2026-05-25, 07:09
  #157
Medlem
Jag håller verkligen med om att vi behöver lägga mer pengar på public service igen. IQ fiskmås här på flashback på grund av nedläggningar. Ni lär ju er ingenting längre. Varför ska jag ens hänga här och låta er parasiter lära er av min kunskap? Bara undrar. Ni lär ju inte svara och det är väl bra det.


Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Nu har ett gäng svt journalister skrivit ett öppet brev som Expressen publicerat.

Brevet gäller varningar om förändringar inom media och främst svt.
De som skrivit under brevet intygar sin och sina kollegors förträfflighet flera gånger om.

Tror ni att ett sånt här narcissistiskt och "huvudet i sitt eget arsle" resonemang i form av ett öppet brev skulle ses som naturligt inom någon annan bransch än Tv & Media branchen?

Citat från det öppna brevet nedan 👇

"De senaste veckorna har flera av bolagets mest erfarna journalister valt att lämna. Med dem försvinner reportrar och berättare i världsklass – människor som under decennier gett publiken unika inblickar i Sverige och världen"

"Vi som undertecknar detta har som chefer, programledare och korrespondenter initierat, producerat och presenterat tusentals reportage från Sverige och världen. Vi vet vad som krävs för att skapa journalistik som berör och fördjupar"

"Samma sak gäller inrikesjournalistiken. Aktuellt har i dag skickliga reportagereportrar som varje dag arbetar för att ge publiken mer än det omedelbara nyhetsflödet. Om det arbetet nedprioriteras riskerar public service successivt att utarmas – och därmed också förtroendet för varför public service behövs"


"Vi har också förståelse för att ekonomin pressas, inte minst sedan SVT ensamt fått bära kostnaden för det markbaserade nätet efter att TV4 lämnat det.

Men besparingar måste också vara strategiska.

De får inte ske på bekostnad av det som gör public service unikt.

Just nu riskerar SVT Nyheter att välja fel väg. Därför vill vi uppmana SVT:s ledning att ta public service-uppdraget på största allvar. Det handlar ytterst om demokrati, kunskap och samhällsbygge.
Och om att inte tappa bort verkligheten"

Av Erika Bjerström
tidigare utrikeskorrespondent SVT

Anna Hedenmo
tidigare programledare SVT

Elin Jönsson
Ukrainakorrespondent SVT

Eva Landahl
tidigare programchef SVT

Folke Rydén
tidigare utrikeskorrespondent SVT

Lena Scherman
tidigare programledare Korrespondenterna SVT

Henrik Silver
tidigare redaktör Utriket SVT
Citera
2026-05-25, 08:51
  #158
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
SVT, och dess medarbetare, har en mycket stor skuld i egenskap av vänstern/MP:s megafon.

Goebbels hajade sin roll och sköt sig.
SVT:s medarbetare skriver snyftbrev.

Men de är lika skyldiga.

Och Julius Streicher hängde man, kan tilläggas, enbart för att han spridit propaganda som gjorde regimens övergrepp möjliga. Hans sista ord ska ha varit "Heil Hitler", vilket faktiskt är lite coolt på ett förvridet sätt.

Kommer det till inbördeskrig och därpå följande rättsligt efterspel (vilket jag inte tror men knappast kan utesluta heller) får vi väl se hur många SVT-medarbetare som är tuffa nog att utbrista "mångfald är vår styrka" när snaran läggs runt deras halsar.
Citera
2026-05-25, 08:52
  #159
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Och Julius Streicher hängde man, kan tilläggas, enbart för att han spridit propaganda som gjorde regimens övergrepp möjliga. Hans sista ord ska ha varit "Heil Hitler", vilket faktiskt är lite coolt på ett förvridet sätt.

Kommer det till inbördeskrig och därpå följande rättsligt efterspel (vilket jag inte tror men knappast kan utesluta heller) får vi väl se hur många SVT-medarbetare som är tuffa nog att utbrista "mångfald är vår styrka" när snaran läggs runt deras halsar.

