2026-05-25, 00:34
  #13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
ME har vunnit Indt 500 samt varit nära att vinna igen.

Varför har du sådant agg mot ME?

Va för fan stolt över våra 2 svenskar som kör i Indy och sluta va en jävla gnällkärring.
Enda anledningen till att varför ME vann Indy 500 i 22, var för att Ganassi dominerade hela maj mnd det året (dock så var ME långt bakom både Dixon och Palou), samt att Dixon fick straff för att ha kört för fort in i pitlane och för gulflagg kom ut när Palou gjorde sitt sista pitstop. I 23 så förlorade han Indy 500 under samma omständigheter som Rosenqvist vann Indy på ikväll.

Dessutom så har samtliga av MEs vinster i Indycar inträffat under.. konstiga omständigheter, där det var en massa gulflaggor och att andra förare åkte på otur. Annars så är Jimmie Johnson den enda stallkompisen som ME har slagit över en hel säsong på 7 säsonger i Indycar.

Har personligen inget emot ME, tycker bara att han har fått betydligt fler chanser i sin karriär än vad han förtjänar.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2026-05-25 kl. 00:59.
Citera
2026-05-25, 01:01
  #14
Medlem
Ace Venturas avatar
Vilket race det blev, otroligt spännande och händelserikt. Från början till den fantastiska målgången!! Grattis Felix!

Indy 500 är verkligen motorsportens i särklass coolaste race.
Citera
2026-05-25, 03:04
  #15
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vilket race det blev, otroligt spännande och händelserikt. Från början till den fantastiska målgången!! Grattis Felix!

Indy 500 är verkligen motorsportens i särklass coolaste race.
Topp 3 skulle jag säga som åkt hit och dit i Monaco i runt två timmar på egen hoj för att se hur trång det är i vissa kurvor där.

https://www.sverigesradio.se/artikel/rosenqvist-vann-indy-500

Den vita vätskan segrare Rosenqvist använder är sponsrad mandelmjölk??


SVTs lilla klipp från målgången.
https://www.svt.se/sport/indycar/felix-rosenqvist-vinnare-av-indy-500-efter-rysare
Citera
2026-05-25, 06:48
  #16
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Felix R just vann Indy 500 i en otrolig finish

Härligt att det var han och inte den överhajpade ME.

Håller verkligen med.

Men Grattis Felix
Citera
2026-05-25, 12:31
  #17
Medlem
Mich13s avatar
Grymt kul och jävlar vilken avslutning det var. Otroligt att båda svenskarna har fått vinna varsin Indy 500 ändå.
Citera
2026-05-25, 12:36
  #18
Medlem
schlafhunds avatar
Ruggigt spännande och verkligen galet sista varv. Jag tänkte att han var rökt när de rödflaggade men att det ändå gick vägen var fan stört, och otroligt kul. Rosenqvist har haft bra paket på Indy de sista åren, saker och ting har bara inte “lineat” upp som man vill, det enda tråkiga var väl att det skedde i den fula Morgan Wallen-bilen. Men skitsamma.

Sida vid sida med teamkompisen Armstrong på den höga linjen hela sista varvet igenom var också så jävla coolt, även det otroligt att det ens gick. Malukas kunde i princip byta sida och välja vem som skulle få slipstream men Felix fick en sådan satans run ut på målrakan (snyggt och kvickt från hans spotter som gav Armstrongs position hela tiden).
Citera
2026-05-25, 13:28
  #19
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda anledningen till att varför ME vann Indy 500 i 22, var för att Ganassi dominerade hela maj mnd det året (dock så var ME långt bakom både Dixon och Palou), samt att Dixon fick straff för att ha kört för fort in i pitlane och för gulflagg kom ut när Palou gjorde sitt sista pitstop. I 23 så förlorade han Indy 500 under samma omständigheter som Rosenqvist vann Indy på ikväll.

Dessutom så har samtliga av MEs vinster i Indycar inträffat under.. konstiga omständigheter, där det var en massa gulflaggor och att andra förare åkte på otur. Annars så är Jimmie Johnson den enda stallkompisen som ME har slagit över en hel säsong på 7 säsonger i Indycar.

Har personligen inget emot ME, tycker bara att han har fått betydligt fler chanser i sin karriär än vad han förtjänar.

En bra racingförare har tur (eller "tur").
Citera
2026-05-25, 15:39
  #20
Medlem
guderis avatar
Grymt av Felix, välförtjänt, har följt honom sedan han dominerade i Macau. Synd att han aldrig fick chansen i F1
Citera
2026-05-25, 16:21
  #21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
En bra racingförare har tur (eller "tur").
Alla förare har både tur och otur, oberoende av hur bra eller dåliga de ev är.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Grymt av Felix, välförtjänt, har följt honom sedan han dominerade i Macau. Synd att han aldrig fick chansen i F1
Rätta mig om jag har fel, men har inte Felix uttalat att han aldrig hade ambitioner om att nå F1?
Citera
2026-05-25, 18:02
  #22
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alla förare har både tur och otur, oberoende av hur bra eller dåliga de ev är.


Rätta mig om jag har fel, men har inte Felix uttalat att han aldrig hade ambitioner om att nå F1?

Självklart hade han det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/OnrQdE/drommer-om-formel-1-min-enda-chans

Han kopplades länge till Mercedes, men fick aldrig chansen, främst pga avsaknad av starka sponsorer. Därför smakar denna seger extra gott
__________________
Senast redigerad av guderi 2026-05-25 kl. 18:12.
Citera
2026-05-25, 18:02
  #23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alla förare har både tur och otur, oberoende av hur bra eller dåliga de ev är.

Rätta mig om jag har fel, men har inte Felix uttalat att han aldrig hade ambitioner om att nå F1?

Felix vann ju faktiskt Indy 500 2026 trots en del otur i loppet.

Men den största oturen tycker jag ändå är färgvalet på hans bil.
https://felixracing.se/wp-content/uploads/2026/05/Felix20Rosenqvist20-20Indianapolis2050020Practice20-20By_20Paul20Hurley_Large20Image20Without20Water mark_m153641-scaled.jpeg
Är den inte väldigt ful?
Citera
2026-05-25, 19:44
  #24
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Felix vann ju faktiskt Indy 500 2026 trots en del otur i loppet.

Men den största oturen tycker jag ändå är färgvalet på hans bil.
https://felixracing.se/wp-content/uploads/2026/05/Felix20Rosenqvist20-20Indianapolis2050020Practice20-20By_20Paul20Hurley_Large20Image20Without20Water mark_m153641-scaled.jpeg
Är den inte väldigt ful?
Svenskar ska köra i svart och guld, helst mer svart än guld men det där duger.

Edit: kom förresten ihåg en amerikan som förklarade tjusningen med oval-racing. Det kan verka tråkigt, men lägg till alkohol och vadslagning så har du det perfekta helgnöjet. Han hade en bra poäng.
__________________
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2026-05-25 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in