2026-05-20, 19:00
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow
jag kräks! jag fick skickat till mig en skärmdump på en kommentar som michelle lämnat på ett inlägg på facebook. inlägget handlade om en kvinna som ville ha tips hur hon skulle göra i sin relation då hennes pojkvän inte vill att hon är med när han hänger med sina polare. visade sig att kvinnan är 36 och pojkvännen 22, de hade varit tillsammans i 4 år och var alltså 32 och 17 när de blev tillsammans. kommentarerna var eniga om hur äckligt detta var men så dök en kommentar upp som skrev "herregud vad alla gnäller om ålderskillnaden. jag ser inte problemet när bägge är vuxna och själva kan ta beslut om vem de vill älska" - och denna kommentar kom från ingen mindre än Michelle. krävs en mycket speciell person att försvara en vuxen människa som blir tillsammans med ett barn. önskar man kunde ladda upp bilder här så ni kunde se med egna ögon!!

Byxmyndig är du vid 15. Således helt legalt för en 17-åring att knulla en 32 åring. Sen att det är kanske udda och skevt, ja, det är en annan sak det.
Citera
2026-05-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Har föreningar inte krav på redovisning om de nu tar emot donationer?

Reglerna kring ekonomin hos ideella föreningar verkar vara rätt slappa. Man måste ju ha kvitton och så på allt, för bokföring så där är det rätt likt hur ett företag måste förhålla sig. Däremot så bör en förening som styrs av sina medlemmar låta medlemmarna ha insyn i ekonomin. Men det verkar inte som att medlemmarna i Michelles förening bryr sig (eller vågar fråga, vet en medlem som frågade kring ekonomin och då hotades de med att uteslutas som medlem. Detta var förvisso en person som blev medlem just för att få bättre insyn eftersom när de frågade kring föreningens ekonomi så hänvisade Michelle till att endast medlemmar/de som donerar är berättigade att ta del av det).
Citera
2026-05-21, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow
jag kräks! jag fick skickat till mig en skärmdump på en kommentar som michelle lämnat på ett inlägg på facebook. inlägget handlade om en kvinna som ville ha tips hur hon skulle göra i sin relation då hennes pojkvän inte vill att hon är med när han hänger med sina polare. visade sig att kvinnan är 36 och pojkvännen 22, de hade varit tillsammans i 4 år och var alltså 32 och 17 när de blev tillsammans. kommentarerna var eniga om hur äckligt detta var men så dök en kommentar upp som skrev "herregud vad alla gnäller om ålderskillnaden. jag ser inte problemet när bägge är vuxna och själva kan ta beslut om vem de vill älska" - och denna kommentar kom från ingen mindre än Michelle. krävs en mycket speciell person att försvara en vuxen människa som blir tillsammans med ett barn. önskar man kunde ladda upp bilder här så ni kunde se med egna ögon!!

Äh fy fan!!! Låt mig kräkas!
Visst, killen är byxmyndig, men han är en pojke, en skolpojke. Så nej, det där var inte okej någonstans. Att hon som vuxen kvinna uttrycker sin sjuka åsikt så öppet säger väldigt mycket om henne.
En tanke som slagit mig är om M blivit utsatt för något när hon var barn eller under sin ungdom. Hennes beteende över lag är så otroligt extremt och gränslöst på flera plan. Tillsammans med det man läst och hört, det du skriver här ovan, så blir jag mer och mer övertygad om att hon inte haft så fin barndom.
Om den lilla flickan Michelle varit utsatt för övergrepp eller våld är så otroligt tragiskt, men stora Michelle, hon som ljuger, bedrar, manipulerar, hotar osv, har tyvärr inte mina sympatier. Men att hon behöver hjälp är jag övertygad om. Fatta den dagen verkligheten kommer ikapp henne och det slår runt ordentligt i huvudet på henne. Hon kommer kanske inte märka det, men världen omkring kommer definitivt göra det.

En annan sak… det kan väl inte bara vara jag som lagt märke till att Ch*lle lyckats ta sig ur hennes klor?! Jag hoppas verkligen att han får och tar emot det stöd han behöver.
Citera
2026-05-24, 15:53
Medlem
SegerHelg88s avatar
Enligt uppgifter ska Malvadals Grisfristad numera ha bytt ansvarig. Michelle står inte längre som ansvarig, utan någon Johannes.