Den ultimata drömmen!
Citera
2026-05-25, 09:07
  #160
Medlem
Haha vilket satans gnäll.. från TS!

Om man skriver ett öppet brev/upprop för att minska på nedskärningar på sin arbetsplats är det väl ganska självklart att man i det sammanhanget försöker lyfta fram varför det är viktigt att inte göra dessa nedskärningar? Jag antar att TS går in på lönesamtalet med hatt i hand och mjäkar "jag kanske inte tillför så mycket egentligen, men skulle gärna vilja ha mer pengar ändå"?
Citera
2026-05-25, 10:51
  #161
Medlem
Så 6 miljarder räcker inte för vänstersoporna? Dra åt helvete!
Citera
2026-05-25, 14:11
  #162
Medlem
Så jävla vackert att se dessa journalister lida av sina egna arbeten. De har skrikit efter mångkultur och dess sinnessjuka kostnad. Och nu när de själva blir offer för kostnaden.. Vackert
Citera
2026-05-25, 16:38
  #163
Medlem
AndersPersson99s avatar
Jag tycker inte SVT är särskilt bra.

De rapporterade ingenting om att facebook, google och twitter censurerade folk under demokraterna, något som bolagen själva medgett.

Jag har inte heller sett rapporter om polisens massarresteringar och trakasserier av oliktänkande i Storbritannien.

Rätt dålig rapportering om att valet i Rumänien ogiltigförklarades, därefter vann ett annat parti makten.

Under corona demonstrerade 50 tusen i österrike mot inskränkningar mot friheten, men svt skrev bara en liten notis om det. Santidigt körde de liveövervakning av när Greta Thunberg demonstrerade mot klimatförändringar.

De är rätt värdelösa skulle jag säga.
Citera
2026-05-27, 21:20
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag misstänker samma sak.
Att SVT vill straffa Tidöregeringen.
Och nu lägger dom ner ett annat populärt program, Ski Classics, det "svider" och märks
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/svt-slutar-sanda-ski-classics-maste-prioritera/
Citera
2026-05-27, 21:28
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Och nu lägger dom ner ett annat populärt program, Ski Classics, det "svider" och märks
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/svt-slutar-sanda-ski-classics-maste-prioritera/
Klart.
Dolph Lundgren marknadsföring av döttrar och Sveriges sämsta bögklubb är viktigare än nyheter och sport.
Citera
2026-05-31, 07:31
  #166
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Haha vilket satans gnäll.. från TS!

Om man skriver ett öppet brev/upprop för att minska på nedskärningar på sin arbetsplats är det väl ganska självklart att man i det sammanhanget försöker lyfta fram varför det är viktigt att inte göra dessa nedskärningar? Jag antar att TS går in på lönesamtalet med hatt i hand och mjäkar "jag kanske inte tillför så mycket egentligen, men skulle gärna vilja ha mer pengar ändå"?


Så låt oss då se efter vad Svt1 tillför en vanlig Lördag.

Drama, Livsstil, Gameshow reality,Dokumentär, Livsstil reality, Komedi, Livsstil Reality, Dokumentär livsstil, Dokumentär livsstil, Dokumentär livsstil, Dokumentär, Dokumentär livsstil, Dokumentär livsstil, , Drama, Drama komedi.
Barnprogram, Sport, Nyheter, Biografi dokumentär, Dokumentär, Dokumentär, Nyheter, Sport, Underhållning, Nyheter, Komedi Romantik, Biografi drama thriller, Livsstil, Drama.

Mer än halva dagen går åt till att producera och sända oväsentligt skräp och nu klagar man på nedskärningar efter att ha slösat bort hundratals miljoner och jag gissar på att man kommer att fortsätta slösa bort pengar på samma oväsentliga trams i framtiden.
Citera
2026-05-31, 09:36
  #167
Medlem
Så går det när kvinnor styr.
Citera
2026-05-31, 13:05
  #168
Medlem
Mad monks avatar
Alltid trevligt när dåliga saker händer dåliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in