2026-05-25, 14:58
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag har använt ai.och bett dem att ta bort smink för vissa bilder och det är nästan dag och natt hur vissa kvinnor kan se ut. Vissa blir ju 100 gånger finare och hetare. Räknas det otrevligt att säga det isåfall?

Nej, men säg det på ett bra sätt, typ vad vacker du är utan smink, dina naturliga färger och dina ögon blir mer framträdande, ingen kvinna kan tycka det är negativt!
Citera
2026-05-25, 15:27
Medlem
Pamela Andersson idag ser jävligt ful ut utan smink.
Citera
2026-05-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ja men hon väljer själv och det är poängen. Hon har redan varit ung och attraktiv. När man blir äldre blir man inte attraktivare men man får välja själv. Skillnaden med henne är att hon knappast lär ha behov av att sitta och trycka ner andra kvinnor över hur de ser ut.

Min ena syster ser ungefär samma lika ut med som utan smink. Hon passar jättebra i osminkat. Jag har istället en annan genomskinlig hud och sminkar mig mer markant, det blir en stor kontrast. Pamela Anderssons utseende var smink till stor del precis som mitt utseende är mycket smink. Min mamma har alltid också varit ganska ful osminkad.

Känns inte som om folk förstår riktigt syftet med smink. De som vill ändra så mycket de kan, gör det. Andra sminkar mer neutralt.

Om män nu verkligen menade att ge kvinnor komplimanger skulle de fokusera på deras personliga egenskaper och lyfta vilka de är istället.
Citera
2026-05-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Haha är du 12 eller 75? Inte förstått det här riktigt med att att olika betraktare gillar olika? Hahahahaaaaaa

Men du, använd ai. och fråga lite djupare, posts gärna här.

Du känner alltså inte till tex gyllene snittet?
Citera
2026-05-25, 16:14
Medlem
Jag sa till en tjej jag var ihop med att hon såg lika bra ut utan smink. Tror hon tog det som en komplimang.
Citera
2026-05-25, 17:47
Medlem
Incendios avatar
Det är 100 % en komplimang. Att du använder AI på folks utseenden är däremot creepy.
Citera
2026-05-25, 17:50
Medlem
Schicklgrubblares avatar
De flesta hade nog tagit det som en komplimang.
Citera
2026-05-25, 18:18
Medlem
Jag tycker man inte ska lägga sig i vad folk vill göra
Låt folk se ut som dom vill
Citera
2026-05-25, 18:21
Medlem
.Mlyric.s avatar
Vettefan. Som att säga till en man att han passar bättre utan skägg. Skägg är naturligt men det är ju smink också nu för tiden.
Citera
2026-05-25, 19:39
Medlem
mormorannas avatar
Det låter trevligare om du säger att hon är ”extra fin utan smink” istället för ”mycket finare utan”, då det senare kan tolkas som att kvinnan ifråga inte är så fin när hon är sminkad. Vilket förvisso kanske är vad du tycker, men om syftet med kommentaren är att göra henne glad gör du bättre i att formulera det på ett annat sätt.
Citera
2026-05-25, 20:20
Avslutad
Citat:

Med smink också.
Citera
2026-05-25, 21:25
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag har använt ai.och bett dem att ta bort smink för vissa bilder och det är nästan dag och natt hur vissa kvinnor kan se ut. Vissa blir ju 100 gånger finare och hetare. Räknas det otrevligt att säga det isåfall?
De har alltså lagt fem timmar framför spegeln och sedan kommer du och säger att de är finare utan smink?
Hur tror du egentligen att det landar?

Det du möjligen kan göra är att gå med "Du är så vacker utan spackel" i hörlurarna och låta henne lyssna om hon frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in