2026-05-25, 06:11
  #1
Medlem
https://www.friatider.se/tyska-skattebetalares-pengar-pa-vag-att-ta-slut

"Kostnaderna för invandringen till Tyskland närmar sig nu gränsen för vad landets skattebetalare klarar av att finansiera, rapporterar Remix News. Enligt sajten uppgick den federala kostnaden för migration till 24,8 miljarder euro under 2025, men den verkliga notan bedöms vara minst dubbelt så hög.

"Det tyska riksförbundet för lagstadgade försäkringskassor, GKV-Spitzenverband, varnar nu för ett mångmiljardunderskott i försäkringssystemet när så kallade "icke-betalande" försäkringstagare (ofta invandrare och flyktingar) driver upp kostnaderna och kan leda till höjda avgifter för den krympande andel som faktiskt betalar."

"I Tyskland, liksom i Sverige, kallas systemet försäkring, men i praktiken fungerar stora delar av det som ett skatte- och avgiftsfinansierat bidragssystem där vissa betalar in medan andra får tillgång till förmåner utan att själva ha finansierat dem genom obligatoriska försäkringsavgifter."

Riksförbundet kritiserar den tyska regeringen för att lägga utgifter på sjukförsäkringssystemet som egentligen inte är relaterade till rena försäkringskostnader, d.v.s. sociala förmåner som invandrade parasitblattar utgör. Den federala kostnaden är 24,8 miljarder Euro med utgifter för mottaganade, integration och stöd till delstater och kommuner, MEN sistnämnda tvingas också finansiera en del varvid den totala kostnaden tros uppgå till 40-50 miljarder Euro.

För att sätta det i perspektiv ligger den svenska statsbudgeten på ca 1500 miljarder kronor, således utgör de tyska invandrarrelaterade sociala kostnader på 1/3 av hela Sveriges statsbudget enbart i Tyskland. Man kan ju undra över kostnaden i Sverige, och då har vi inte räknat in indirekta kostnader för polis, rättsväsende och fängelse samt de sociala och fysiska kostnaderna på tyska och svenska individer som får utstå parasitblattarna.

1. Ingen politiker kan vid det här laget vara omedvetna eller oförstådda med problematiken, så varför låta det fortgå? Finns det en "plan" med det hela från tysk liberal/judisk/socialistisk sida eller är man bara helt handlingsförlamad av att bli utpekad av som nästa Hitler sekunden man föreslår rimliga, men hårda åtgärder?

2. Samma problem återfinns i nästan alla västeuropeiska länder vilket väcker frågan om orsak och verkan samt oförmåga till handling. Någon har uppenbarligen satt detta i system då det inte är ett isolerat fall, utan enbart en gradskillnad i helvetet i de europeiska länderna. Kommer socialisterna och liberalerna att bokstavligen tvinga fram en diktatur enbart för att få till stånd en renande verkan för att bli av med cancertumören som MENA utgör?
__________________
Senast redigerad av Abetterworld 2026-05-25 kl. 06:14.
Citera
2026-05-25, 07:39
  #2
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Dags att lägga ned kärnkraften samt införa tusentals regleringar och omöjliggöra för industrin att vara konkurrenskraftig... just det, det har man redan gjort. Hej hej massarbetslöshet.

TS,
2; Nej, sannolikt med en socialistdiktatur, är ännu mer påtvingad massinvandring.

Redan nu med liberala / socialistiska demokratregimer har man senaste 40 åren omöjliggjort får något Europeiskt folk att se till att skydda sina egna intressen.
__________________
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2026-05-25 kl. 07:43.
Citera
2026-05-25, 08:11
  #3
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Dags att lägga ned kärnkraften samt införa tusentals regleringar och omöjliggöra för industrin att vara konkurrenskraftig... just det, det har man redan gjort. Hej hej massarbetslöshet.

TS,
2; Nej, sannolikt med en socialistdiktatur, är ännu mer påtvingad massinvandring.

Redan nu med liberala / socialistiska demokratregimer har man senaste 40 åren omöjliggjort får något Europeiskt folk att se till att skydda sina egna intressen.

Den jävla Merkel gjorde allt för att montera ner Tyskland och massimportera skitmänniskor

Jag tycker att folk i Tyskland borde få folkomrösta om repatriering av ett par miljoner araber/negrer, samt om kärnkraft.
Citera
2026-05-25, 08:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Den jävla Merkel gjorde allt för att montera ner Tyskland och massimportera skitmänniskor

Jag tycker att folk i Tyskland borde få folkomrösta om repatriering av ett par miljoner araber/negrer, samt om kärnkraft.
Merkel fick nyligen en medalj av von der Leyen.

https://www.friatider.se/merkel-fick-hedersmedalj-av-eu-kravde-okad-censur

"EU har nu delat ut sin nya europeiska förtjänstorden till Angela Merkel. Den tidigare tyska förbundskanslern tog emot hyllningen i Strasbourg – och använde talet till att kräva ännu hårdare censur på internet. Medaljen delades ut av Ursula von der Leyen, som var Merkels tyska utrikesminister under asylkaoset."

