2026-05-24, 23:33
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Njae, inte nödvändvis gröna "män". Lyssna igen

https://www.youtube.com/watch?v=1TEIt9UNPQE&t=180s

"Nordics" kan beskrivs som män. Dom är inte gröna dock

Men snälla…
Citera
2026-05-24, 23:39
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Efter alla sensationella påståenden som grusats när uppgifter offentliggjorts så börjar det definitivt kännas så ja..

Var vet jag inte eftersom jag inte vet vilka händelser du specifikt avser - däremot är jag rätt övertygad om att det inte är mer sensationellt än sånt vi redan sett.

Varken epstein eller JFK var särskilt övernaturliga så jag vet inte varför du blandar in dem.

Så varför kommer de då med en massa påståenden om sådant de inte har insyn i?

Aha, så man kan inte vara påläst om ufo och skeptiker samtidigt menar du? Då tror jag du trollar eller bara är obegripligt dryg.

Vilka händelser? - det är väl bara välja några av dom mest kända. Du har ju skrivit om ämnet i tjugo år så du har väl koll. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_reported_UFO_sightings

Jag förstår inte varför du tycker att UFOn/ET liv måste vara något övernaturligt. Blir vi övernaturliga för dom? Biologiskt liv kan väl aldrig vara övernaturligt. Inte i mitt huvud iaf

Varför dom kommer med en massa påståenden? - Ja att dom inte har full insyn är inte lika med noll insyn. Dom har byggt sin uppfattning på möten med myndighetspersoner, militära vittnen och klassificerade genomgångar. Samtal med insiders och visselblåsare. Det har varit flertalet öppna förhör med förstahandsvittnen i kongressen, Dylan Borland, Chief wiggins, Jeffrey Nuccitelli och andra. Gott så

Om man är påläst inom UFOämnet och fortf debunkar allt som har med saken att göra, ja då har man en annan agenda. Då blir blir man en Philip Klass, Mentzel, eller en Clas Svahn
ALLA som är pålästa vet att det är på riktigt. Det går helt enkelt inte att komma till någon annan slutsats hur gärna man än vill
Citera
2026-05-24, 23:43
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Men snälla…

Snäll är jag. Men det där är faktiskt allmänt känt inom UFOlogi. Även inom underättelsekretsar sedan långt tillbaka. Lämna ämnet om du inte kan förstå det. Det finns mysiga ämnen här på FB
Citera
2026-05-24, 23:53
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Snäll är jag. Men det där är faktiskt allmänt känt inom UFOlogi. Även inom underättelsekretsar sedan långt tillbaka. Lämna ämnet om du inte kan förstå det. Det finns mysiga ämnen här på FB

Ska man lämna ämnet om man inte har samma tro som du?

Spännande att du länkar till Fox news, som verkar vara en riktigt pålitlig källa.
Citera
2026-05-24, 23:56
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Ska man lämna ämnet om man inte har samma tro som du?

Spännande att du länkar till Fox news, som verkar vara en riktigt pålitlig källa.

ok va kvar då.
Det har varit på alla amerikanska nyhetskällor
Citera
2026-05-25, 00:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vilka händelser? - det är väl bara välja några av dom mest kända. Du har ju skrivit om ämnet i tjugo år så du har väl koll. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_reported_UFO_sightings

Jag förstår inte varför du tycker att UFOn/ET liv måste vara något övernaturligt. Blir vi övernaturliga för dom? Biologiskt liv kan väl aldrig vara övernaturligt. Inte i mitt huvud iaf

Varför dom kommer med en massa påståenden? - Ja att dom inte har full insyn är inte lika med noll insyn. Dom har byggt sin uppfattning på möten med myndighetspersoner, militära vittnen och klassificerade genomgångar. Samtal med insiders och visselblåsare. Det har varit flertalet öppna förhör med förstahandsvittnen i kongressen, Dylan Borland, Chief wiggins, Jeffrey Nuccitelli och andra. Gott så

