner inte får vara kvar där, hur i hela **** kan det ens vara en fråga? Sen säger folk att hon borde dumpa killen, vad i.....

TS, du ska stödja din partner i en sådan situation.
Senast redigerad av alanlissa87 2026-05-27 kl. 01:23.
Citera
2026-05-27, 07:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Killen blir utkastad från stället, tjejen vill stanna kvar medans killen står och håller hennes saker utanför och folk här tycker generellt sett att killen är boven i dramat då han inte köper det?

NATURLIGTVIS lämnar man stället om ens partner inte får vara kvar där, hur i hela **** kan det ens vara en fråga? Sen säger folk att hon borde dumpa killen, vad i.....

Dom är visst båda snubbar. Är inte leave no man behind en grej bland bögar?
Citera
2026-05-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87

Begriper det inte heller. Klart som fan han knallar hem liksom. Enda rimliga är ju att man går nånstans båda är välkomna eller skiter i det helt.
Citera
2026-05-29, 23:29
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Hej!

Han är 19 år.
Han lär sig men varför fick han morot när han gjort fel? Vi får hoppas att han lär sig snabbt och att ölen blir en lärdom.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in