2026-05-22, 10:49
Medlem
Scooter "problemet" löser vi lätt genom att kräva att cyklister och gångtrafikanter ska genomgå en trafikkurs.

För dessa 2 grupper förstår inte högerregeln någonstans..
Citera
2026-05-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Bara bra, en retard mindre som utsätter sina medmänniskor för livsfara på trottoarerna.
Håller med tidigare skribenter om förbud på dessa och även de förbannade epa-mongona som hindrar trafiken och orsakar olyckor.
Jag hoppas du aldrig någonsin får barn som är med i en olycka med detta tankesätt. En totalt oskyldig person som är med i en olycka och förlorar livet. En mamma, en pappa, syskon och massa nära o kära som sörjer. Finns ingen som förtjänar döden som utgång oavsett. Detta är en tragisk olycka som gjort att vi närstående hamnat i en tragisk hemsk chock. Oavsett vad man tycker o tänker om andra bör man tänka en extra gång innan man tycker att det är rätt att någon dör oväntat speciellt i en olycka. Han gjorde inget som utsatte någon annan för fara, han skadade ingen. Han var ute o körde på sin sparkcykel och hade största möjliga oturen i att tappa kontrollen och ramla så pass illa att han förlorade livet. Vi är en familj och närstående som behöver leva resten av våra liv utan en extremt älskad familjevän vid vår sida. Tycker det är hemskt och sorgligt hur somliga personer resonerar och tycker o tänker så öppet om en person och en olycka som dom inte vet något om.
Citera
2026-05-25, 09:50
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renfaktatack1
Jag hoppas du aldrig någonsin får barn som är med i en olycka med detta tankesätt. En totalt oskyldig person som är med i en olycka och förlorar livet. En mamma, en pappa, syskon och massa nära o kära som sörjer. Finns ingen som förtjänar döden som utgång oavsett. Detta är en tragisk olycka som gjort att vi närstående hamnat i en tragisk hemsk chock. Oavsett vad man tycker o tänker om andra bör man tänka en extra gång innan man tycker att det är rätt att någon dör oväntat speciellt i en olycka. Han gjorde inget som utsatte någon annan för fara, han skadade ingen. Han var ute o körde på sin sparkcykel och hade största möjliga oturen i att tappa kontrollen och ramla så pass illa att han förlorade livet. Vi är en familj och närstående som behöver leva resten av våra liv utan en extremt älskad familjevän vid vår sida. Tycker det är hemskt och sorgligt hur somliga personer resonerar och tycker o tänker så öppet om en person och en olycka som dom inte vet något om.

Beklagar sorgen. Alltid hemskt när någon går bort plötsligt.
Jag hoppas att du så småningom kan berätta lite mer om olyckan?
Jag tror att det behöver talas mer om säkerheten med de här elsparkcyklarna?
Vad tycker du?
Det är kanske inte så enkelt som att bara förbjuda dem?
Men åtminstone vore det kanske bra för andra att lära sig av olyckan.
Så att inte fler ska behöva råka ut för samma sak som ni.
Citera
2026-05-25, 13:28
Medlem
Citat:

Sorgligt att folk skriver så. Men samtidigt så är det EN droppe i ett hav av omtänksamma individer...

Och de flesta av dessa individer huserar inte på Flashback forumen, men det vet du säkert redan...

Vila i frid. Livet är skört. 🌹
Citera
2026-05-25, 14:51
Medlem
Wurdizs avatar
Citat:

Jag känner verkligen med er och hoppas ni finner ro till slut. Han hade bara extrem otur den här dagen. Iallafall lite fint att han dog tillsammans med någon han tyckte väldigt mycket om och umgicks mycket med, som han hade en fin dag tillsammans med fram till olyckan. Må han vila i frid.
Citera
2026-05-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurdiz
Jag känner verkligen med er och hoppas ni finner ro till slut. Han hade bara extrem otur den här dagen. Iallafall lite fint att han dog tillsammans med någon han tyckte väldigt mycket om och umgicks mycket med, som han hade en fin dag tillsammans med fram till olyckan. Må han vila i frid.