Verksamhetens nya adress (Trelleborgs kommun) som angetts i tråden tycks ju stämma med de bilder som lagts upp, men enligt allabolag.se är det en adress i Hässleholms kommun (Åraslöv). Ser ut som vara en vanlig hustomt, ser inte ut att stämma med bilderna de lägger upp. Måste inte adressen för djuranläggning anges? Kanske bara för Jordbruksverket och länsstyrelsen?

Diskuteras på Michelles Facebook att 2025 kostade samtliga djur 300000 kronor i drift:

https://www.facebook.com/michelle.berghall.9/photos/d41d8cd9/1408957871258974/?set=p.1408957871258974
Citera
2026-05-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Äh fy fan!!! Låt mig kräkas!
Visst, killen är byxmyndig, men han är en pojke, en skolpojke. Så nej, det där var inte okej någonstans. Att hon som vuxen kvinna uttrycker sin sjuka åsikt så öppet säger väldigt mycket om henne.
En tanke som slagit mig är om M blivit utsatt för något när hon var barn eller under sin ungdom. Hennes beteende över lag är så otroligt extremt och gränslöst på flera plan. Tillsammans med det man läst och hört, det du skriver här ovan, så blir jag mer och mer övertygad om att hon inte haft så fin barndom.
Om den lilla flickan Michelle varit utsatt för övergrepp eller våld är så otroligt tragiskt, men stora Michelle, hon som ljuger, bedrar, manipulerar, hotar osv, har tyvärr inte mina sympatier. Men att hon behöver hjälp är jag övertygad om. Fatta den dagen verkligheten kommer ikapp henne och det slår runt ordentligt i huvudet på henne. Hon kommer kanske inte märka det, men världen omkring kommer definitivt göra det.

En annan sak… det kan väl inte bara vara jag som lagt märke till att Ch*lle lyckats ta sig ur hennes klor?! Jag hoppas verkligen att han får och tar emot det stöd han behöver.

Det jag vet om hennes uppväxt är att hon var hemifrån så mycket hon kunde. Bodde hos en lantbrukarfamilj som bedrev nån form av hästverksamhet samt hade några kor.

Bodde på internat på gymnasiet och började grina redan på onsdagar för snart var det fredag vilket betydde permission och man var tvungen att åka hem över helgen.

M satt inne hos grisarna på skolan och grät när det var dags att åka hem. Hon hade ätstörningar på denna tiden också, torkade bort fett från maten med papper t.ex..

Efter gymnasiet sökte hon jobb på skolan men fick inget. Så hon drog utomlands.

Varför hon dragit sig undan så mycket hemifrån vet jag inte.
Citera
2026-05-24, 21:49
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter ska Malvadals Grisfristad numera ha bytt ansvarig. Michelle står inte längre som ansvarig, utan någon Johannes.

Verksamhetens nya adress (Trelleborgs kommun) som angetts i tråden tycks ju stämma med de bilder som lagts upp, men enligt allabolag.se är det en adress i Hässleholms kommun (Åraslöv). Ser ut som vara en vanlig hustomt, ser inte ut att stämma med bilderna de lägger upp. Måste inte adressen för djuranläggning anges? Kanske bara för Jordbruksverket och länsstyrelsen?

Diskuteras på Michelles Facebook att 2025 kostade samtliga djur 300000 kronor i drift:

https://www.facebook.com/michelle.berghall.9/photos/d41d8cd9/1408957871258974/?set=p.1408957871258974

Johannes har varit med i styrelsen sen starten med sin sambo Karolina. Några vänner till Michelle. Djurrättsaktivister/veganer dom med.

Sen är ju Michelle skriven i en lägenhet hos nån familj. Hundarna var registrerade där långt innan M bytte adress dit. Hon bor ju egentligen på ett annat ställe, hos en av sina följare/vänner. En tjej som kör lastbil. Hon har ärvt stället, så allt skrot är hennes pappas prylar.

När du registrerar anläggning så behöver det inte vara bundet till en adress. Det har missköts på den där punkten innan.

Många av grisarna saknade öronmärken under flytten = olaglig flytt
Efter flytten har nu grisarna fått märken. Jag gissar att länsstyrelsen varit där.

Lammen hon har nu har inga märken. Dom ska vara märkta om dom flyttar från gården dom föddes på. Dom föddes inte hos Michelle. Dags för en ny kontroll av länsstyrelsen snart kanske.

Det ser fint ut nu med den blommande rapsen och lerbad till grisarna. Undra hur det kommer se ut åt djuren i oktober/november...
Jag lider med dom redan...
Citera
2026-05-24, 22:40
Medlem
astro220s avatar
Är hon släkt med bröderna K*m o P*r med samma efternamn?
*=i *=e
Citera
2026-05-24, 22:42
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Johannes har varit med i styrelsen sen starten med sin sambo Karolina. Några vänner till Michelle. Djurrättsaktivister/veganer dom med.