"Utmärkelsen ges enligt EU ut till personer som har bidragit till "europeisk integration" eller försvarat värden i EU-fördragen, såsom "mänskliga rättigheter", "demokrati" och "rättsstatens principer"."

Det är rätt komiskt, hade jag blivit tilldelad sagda utmärkelse efter de handlingar Merkel har begått hade jag aldrig tagit emot den då jag skulle vara införstådd med att de i praktiken uppmuntrar och belönar "landsförräderi". Belöningen motsvarar inte direkt handlingen så att säga!
Citera
2026-05-25, 08:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Den jävla Merkel gjorde allt för att montera ner Tyskland och massimportera skitmänniskor

Jag tycker att folk i Tyskland borde få folkomrösta om repatriering av ett par miljoner araber/negrer, samt om kärnkraft.
Merkel t.o.m erkände sin idioti. Att inte tyskarna hängt kärringen inför öppen ridå är en gåta.
Citera
2026-05-25, 08:53
  #6
Medlem
Det är svårt att förstå hela Västeuropas invandringspolitik. Det lilla det ger i form av en mer jämn demografisk kurva väger knappast upp alla utgifter. Förutom direkta utgifter tillkommer strukturella problem såsom korruption, ökad kriminalitet och parallella samhällen med för oss främmande värderingar.
Citera
2026-05-25, 10:05
  #7
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Merkel t.o.m erkände sin idioti. Att inte tyskarna hängt kärringen inför öppen ridå är en gåta.

Ska dom hänga någon dom röstade fram och som genomförde vad hon lovade?
Citera
2026-05-25, 10:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ska dom hänga någon dom röstade fram och som genomförde vad hon lovade?
Japp, hon berättade inte för nån tysk att hon sålde ut deras framtid och land.

Sluta ljug
Citera
2026-05-25, 10:18
  #9
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Japp, hon berättade inte för nån tysk att hon sålde ut deras framtid och land.

Sluta ljug

Det är du som ljuger för dig själv och vill hitta någon att skylla på, i det här fallet Merkel.
Det var tyska folket som berättade för Merkel hur hon skulle göra.
Det var enorma protester i Tyskland efter olyckan i Fukushima vilket ledde till beslutet att tidigarelägga kärnkraftsavvecklingen. Det var tyska folket som tydligt visade vägen och Merkel som egentligen ville ha kvar kärnkraften i ytterligare år tidigarelade avvecklingen.
Vad gäller invandringsvågen 2015 var opinionen i både Tyskland och Sverige att "vi klarar detta" samt "öppna era hjärtan", det var en klar majoritet för öppna gränser och invandring. Stora demonstrationer i Tyskland FÖR invandring och öppna gränser.
Nu kommer en nota från socialförsäkringen men det kan knappast komma som en överraskning?
Citera
2026-05-25, 10:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det är du som ljuger för dig själv och vill hitta någon att skylla på, i det här fallet Merkel.
Det var tyska folket som berättade för Merkel hur hon skulle göra.
Det var enorma protester i Tyskland efter olyckan i Fukushima vilket ledde till beslutet att tidigarelägga kärnkraftsavvecklingen. Det var tyska folket som tydligt visade vägen och Merkel som egentligen ville ha kvar kärnkraften i ytterligare år tidigarelade avvecklingen.
Vad gäller invandringsvågen 2015 var opinionen i både Tyskland och Sverige att "vi klarar detta" samt "öppna era hjärtan", det var en klar majoritet för öppna gränser och invandring. Stora demonstrationer i Tyskland FÖR invandring och öppna gränser.
Nu kommer en nota från socialförsäkringen men det kan knappast komma som en överraskning?
Länka mig ett klipp eller artikel där Merkel förklarar att tyskarnas sociala skydd kommer kollapsa pga av invandring. + klipp där hon berättar att deras självstyre ska läggas ner, våldtäkter öka explosionsaktig.

Länka klippen eller artiklarna.

Eller ännu bättre, sluta ljug. Merkel berättade inte ett skit om att hon beställt ett folkutbyte.

Däremot framställde hon det som det bästa som kunde hända Tyskland.
__________________
Senast redigerad av Karatematch 2026-05-25 kl. 10:28.
Citera
2026-05-25, 10:29
  #11
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Länka mig ett klipp eller artikel där Merkel förklarar att tyskarnas sociala skydd kommer kollapsa pga av invandring. + klipp där hon berättar att deras självstyre ska läggas ner, våldtäkter öka explosionsaktig.

Länka klippen eller artiklarna.

Hon följde folkviljan, kallas demokrati.
Citera
2026-05-25, 10:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Hon följde folkviljan, kallas demokrati.
Sluta ljug och visa artiklarna/klippen fär hon berättar för tyskarna vad som väntade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in