2026-05-23, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Eftersom SD gjorde just det förra valet och misslyckades kapitalt med att genomföra det så har ett sådant vallöfte exakt noll trovärdighet hos svenska folket nu.

Svenska folket är hjärndött från första början som föll för det. Svenska folket förtjänar tre miljoner muslimer till och mer "tvångsblandning". Medelklassdräggen i synnerhet.
Citera
2026-05-23, 23:20
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
sist jag kollade vann inte SD valet men

SD och SDs krav på regeringen var det som gjorde det möjligt för de borgerliga att regera och SD hade alla möjligheter att gå hårdare mot regeringen när de inte genomförde det överenskomna. Sitter man ner i båten och håller käften trots möjlighet att förändra så har man rent konkret varit delaktig i regeringens förda politik.
Citera
2026-05-23, 23:21
Avstängd
Citat:
SD och SDs krav på regeringen var det som gjorde de möjligt för de borgerliga att regera. SD hade alla möjligheter att gå hårdare mot regeringen när de inte genomförde det överenskomna. Sitter man ner i båten och håller käften trots möjlighet att förändra så har man rent konkret varit delaktig i regeringens förda politik.
hallå fick de ens några ministerposter? de har blivit motarbetade i varje fråga som vanligt
Citera
2026-05-23, 23:24
Medlem
Många dumsvenskar har inte förstått vad regeringen gjort. De fattar inte att gängen håller på att besegras. Att Muhammed inte får komma hit. Att mycket av biståndsslöseriet är avvecklat. Det måste till en upplysningskampanj och den kommer medierna inte stå för, då medierna enbart kommer driva frågan om tonårsutvisningar fram till valdagen, en fråga som inte har något alls med Sveriges väl att göra.

Sen hade det inte skadat om man började fråga kommunistterroristen Noshi om hon står bakom Sovjets överfall på Finland och Nazisternas överfall på Polen under andra världskriget. Hennes parti gjorde det i vilket fall. Är en sådan historisk skuld någonsin möjlig att bortse ifrån? Vänsterpartiet står i en helt egen klass när det gäller ondska. Inget annat svenskt parti kan konkurrera. Men dumsvensken känner inte till detta eftersom dumsvensken inte kan sin historia om Aftonbladet inte trumpetar ut det på löpsedeln var och varannan dag. Kultursidorna har skrivet ungefär 1,3 miljoner artiklar om Sdhistoria men knappt någon artikel om vänsterpartiets historia. Det är ett riggat val på väg att hända.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
hallå fick de ens några ministerposter? de har blivit motarbetade i varje fråga som vanligt

Ja, och de la sig platt och accepterade att bli överkörda trots möjlighet att fälla regeringen. Hellre lite makt och vara inne i finrummet än att hålla på sina principer och löften. Är det ett bra sätt att bygga förtroende hos svenska folket, tror du?
Citera
Medlem
BallaKlavas avatar
Jag röstade mest på tidelaget pga deras energipolitik. Jag trodde i min enfald att det skulle sitta en spade i jorden för att bygga ny kärnkraft dagen efter valet. Ack vad jag bedrog mig. Sen en annan fråga som var halvintressant var att stoppa importen av "ny-svenskar". Men av vad jag läst mig till har väl importen fortsatt med ca 100 000/år.

Så nej, jag kommer inte rösta på dessa lögnaktiga charlataner nästa val.
Citera
2026-05-23, 23:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
De kanske ska sluta kasta barn i fängelse,
De kanske skulle sluta bygga ut sin övervakningsdoktrin,
De kanske inte skulle infört fria marknadshyror och låta medelklassen betala ockerhyra åt deras rika vänner,
De kanske skulle investera i framtidens fordon istället för att sänka priset på fossila bränslen,
De kanske skulle sluta skicka ut invandrare som sköter sig,
De kanske skulle sluta skicka ut barn utan föräldrar,
Listan är lång...
Men vad vet jag

Det där är ett återkommande felslut, och det håller inte.