Johannes är en snygg karl. Kanske har han två sambos?

Citat:
Sen är ju Michelle skriven i en lägenhet hos nån familj. Hundarna var registrerade där långt innan M bytte adress dit. Hon bor ju egentligen på ett annat ställe, hos en av sina följare/vänner. En tjej som kör lastbil. Hon har ärvt stället, så allt skrot är hennes pappas prylar.

Jo, ser att personer med samma unika efternamn verkar bo kvar i lägenheten tillsammans med M. Men oklart, för på vissa sidor är de inte reggade, ska kolla med folkbokföringen. För om så är fallet, att hon bor på annan ort men registrerad i lägenheten, är det ju folkbokföringsbrott (inte för jag tänker gola till länsman).

Citat:
När du registrerar anläggning så behöver det inte vara bundet till en adress. Det har missköts på den där punkten innan.

Många av grisarna saknade öronmärken under flytten = olaglig flytt
Efter flytten har nu grisarna fått märken. Jag gissar att länsstyrelsen varit där.

Såg nåt inlägg i en hemlig grupp på Facebook att folk försöker lista ut vem som golade till länsman. Vet vi vem som var golbögen?

Citat:
Lammen hon har nu har inga märken. Dom ska vara märkta om dom flyttar från gården dom föddes på. Dom föddes inte hos Michelle. Dags för en ny kontroll av länsstyrelsen snart kanske.

Måste vara nytillkomna lamm. Var togs dessa ifrån?

Citat:
Det ser fint ut nu med den blommande rapsen och lerbad till grisarna. Undra hur det kommer se ut åt djuren i oktober/november...
Jag lider med dom redan...

Jo, ser ju fint ut för de... Men gjorde även det i Önnestad. Och vi vet hur risigt det såg ut där, M. visade upp misären där, men tydligen hade djuren det bra bland svartmögel, nedgrävda hundar och så...
Citera
2026-05-25, 19:36
Medlem
Citat:
Jo, ser ju fint ut för de... Men gjorde även det i Önnestad. Och vi vet hur risigt det såg ut där, M. visade upp misären där, men tydligen hade djuren det bra bland svartmögel, nedgrävda hundar och så...

Ja fyfan... Har du sett besiktningsprotokollet och bilagorna från länsstyrelsen på hur djuren bodde?

Ett under att folk fortfarande besöker henne.
Smutsigare människa får man leta länge efter, det ser man ju på hennes konstant skitiga händer liksom.
Sitter med grisskit ingrott runt naglarna å dricker öl på bishop.
Förstå vad det ska lukta i bastun när hon packar gympapåsen och tar bussen in till stans badhus lite då och då.
Citera
2026-05-25, 20:41
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ja fyfan... Har du sett besiktningsprotokollet och bilagorna från länsstyrelsen på hur djuren bodde?

Ja, jag har sett handlingarna. Michelle och övriga medlemmar tyckte alltså det var en godtagbar miljö?

Citat:
Ett under att folk fortfarande besöker henne.
Smutsigare människa får man leta länge efter, det ser man ju på hennes konstant skitiga händer liksom.

Hon verkar ha bott på förra gården, hon måste tagit skada av möglet?

Jag hörde rykten att hon hade kontakt med någon äldre kvinna och det var denna som gett henne gården, men sen verkar det vara hon Sandra K (som står som ägare).

Citat:
Sitter med grisskit ingrott runt naglarna å dricker öl på bishop.
Förstå vad det ska lukta i bastun när hon packar gympapåsen och tar bussen in till stans badhus lite då och då.

Måste lukta mumma.
Citera
2026-05-26, 17:39
Medlem
https://gofile.io/d/gzKc4J

Whiteboardtavlan på gamla stället i Önnestad.
Nån mer här inne som känner igen sitt namn kanske hehe!
Hon har haft ihop det med ett par stycken av dem så vitt jag vet iallafall.
Citera
2026-05-26, 17:56
Medlem
Citat:
https://gofile.io/d/gzKc4J

Whiteboardtavlan på gamla stället i Önnestad.
Nån mer här inne som känner igen sitt namn kanske hehe!
Hon har haft ihop det med ett par stycken av dem så vitt jag vet iallafall.

”Wo-o-wo-oh, vilken härlig dag
Lalalala lalalalalalala
Lalalala lalalalalalala
Lalalala lalalalalalala”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här