Om man är påläst inom UFOämnet och fortf debunkar allt som har med saken att göra, ja då har man en annan agenda. Då blir blir man en Philip Klass, Mentzel, eller en Clas Svahn
ALLA som är pålästa vet att det är på riktigt. Det går helt enkelt inte att komma till någon annan slutsats hur gärna man än vill

Menar du på fullt allvar nu alltså att Clas Svahn inte är påläst inom UFOämnet?
Citera
2026-05-25, 00:12
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Menar du på fullt allvar nu alltså att Clas Svahn inte är påläst inom UFOämnet?

jag skrev Om man är påläst inom UFO ämnet och Fortf debunkar.
som Philip Klass, Clas Svahn och andra. Ja han är mycket påläst
Citera
2026-05-25, 03:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
jag skrev Om man är påläst inom UFO ämnet och Fortf debunkar.
som Philip Klass, Clas Svahn och andra. Ja han är mycket påläst

Ja det gjorde du ju - sorry. Men han har alltså en agenda att vilseleda enligt dig? Det blir ju lite svartvitt när du fullständigt vägrar se andra sidans argument på det sättet - det är liksom your way or the highway? Alla som inte håller med dig är okunniga, lögnare, förrädare eller idioter?
Citera
2026-05-25, 06:29
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ja det gjorde du ju - sorry. Men han har alltså en agenda att vilseleda enligt dig? Det blir ju lite svartvitt när du fullständigt vägrar se andra sidans argument på det sättet - det är liksom your way or the highway? Alla som inte håller med dig är okunniga, lögnare, förrädare eller idioter?

Så behöver det inte alltid vara. Men nu är ju just UFO ämnet just bevisligen präglat av info och disinfo samt vilseledning. Det finns det allför många ex på( på båda sidor) Många har säkert sett dokun mirage men bland annat.
Citera
2026-05-25, 07:58
Medlem
Citat:
"Nordics" kan beskrivs som män. Dom är inte gröna dock

Nej, inte gröna. "They look like your average Swede", som man säger på Fox.

Att ufo-piloterna består av "Grays, Nordics, Insectoids, and Reptilians" hävdas nu av åtminstone två personer, dr Puthoff samt dr Eric Davis som också han arbetat på hemliga militära projekt.

Att ufo-vittnen hävdar sig mött dessa typer av aliens har ju återgetts i media sedan 50-talet, men men att man skulle ta sådant på allvar och att högutbildade experter säger samma sak känns märkligt.

Ännu märkligare är förstås Lunas ständiga prat om "interdimensional beings". Jag har en viss vetenskaplig utbildning, och kan (trots det?) möjligen tänka mig möjligheten av besökare från yttre rymden, men besökare från "andra dimensioner" känns som rent humbug.
Citera
2026-05-25, 09:33
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
ok va kvar då.
Det har varit på alla amerikanska nyhetskällor

Att någon inte delar din tolkning av UFO-observationer är inte samma sak som mörkläggning.
Citera
2026-05-25, 17:50
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Nej, inte gröna. "They look like your average Swede", som man säger på Fox.

Att ufo-piloterna består av "Grays, Nordics, Insectoids, and Reptilians" hävdas nu av åtminstone två personer, dr Puthoff samt dr Eric Davis som också han arbetat på hemliga militära projekt.

Att ufo-vittnen hävdar sig mött dessa typer av aliens har ju återgetts i media sedan 50-talet, men men att man skulle ta sådant på allvar och att högutbildade experter säger samma sak känns märkligt.

Ännu märkligare är förstås Lunas ständiga prat om "interdimensional beings". Jag har en viss vetenskaplig utbildning, och kan (trots det?) möjligen tänka mig möjligheten av besökare från yttre rymden, men besökare från "andra dimensioner" känns som rent humbug.
nvvv

Det finns utförliga beskrivningar av dom fyra vanligaste ET grupperna i boken Walking among us - David M Jacobs. Om du är nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in