2026-05-24, 08:07
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Invandringsrelaterade frågor är ju för fan det enda de talar om. Folk som har något innanför pannbenet prioriterar andra frågor också. Sjukvård, äldreomsorg o.s.v. Jag spyr på att höra om invandring och då har jag röstat SD och den skorrande fåntratten i de två senaste valen. Det gör jag inte i september

Du är medveten att allt i samhället påverkas om ett land tar emot hundratusentals bidragsboskap, inklusive sjukvård och äldreomsorg som du nämner?
Citera
2026-05-24, 08:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Sionisterna på högerkanten ska inte göra någonting. Dom ska gå i opposition och tyna bort så att man kan få fram en ny höger. En som bryr sig om Sverige och inte Israel.
Citera
2026-05-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det verkar som att du tror att jag tror att den gamla höger/vänster-politiken är det enda alternativet? Jag kommer inte rösta på något av dessa 2 block, som i princip gör samma sak i olika hastigheter. Förfallet får fortsätta några år till i demokraturen Sverige.

Jag är inte förvånad att du väljer att rösta på ett sätt som minimerar chanser att din politik går igenom.
Citera
2026-05-24, 09:19
Medlem
Ruskartuppens avatar
Spelar ingen roll Tidö kan ge alla svenskar 5 mille per skalle, men det kommer ändå falla. Svenska folket vill inte ha nazister i regeringen.

När nazism var pk så lockade man max 40k röster.
Citera
2026-05-24, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Kommer inte hända. Borgarna vill ha fortsatt massinvandring för att pressa ner lönerna och kollapsa välfärden. Och SD har blivit köpta och fyller bara sina fickor. De kommer ju såklart försöka hävda att de stoppar invandringen men folk har blivit lite för skeptiska efter de försämrat LAS, sjukas skydd och a-kassa. Det synliggör liksom deras rätta färger om man säger så
det är det de måste göra om de vill vinna valet då, välfärden kommer kollapsa efter de röda höjt skatterna till max och pensionsåldern och därefter skuldsatt oss till max med
Citera
2026-05-24, 09:26
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Det är inte SD som lagt grunden för de problem vi har i sverige idag det är dina kompisar de röda som gjort det, även om du försöker få det till annat

Varför byta du ämne? SD lovade att göra något åt det, och misslyckades trots att de hade makten att påverka mycket tuffare än de gjorde. Det är fakta efter snart fullbordad mandatperiod. Varför de valt att backa tillbaka på sina löften kan man fundera på. Min teori är som sagt att de tyckte det var så mysigt att sitta i maktens korridorer att de inte vill riskera den positionen genom att utmana status quo och därmed bli avskurna från sitt nyvunna inflytande.
Citera
2026-05-24, 09:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Varför byta du ämne? SD lovade att göra något åt det, och misslyckades trots att de hade makten att påverka mycket tuffare än de gjorde. Det är fakta efter snart fullbordad mandatperiod. Varför de valt att backa tillbaka på sina löften kan man fundera på. Min teori är som sagt att de tyckte det var så mysigt att sitta i maktens korridorer att de inte vill riskera den positionen genom att utmana status quo och därmed bli avskurna från sitt nyvunna inflytande.
jag byter inte ämne du förstår fortfarande inte att SD inte vann valet, och hhar därmed ingenting med att göra vad era röda parti gjort som förstört landet totalt
Citera
2026-05-24, 09:31
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
jag byter inte ämne du förstår fortfarande inte att SD inte vann valet, och hhar därmed ingenting med att göra vad era röda parti gjort som förstört landet totalt

Hade borgarna kunnat ha makten denna mandatperioden utan SDs godkännande?
Citera
2026-05-24, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Hade borgarna kunnat ha makten denna mandatperioden utan SDs godkännande?
hade sossarna kunnat haft makten någongång utan V godkännande?=
Citera
2026-05-24, 09:59
Medlem
Kalaskula544s avatar
Man ska inte stirra sig blind på dessa polls, dom kan vara missledande som fan.

Jag tror i verkligheten så leder TIDÖ och dom kommer att vinna igen nu till hösten 2026.
Citera
2026-05-24, 10:01
Avslutad
Citat:
hade sossarna kunnat haft makten någongång utan V godkännande?=

De har fått egen majoritet som enskilt parti en endaste gång. 1968. Den enda gången ett enskilt parti lyckats med det faktiskt. Annars har de alltid förlitat sig på mest V (men även C också ibland i synnerhet på 1950-talet) som tacklös stödstrumpa.
Citera
2026-05-24, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Man ska inte stirra sig blind på dessa polls, dom kan vara missledande som fan.

Jag tror i verkligheten så leder TIDÖ och dom kommer att vinna igen nu till hösten 2026.

Tidö har svikit och spottat på alltför många läger på en och samma gång under denna mandatperiod. Det är redan kört för er den här gången. Bara att acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in