Att vara emot invandringspolitik är inte att vara emot invandrare. Det är en sammanblandning som används just för att slippa diskutera politik. Regler riktar sig mot beslut och riktningar, inte mot människors värde. När den skillnaden suddas ut blir varje försök till styrning automatiskt misstänkliggjort.

Barn och tonåringar som utvisas gör det inte för att någon vill ”slänga ut så många som möjligt”, utan för att de saknar lagliga skäl att stanna. Det är inte grymhet utan rättsstat. Skäl uppstår inte av att tiden går. De uppstår genom lag. Om något är det föräldrarna som har ansvaret, inte samhället som till slut tillämpar reglerna. Snällhet och skötsamhet kan aldrig vara ett uppehållsskäl, då upphör lagen att vara lag.

Påståendet att Tidö ”demoniserar invandrare” saknar konkret innehåll. Att minska invandring, tala om återvandring eller tillämpa lagar är inte demonisering. Det är politik. Om du menar något annat får du peka på faktiska uttalanden eller beslut, inte allmänna känslor.

Att det finns invandrare som gör ett bra jobb för Sverige är irrelevant för frågan om invandringspolitik. Det är inte en tävling i goda exempel. Politik handlar om helhet, riktning och konsekvenser, inte om att väga enskilda människors duktighet mot varandra.

Det är just denna sammanblandning som gör debatten omöjlig. När varje försök att säga nej till fortsatt invandring tolkas som förakt mot människor, då är det inte nyans som efterfrågas, utan immunitet mot beslut. Och det är inte rimligt i en demokrati.
Citera
2026-05-23, 23:27
Avstängd
Citat:
Ja, och de la sig platt och accepterade att bli överkörda trots möjlighet att fälla regeringen. Hellre lite makt och vara inne i finrummet än att hålla på sina principer och löften. Är det ett bra sätt att bygga förtroende hos svenska folket, tror du?
Det är inte SD som lagt grunden för de problem vi har i sverige idag det är dina kompisar de röda som gjort det, även om du försöker få det till annat
Citera
2026-05-23, 23:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Många dumsvenskar har inte förstått vad regeringen gjort. De fattar inte att gängen håller på att besegras. Att Muhammed inte får komma hit. Att mycket av biståndsslöseriet är avvecklat. Det måste till en upplysningskampanj och den kommer medierna inte stå för, då medierna enbart kommer driva frågan om tonårsutvisningar fram till valdagen, en fråga som inte har något alls med Sveriges väl att göra.

Sen hade det inte skadat om man började fråga kommunistterroristen Noshi om hon står bakom Sovjets överfall på Finland och Nazisternas överfall på Polen under andra världskriget. Hennes parti gjorde det i vilket fall. Är en sådan historisk skuld någonsin möjlig att bortse ifrån? Vänsterpartiet står i en helt egen klass när det gäller ondska. Inget annat svenskt parti kan konkurrera. Men dumsvensken känner inte till detta eftersom dumsvensken inte kan sin historia om Aftonbladet inte trumpetar ut det på löpsedeln var och varannan dag. Kultursidorna har skrivet ungefär 1,3 miljoner artiklar om Sdhistoria men knappt någon artikel om vänsterpartiets historia. Det är ett riggat val på väg att hända.

Håller på att besegras? Varför sattes det inte in militär mot alla gäng och sköt av dessa? Muhammed kommer fortfarande hit, ca 100 000/år.

Mycket av biståndsslöseriet? Det var ju gulligt och sockersött. Frågan är varför det inte kapades helt?

Jag är inte nöjd för fem öre.
Citera
2026-05-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Håller på att besegras?

Idiotfråga. Tidö skall jämföras mot vänstern, inget annat. Vänstern gjorde det sämre.

Citat:
Varför sattes det inte in militär mot alla gäng och sköt av dessa?

Idiotfråga. Hade vänstern satt in militär och skjutit av gängen?

Citat:
Muhammed kommer fortfarande hit, ca 100 000/år.

