2026-05-25, 12:18
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hej Plukke

Att säga till någon att du är finare utan smink, eller med för den delen, får nog räknas som tölpaktigt och ouppfostrat. Vem är du att gå omkring och tala om för människor huruvida att de är fina eller inte, tror jag många skulle tänka.

Men kanske ska jag se sig själv i spegeln och tänka: kanske skulle jag bli finare om jag sminkade mig?
Citera
2026-05-25, 12:21
Medlem
När män säger en sån sak och samtidigt betalar en del av sminket
Eller att parets gemensamma pengar går dit

Så tror kvinnor alltid att mannen vill spara pengar
Så, nej. I så fall blir det inte en komplimang
Citera
2026-05-25, 12:24
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag har använt ai.och bett dem att ta bort smink för vissa bilder och det är nästan dag och natt hur vissa kvinnor kan se ut. Vissa blir ju 100 gånger finare och hetare. Räknas det otrevligt att säga det isåfall?

Haha är du 12 eller 75? Inte förstått det här riktigt med att att olika betraktare gillar olika? Hahahahaaaaaa

Men du, använd ai. och fråga lite djupare, posts gärna här.
Senast redigerad av Jahbrah 2026-05-25 kl. 12:26.
Citera
2026-05-25, 12:26
Medlem
Citat:
Jag har använt ai.och bett dem att ta bort smink för vissa bilder och det är nästan dag och natt hur vissa kvinnor kan se ut. Vissa blir ju 100 gånger finare och hetare. Räknas det otrevligt att säga det isåfall?
Alltså, du ska ju säga det i sängen efter att ni har knullat. Inte i uppraggningsfasen. 😁
Citera
2026-05-25, 12:33
Medlem
Merwinnas avatar
Beror väl på hur du säger det. "Du är så vacker att du inte behöver något smink, du är faktiskt ÄNNU vackrare när du är helt dig själv!" kan inte upptas fel!
Citera
2026-05-25, 12:37
Medlem
Citat:

Är jag otrevlig om jag frågar om du är förståndshandikappad?

För det bör man ju vara om man måste använda AI för att ta bort smink på random kvinna från Google.

Haha nu loggar jag ut ifrån Flashback!
Citera
2026-05-25, 12:46
Medlem
Gjuteriets avatar
Otrevligt och otrevligt, det beror ju såklart på hur du säger det. Och varför. Och när. Och till vem. Men som andra redan påpekat är det bäst att inte alls kommentera folks utseende till vardags. Håll dina åsikter för dig själv om ingen har bett om dem.

Om man annars prompt måste säga någonting så skulle i alla fall jag linda in det på något sätt så att det inte finns en tydlig koppling direkt till utseendet. "Vilken otrolig utstrålning du har, jag blir glad bara av att se dig!" Kanske inte ordagrant, men... typ så.
Citera
2026-05-25, 13:07
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Ai för att ta bort smink funkar inte öht.

För att svara på din fråga. Ja många kommer bli sura över det. Hur vet jag? Jag har provat. Ingen blir glad av det
Citera
2026-05-25, 13:09
Medlem
Citat:

Om kvinnan i fråga har sminkat sig så är risken överhängande att du uppfattas som otrevlig och taktlös på ett ganska gubbigt sätt. Om du följer upp med att presentera din supercreepy samling av AI-genererat stöd för ditt påstående så kommer varje normalfuntad kvinna avlägsna sig snabbt och säga upp kontakten.
Citera
2026-05-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Om kvinnan har bett om din åsikt: Nej.
Om kvinnan _inte_ har bett om din åsikt: Ja!
Precis, i det förra fallet är det närmast en komplimang, i det senare närmast som att säga att hon gör fel.
Citera
2026-05-25, 13:20
Medlem
Om du inte är kvinnans partner som sett henne utan smink så skulle jag säga att det är det.
Citera
2026-05-25, 14:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag har en sambo som använder väldigt lite smink och det är jag väldigt glad för. I de flesta fallen så gör smink inte kvinnan vackrare eller snyggare, jag gillar ett naturligt utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in