Citat:
Ursprungligen postat av
horomheb
Vet någon varför Linus Lundqvist's karriär tvärdog?
Lite otur med timing. Ganassi hade kört med fyra full time entries sedan 2021 och fem den säsongen Lundqvist var med, 2024. Minns jag rätt ville Chip ändra om till 2025 och gå ned till färre förare, Palou och Dixon är självklara. Armstrong landade en körning ihop med Rosenqvist hos Meyer Shank, kvar var Lundqvist och Kyffin Simpson, den senare kommer med stor finansiell backning, varpå valet föll på Kyffin. Ett par andra körningar har också tagits av förare som har bra ekonomi med sig men som aldrig producerat några vettiga resultat, exempelvis DeFrancesco i RLL 2025 och Sting Ray Robb.