2026-05-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
T ex att vatten/kondens inte uteslutar andra ingredienser i strimmorna.

Påståendet ovan utgör väl inte något bevis varken för eller emot chemtrails.

Det har jag inte sagt heller.
Citera
2026-05-24, 15:48
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Som ingrediens i många produkter såklart, men inte i kartongförpakningar (10kg / 25 kg ??) för chemtrails, vad jag vet.

Du vet inte ens vad det är och det finns massa olika typer - lika mycket varianter som kryddor 🤣

Och gosseliten - dom kan köpas rakt av på nätet

Du har inget hum om vad du pratar om

Du bara flummar omkring o tror att det är en variant...

Suck
Citera
2026-05-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Med FR24 såklart. Jag har spanat in hundratals med strimmande flygplan. Aldrig misslyckats.

Jag är helt övertygad om att det är väldigt många som inte förstår hur lång bort ett flygplan är som är synligt 20 grader över horisonten. Eller ens vet i vilket väderstreck som strimman finns i.

Så jo, det finns såklart en massa människor som inte klarar av att översätta vad de ser till en 2D-karta. Samma kategori av människor som misslyckades på orienteringen i skolan och som går vilse trots att de har google maps i telefonen.

Du får tycka vad du vill.
Klart det finns människor som gör fel på nåt sätt - vilken nyhet.
Finns också många människor som ljuger om bagateller eller om storpolitiska skäl där stora pengar och maktförhållande spelar en roll....då är vi inne på propaganda och dolda förhållande igen, men det är heller inte nån nyhet.
Citera
2026-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Kan man se nanopartiklar på 2 mils avstånd?

Dum fråga. Såklart kan man inte se partiklar med nanosize där uppe som flygplan = liten prick.
Men vad om partiklar sprids til dammoln och efter temp-förändringar bidrar til kondensering (kondenskärnor). Nanosize partiklar, biljoner-triljoner-miljarder-något antal, är inte harmlösa bara för att dom er mycket små.
Citera
2026-05-24, 16:02
Medlem
Citat:
Som ingrediens i många produkter såklart, men inte i kartongförpakningar (10kg / 25 kg ??) för chemtrails, vad jag vet.

Har ni "vakna" kommit någonstans med hur logistiken för chemvätskan ser ut? Men tanke på alla strimmor i skyn så måste det handla om enorma fabriker över hela världen och en enorm massa lastbilar som kör ut chemvätskan till alla flygplatser.

Man kan ju tycka att någon någon gång borde ha fått syn på detta? Eller kan någon whistleblower som träder fram och kan berätta om hur hen har jobbat på chemfabriken i 30 år.
Citera
2026-05-24, 16:04
Medlem
Citat:
Dum fråga. Såklart kan man inte se partiklar med nanosize där uppe som flygplan = liten prick.
Men vad om partiklar sprids til dammoln och efter temp-förändringar bidrar til kondensering (kondenskärnor). Nanosize partiklar, biljoner-triljoner-miljarder-något antal, är inte harmlösa bara för att dom er mycket små.

Så nu har du svängt till att det trots allt handlar om kondensering och contrails.

Håller Wigington med om detta? Säger han att det är is vi ser?
Citera
2026-05-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Varenda flygplan har kunnat identifieras med FR24. Hundratals flygplan under flera år. Inte ett enda som skapar contrails har saknats på FR24.

Om transponder är påslagen, men om "appen" (dvs. dom som opererar servertjänsten) blockerar datatrafiken så ser det ju likadant ut för mobilanvändaren.
Nu vet inte jag omfattningen av "transponder syns inte på FR". Jag har bara sätt detta rapporteras av andra som granskar chemtrails och geoengineering - det finns ju många tusenvis som är i mot vädermanipulation, enligt alla sociala medier man är inom genom åren...
Citera
2026-05-24, 16:06
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du får tycka vad du vill.
Klart det finns människor som gör fel på nåt sätt - vilken nyhet.
Finns också många människor som ljuger om bagateller eller om storpolitiska skäl där stora pengar och maktförhållande spelar en roll....då är vi inne på propaganda och dolda förhållande igen, men det är heller inte nån nyhet.
Du borde polisanmäla utsläppen.

När du ser ett plan på väg mot Arlanda som släpper ut chemtrails så taggar du det och åker till närmsta polisstation och gör en anmälan.
Då är det bara för polisen att åka dit när det har landat och undersöka planet och sätta dit kräken.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/miljobrott-och-djurrelaterade-brott/miljobrott/
Citera
2026-05-24, 16:07
Medlem
Citat:
Så nu har du svängt till att det trots allt handlar om kondensering och contrails.

Håller Wigington med om detta? Säger han att det är is vi ser?

Nej, det är du som felaktig låtsas som jag menar contrails.
Men att contrails OCKSÅ KAN uppstå, borde du förstå, fast det inte passar din grindvaktsfunktion.

I en bil full med rånare kan det också finnas oskyldiga, fast det i din värld kanske är omöjligt.
Citera
2026-05-24, 16:10
Avslutad
Nu jäklar är Ryan Air uppe och sprider trails Göteborg till Munchen enligt FR24, men dom är i gott sällskap över Skåne idag, ovanligt många och långa och med tiden breda och molnliknande grejer, jag tror på contrails trots att det ser ut som en bild Wigington skulle kunna publicera som bevis på chemtrails...
Senast redigerad av Ascer 2026-05-24 kl. 16:15.
Citera
2026-05-24, 16:11
Medlem
Citat:
...om partiklar sprids til dammoln och efter temp-förändringar bidrar til kondensering ...

Citat:
Nej, det är du som felaktig låtsas som jag menar contrails.

Så du pratar om kondensering och strimmor men inte kondesationsstrimmor?

Jaja, vi får väl skylla på att du har lite svårt med språket.

Citat:
... Men att contrails OCKSÅ KAN uppstå, borde du förstå...

Wigington håller inte med dig, han säger att det är omöjligt för high bypass att skapa contrails.

Men skit i det, han är ju en idiot så honom kan vi glömma.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 16:13.
Citera
2026-05-24, 16:12
Medlem
Citat:
Varför tror du att jag inte följer allt annat han skriver?

Hans argument kan sammanfattas med
- contrails försvinner snabbt och alltså måste de längre strimmorna vara chemtrails.
- det finns metal-x i naturen och det måste komma från chemtrails.
- alla andra är dumma, ljuger och är med i konspirationen

Har jag glömt något? Vilka är hans bästa argument enligt dig?

Jag vill att så många som möjligt lyssnar på Dane Wigington och gör upp sin mening.
Det tar inte två timmar, fast kanske veckor att få nån översikt över hans långa arbete mot geoengineering och chemtrail skitspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in