Absolut jag håller med om att det är fint att han fick dela sin sista stund med en högt älskad vän. Det tar inte bort vår sorg men det gör det lite "finare" och lugnare att veta att han sista timmar spenderades med en person som betyder något för honom. Att förlora någon på ett sånt oförberett och hastigt vis är något man aldrig läker från. Men absolut kommer vi alla en dag kunna bära honom med oss på ett fint vis. <3
Citera
2026-05-31, 19:42
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rätt sällan cyklister omkommer i singelolyckor, bilar har vi runt 4 millioner av i Sverige, varav 2-3m rullar mest dagligen.

Själv mött dessa elsparkar när jag cyklat och kört bil. Många kör totalt kamikaze. Fick möte vid ett övergångsställe när jag cyklade för ett par veckor sedan. Nedsänkningen från trottoaren var på min sida.
Vad tror du stolpskottet gör, jo han svänger över i mitt körfält, mitt styre tog i hans jacka så jag höll på åka omkull.

De tror även de är gående när de passerar övergångsställen i 30km/h utan tanke på bilar. Förbjud skiten, många som kör dessa på cykelbanor, vägar och.. trottoarer har ingen som helst vare sig sjävarelsebedrift eller trafikutbildning. Värst är småungar men i detta dödsfall var det en vuxen som borde ha lite vett i alla fall.

De går bara 20km/h.
Citera
2026-05-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
De går bara 20km/h.

Den killen körde knappast 20 på sin cykel.
Citera
2026-06-02, 09:32
Medlem
Får inte ihop det riktigt.
Enligt artikeln inkom det aldrig något larm om olyckan, och man vet inte vilken tid olyckan hände.
Men han var tillsammans med en vän? Borde inte vännen larmat och veta vilken tid olyckan hände?
Citera
2026-06-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Får inte ihop det riktigt.
Enligt artikeln inkom det aldrig något larm om olyckan, och man vet inte vilken tid olyckan hände.
Men han var tillsammans med en vän? Borde inte vännen larmat och veta vilken tid olyckan hände?

Självklart kontaktades ambulans efter olyckan som tog med honom in till sjukhuset där hans liv inte gick att rädda, och han avled under Fredagen. Det var polisen som inte fick in något larm om olyckan och sjukhuset meddelade polisen på söndagen alltså 3 dagar efter olyckan och 2 dagar efter att han avled. Man kan inte lita 100% på de uppgifter som media skriver ut, inte heller med tanke på att han nämns som 25 åring när han inte ens hann bli 24 år gammal.
Citera
2026-06-10, 14:09
Medlem
Citat:
Självklart kontaktades ambulans efter olyckan som tog med honom in till sjukhuset där hans liv inte gick att rädda, och han avled på sjukhuset. Det var polisen som inte fick in något larm om olyckan och sjukhuset meddelade polisen på söndagen alltså 3 dagar efter olyckan.. Man kan inte lita 100% på de uppgifter som media skriver ut, inte heller med tanke på att han nämns som 25 åring när han inte ens hann bli 24 år gammal.
Rättelse i all hast, när han hade avlidit så kontaktades polisen.
Citera
Igår, 14:14
Medlem
SphericalHamsters avatar
De flesta kids kör ju som idioter, två-tre per hoj, ingen hjälm. Folk kör på fyllan/droger. Respekterar ej lagar som gäller för cyklister, korsar vägen utan förvarning eller handsignal, kör på trottoarer, övergångsställen, mot rött. Har mage att plinga på folk som går på trottoaren. Allt detta är olagligt, klart som fan de får skylla sig själva när de kör åt helvete. Extremt störigt, beter sig som foodorabud på mopeder och elcyklar.

De är INTE offer oftast, de kan inte bete sig i trafiken. Kör som en idiot, dö som en idiot.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in