2026-05-25, 09:55
Medlem
Pethuglins avatar
Varför fick Jonas ha någon slags vikt tygbit på huvudet när han balanserade krukan?
Det om något är väl fusk.
Citera
2026-05-25, 10:15
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Med dom kurvorna?? Ingen man har sådana höfter och sådan midja. Kanske är dom andra bredvid henne väldigt korta?

De andra är normallånga, Sonja är manligt lång.
Citera
2026-05-25, 10:40
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Carro behöver 5 fördelar om hon ska vinna något av värde. Hon är alltid skittaggad på att tävla och det finns alltid bara vints i hennes skalle. Sedan förlorar hon men är lika glad för det. Det är något som inte står rätt till där uppe hos henne, vilket man f ö såg direkt när hon dök upp. En kropp som såg ut som en teckning gjord av någon förskola.

Den var bra. Mitt i prick. Jag skrattade gott
Citera
2026-05-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag vet inte vilket annat program det är du kollar på. I tävlingen där de skulle vara under vattnet blev hon ett med vattnet, i tävlingen att hänga var hon någon sekund från att vinna. Hon är den starkaste av kvinnorna, tycker jag. Sedan är hon en väldigt lojal typ till skillnad mot orm-typer och det uppskattar jag. Heja Caroline!
Sekund från att vinna? Dvs den bästa förloraren?

Jag kan knappt minnas att hon vunnit en enda tävling men det kanske hon har. Att hon sedan kommer tvåa osv, who cares. Jämför med Sonja som ju tar en vinst då och då. Carro var ju dessutom med i det största förlorargänget någonsin, lag syd. Bara Ola i det laget kunde prestera i tävlingar men då bara individuellt. Skulle det tävlas i lag sket det sig direkt.

Vad gäller lojalitet sedan då. Visst. Carro tillsammans med Aza och Ola har ju varit jävligt lojala mot varandra. Vilket ju även följande spelare har varit.

Jonas, Sonja, Lasse, Marie, Iki och Erika. Visst, det tjafsades en massa mellan de tre sistnämnda och Lasse och Jonas och Sonja funderade ett tag på att förråda Lasse. Men man gjorde inte det utan har hållt ihop hela tiden även efter att Sonja sålde ut Lasse i en förhandling. Och vilka har då i program efter program sagt att detta ät helt idiotiskt? Jo Ola, Aza och Carro. Så Carros moral och lojalitet är ju den att hon och hennes pakt aldrig ska förråda varandra medan Lasse, Marie och Iki är idioter som är lojala mot Jonas och Sonja. Och Melina såg hon bara som en spelpjäs att användas av hennes sekt.

Sjukt obehaglig kvinna.
Citera
2026-05-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Den var bra. Mitt i prick. Jag skrattade gott
:-)

Den där dansken i din avatar f ö. Det måste ju vara Amadeus brorsa.
Citera
2026-05-25, 11:57
Medlem
Citat:

Jag kan knappt minnas att hon vunnit en enda tävling men det kanske hon har. Att hon sedan kommer tvåa osv, who cares. Jämför med Sonja som ju tar en vinst då och då. Carro var ju dessutom med i det största förlorargänget någonsin, lag syd. Bara Ola i det laget kunde prestera i tävlingar men då bara individuellt. Skulle det tävlas i lag sket det sig direkt.

Vad gäller lojalitet sedan då. Visst. Carro tillsammans med Aza och Ola har ju varit jävligt lojala mot varandra. Vilket ju även följande spelare har varit.

Jonas, Sonja, Lasse, Marie, Iki och Erika. Visst, det tjafsades en massa mellan de tre sistnämnda och Lasse och Jonas och Sonja funderade ett tag på att förråda Lasse. Men man gjorde inte det utan har hållt ihop hela tiden även efter att Sonja sålde ut Lasse i en förhandling. Och vilka har då i program efter program sagt att detta ät helt idiotiskt? Jo Ola, Aza och Carro. Så Carros moral och lojalitet är ju den att hon och hennes pakt aldrig ska förråda varandra medan Lasse, Marie och Iki är idioter som är lojala mot Jonas och Sonja. Och Melina såg hon bara som en spelpjäs att användas av hennes sekt.