Återigen denna idioti. Alla som säger 100 000 invandrare är en idiot som inte kan läsa statistiken. Det kommer alltid finnas en migration i Sverige. Studenter kommer hit och åker hem. Arbetare kommer hit och åker hem. Det finns inget netto på 100k.

Citat:
Mycket av biståndsslöseriet? Det var ju gulligt och sockersött. Frågan är varför det inte kapades helt?

Idiotfråga igen. Din specialitet. Tidö har minskat i förhållande till vänstern. Om du vill minska ännu mer än tidö förespråkar du således en vänsterregering. Sanslöst korkade frågor från ditt håll.

Citat:
Jag är inte nöjd för fem öre.

Om det nu nämner representerar dina viktiga frågor har du inget annat val än att rösta tidö eftersom vänsterns politik på dessa områden är katastrofalt mycket sämre. Skall skrubba mina ögon nu efter att ha läst all din smörja.
Citera
2026-05-23, 23:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Idiotfråga. Tidö skall jämföras mot vänstern, inget annat. Vänstern gjorde det sämre.

Idiotfråga. Hade vänstern satt in militär och skjutit av gängen?

Återigen denna idioti. Alla som säger 100 000 invandrare är en idiot som inte kan läsa statistiken. Det kommer alltid finnas en migration i Sverige. Studenter kommer hit och åker hem. Arbetare kommer hit och åker hem. Det finns inget netto på 100k.

Idiotfråga igen. Din specialitet. Tidö har minskat i förhållande till vänstern. Om du vill minska ännu mer än tidö förespråkar du således en vänsterregering. Sanslöst korkade frågor från ditt håll.

Om det nu nämner representerar dina viktiga frågor har du inget annat val än att rösta tidö eftersom vänsterns politik på dessa områden är katastrofalt mycket sämre. Skall skrubba mina ögon nu efter att ha läst all din smörja.

Det verkar som att du tror att jag tror att den gamla höger/vänster-politiken är det enda alternativet? Jag kommer inte rösta på något av dessa 2 block, som i princip gör samma sak i olika hastigheter. Förfallet får fortsätta några år till i demokraturen Sverige.
Citera
2026-05-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Nej för det är inget bidrag. Hur får du ihop det? Det är ju inte pengar de får, det är pengar de slipper betala.

Smålån och krediter är knappast bra för någon så det är väl rimligt att man minimerar det genom att inte ränteavdrag gäller på sådana lån.

Sen trollar du med siffror. De 20% du pratar om kommer från aktieutdelningar inte lön. Fattiga betalar inte mer i skatt på sina aktieutdelningar heller även om de så klart har utdelningar i betydligt mindre omfattning. De rika betalar dock betydligt mer i skatt på sina löner så det blir bara larvigt att låtsas som att de rika skor sig på de fattiga när det i själva verket är tvärtom.

Att långtidsarbetslösa har det svårt är så klart ett problem men det rättfärdigar inte snicksnacket om att rika betalar 20% i skatt och liknande flum.

Vi ska göra de fattiga rikare, inte de rika fattigare. För ökad skatt på rika kommer knappast gagna långtidsarbetslösa men vänstern har alltid haft ambitionen att människor ska ha lagom låg inkomst så de inte blir av med sina röster.
Fattiga tar lån för att de måste, inte för att de vill eller tjänar på det. Fattiga får dock vara med och subventionera de rikas ränteavdrag men får inte själv göra något. Fattiga har inga aktier. Genom att sänka långtidsarbetslösa redan ringa ersättning var 100 dag har de blivit ännu fattigare än hjälpt av det. Många är även långtidsarbetslösa av M tidigare arbetslöshetspolitik. M gjorde många långtidsarbetslösa under Alliansens tid genom att börja kvotera vilka som skulle ha extra hjälp och vilka som inte skulle ha det. M delade helt enkelt upp arbetslösa i ett A-lag och B-lag. Detta känner få till eller förstår vilken inverkan det fick. Det är människor vi pratar om och deras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in