Citat:
Jag tror inte att vi kommer längre. Du saknar förståelse för historiska realiteter och vägrar inse att det funnits orsaker till att patriarkatet var den överlägset mest framgångsrika samhällsordningen, så till den grad att det inte funnits ett enda matriarkat eller helt jämställt samhälle av betydelse förrän på 2000-talet, och att vårt patriarkat gav kvinnor större friheter än praktiskt taget alla andra patriarkat på jorden.
Det innebär inte per automatik att det är en bra idé att återvända till det, eftersom teknologisk utveckling ändrat vårt samhälles behov. Men vi behöver hitta lösningar på de problem som dess avskaffande har medfört, och bör inte fastna i dogmatiska tankegångar om att män och kvinnor måste göra samma saker.
Du har också ett helt avskyvärt sätt att debattera på med helt kopiösa mängder whataboutism, så nu avslutar jag detta.
Det innebär inte per automatik att det är en bra idé att återvända till det, eftersom teknologisk utveckling ändrat vårt samhälles behov. Men vi behöver hitta lösningar på de problem som dess avskaffande har medfört, och bör inte fastna i dogmatiska tankegångar om att män och kvinnor måste göra samma saker.
Du har också ett helt avskyvärt sätt att debattera på med helt kopiösa mängder whataboutism, så nu avslutar jag detta.
Avsaknaden av förståelse för realiteter och kunskap är helt och hållen din. Stå för den istället för att klanka ner på andra.
Patriarkat är en form av förtryckande hierarki, och nej ingen sådan form vare sig det nu handlat om att utnyttja och förtrycka fattiga, kvinnor eller etniska minoriteter etc..har varit vare sig nödvändiga eller vågar jag påstå det mest framgångsrika, utan skapat enormt lidande hos stort antal människor, för att ett fåtal skulle kunna sko sig så mycket som möjligt.
och dessutom utgör patriarkat en ytterst liten andel av den mänskliga historien, som samlar och jägare, den form vi människor levt under merparten av vår existens som art, levde vi mer eller mindre egalitärt.