Sjukt obehaglig kvinna.

Carro är absolut en obehaglig kvinna. Hon kunde blint följa Olas sekt. Ola, enligt henne, är den enda som är en bra människa. Resten är fegisar eller helt enkelt inte lika bra människor. Personer som anser sig vara ”över” alla andra och tycker att de förtjänar saker mer än andra, är ofta individer man ska hålla sig undan. Det har ju även kommit fram att Carro har ljugit flertalet gånger nu när hon befunnit sig på Gränslandet, vilket är skrattretande när hennes pakt ska framstå som så moraliskt överlägsna.
Citera
2026-05-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Citat
// Jag har en spelare bakom deras positioner, diskret, men välplacerad. Och efter ikväll har jag också fått en tydligare bild av vilka jag faktiskt kan lita på. För man måste tänka längre än nästa röstning.
Och vad vore jag för strateg om jag inte låg steget före? //

Citat (Kommentar från Amadeus)
//Amadeus: -Du verkar ha full koll.
Jonas: -Exakt! AH27 placerad bakom fiendelinjen ♟️. //

Skulle inte förvåna mig det minsta om det är just Amadeus. Han som mår bättre när andra mår dåligt och garvar när andra tjafsar… 😂

Tack!! Det låter absolut som Amadeus ja 😄
Citera
2026-05-25, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Deltagarna spelade klokt, Jonas blev tillräckligt osäker och brände sin immunitet. Det ger dem möjlighet att få bort honom vid nästa tråd. Jag tror att det finns en plan.

Det skulle vara rätt idiotiskt att inte ha nån plan att få ut en person som vinner allt. Men han har hittills fått alla i sin "pakt" att lyda honom. Han påminner om pliten som vann Torpet, kall och känslolös, nästan asexuell, så kanske Jonas också lyckas gå till vinst.

Jonas är inte min favorit men jag kan leva med hans vinst, den enda jag inte unnar att vinna är Iki, hon har mobbat och vilat sig igenom Robinson.
Citera
2026-05-25, 12:31
Medlem
Citat:

Sjukt obehaglig kvinna.

Helt enig! Och helt ärligt så tror jag att folk hade varit lite mer villiga att spela utanför sin pakt om Ola och Carro hade varit sympatiska människor. Men deras personligheter gör det omöjligt för folk att vilja spela med dem, men det fattar de inte själva.
Citera
2026-05-25, 13:09
Medlem
Varför skyddar folk Ola, carro å sydpakten? De personerna + den lilla dvärgterroristen Aza har ju spelat ihop å sugit KUK från dag 1. Deras lag har knappt vunnit tävlingar å när det gått riktigt dåligt har de försökt sno immuniteter från jonas.

Man håller väl ändå på någon i robinson som är rumsren, bra på tävlingar å har någorlunda koll på det sociala spelet? resten är förlorare som inte är värda ett skit
Citera
2026-05-25, 13:26
Medlem
Citat:

Sjukt obehaglig kvinna.

Väl formulerat! Gillade henne alldeles i början men när motståndarna agerar mot stora hot i hennes pakt så är de ”fega” och ”osportsliga” samtidigt som hon såklart verkligen vill att Jonas ska åka. Gissar att det säkert inte alls var osportsligt av Ola att ge Jonas och Halil varsin nackdel?
Citera
2026-05-25, 14:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obbaq
"Som vanligt gäller att spoilertag skall användas innan ett avsnitt har lagts upp på TV4 Play. Detta gäller alltså de som följer säsongen via TV4 Play Plus där alla veckans avsnitt läggs ut i början av veckan. /Moderator"

Söndag idag, det är väl slutet av veckan?

🎯

Trådare nr 1 HADE gjort det rätt! Inlägget LÅG dolt bakom en Spoiler"ruta". ✔️

Trådare nr 2 ÖPPNAR inlägget och svarar: Vad håller du på att spoila ... osv. 😵‍💫🫣

Trådare nr 2 är trådens spoilare som INTE lät spoilerfunktionsknappen vara kvar och dölja vad som skrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in