2026-05-25, 21:07
  #25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Självklart hade han det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/OnrQdE/drommer-om-formel-1-min-enda-chans

Han kopplades länge till Mercedes, men fick aldrig chansen, främst pga avsaknad av starka sponsorer. Därför smakar denna seger extra gott
Ja visst, han var väl en del av juniorteamet till Merc i några år? Dock så tycks jag minnas att han uttalade att han ej hade några ambitioner om att nå F1 för typ 10 år sen, och att han ville rejsa i Indycar över F1. Men möjligt att jag minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Felix vann ju faktiskt Indy 500 2026 trots en del otur i loppet.

Men den största oturen tycker jag ändå är färgvalet på hans bil.
https://felixracing.se/wp-content/uploads/2026/05/Felix20Rosenqvist20-20Indianapolis2050020Practice20-20By_20Paul20Hurley_Large20Image20Without20Water mark_m153641-scaled.jpeg
Är den inte väldigt ful?
Felix var med i toppen genom hela rejset, och han var i pole position till att vinna hela skiten även innan den sista gulflaggan kom ut.
Citera
2026-05-25, 22:09
  #26
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Svenskar ska köra i svart och guld, helst mer svart än guld men det där duger.

Edit: kom förresten ihåg en amerikan som förklarade tjusningen med oval-racing. Det kan verka tråkigt, men lägg till alkohol och vadslagning så har du det perfekta helgnöjet. Han hade en bra poäng.

En gång när Eje Elgh kommenterade F1 på någon TV-kanal så hörde jag honom jämföra
den europeiska F1 publiken med publiken i dom amerikanska motorsport-serierna så här:
"Dom som tittar på Formel 1 har oftast fler tänder än tatueringar."
Citera
2026-05-29, 09:49
  #27
Medlem
horomhebs avatar
Vet någon varför Linus Lundqvist's karriär tvärdog?
Citera
2026-05-29, 15:57
  #28
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Vet någon varför Linus Lundqvist's karriär tvärdog?
Lite otur med timing. Ganassi hade kört med fyra full time entries sedan 2021 och fem den säsongen Lundqvist var med, 2024. Minns jag rätt ville Chip ändra om till 2025 och gå ned till färre förare, Palou och Dixon är självklara. Armstrong landade en körning ihop med Rosenqvist hos Meyer Shank, kvar var Lundqvist och Kyffin Simpson, den senare kommer med stor finansiell backning, varpå valet föll på Kyffin. Ett par andra körningar har också tagits av förare som har bra ekonomi med sig men som aldrig producerat några vettiga resultat, exempelvis DeFrancesco i RLL 2025 och Sting Ray Robb.
Citera
2026-05-30, 23:43
  #29
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Lite otur med timing. Ganassi hade kört med fyra full time entries sedan 2021 och fem den säsongen Lundqvist var med, 2024. Minns jag rätt ville Chip ändra om till 2025 och gå ned till färre förare, Palou och Dixon är självklara. Armstrong landade en körning ihop med Rosenqvist hos Meyer Shank, kvar var Lundqvist och Kyffin Simpson, den senare kommer med stor finansiell backning, varpå valet föll på Kyffin. Ett par andra körningar har också tagits av förare som har bra ekonomi med sig men som aldrig producerat några vettiga resultat, exempelvis DeFrancesco i RLL 2025 och Sting Ray Robb.
Men ändå - inget Formel-E, sportvagnar eller nån formel-serie i Japan. 2025 verkar ha varit helt tomt på körningar.
Citera
2026-06-08, 11:55
  #30
Medlem
Generalanderssons avatar
Starkt race av Ericsson på Gateway i natt, kom tvåa.

Kikade inte på rejset själv. Men efter vad jag har förstått, så var han i ledning i "a ton of laps". Rosenqvist kom över mållinjen på 14:e plats.
Citera
2026-06-13, 23:19
  #31
Medlem
Kul Race med Mackan som tvåa men bäst var väl ändå att mr Invincible (Palou) startade som pole och kom p17...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in