Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
När du har jobbat där i ett par månader, så ska du försvinna i en månad för föräldraledighet? Ska du då bara ösa över ditt jobb på andra? Eller måste de då lära upp någon annan för denna månad?
Tjänsten är till mångt mycket strategisk och handlar mycket om att nå en målgrupp som är mycket svår att nå, således handlar det mycket om kunskapsspridning, kontakt med media, organisationer, föreläsningar och så vidare. Sen har man individuella samtal men tror att det är mindre del av arbetstiden. Ser det som att kollegorna skulle kunna minska något med den strategiska biten vid behov. Alternativt så får någon vänta en månad för att få hjälp, det är inga akuta grejer vi snackar om så det skulle nog inte vara hela världen.
Tillägg: i realiteten så är jag borta under oktober, sen tar jag ut föräldraledighet under hösten 2027.