2026-05-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Vad är det som är oförlåtligt? Jag tycker det är kanon att Israel och Usa rensar upp bland Islamister och terrorister i regionen.

För egen del får dom gärna fortsätta.
Jag är inte så sjuk sjuk I huvudet att jag ser ner på människor för dom är muslimer .jag anser att israelerna är riktigt fel i huvudet på .
Det är inte krig att skoningslöst utrota grannländer befolkning att varje dygn nu så pågår det svineriet .
Alla folkmord är oförlåtliga .
Citera
2026-05-24, 01:12
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag killgissar megamullan och övriga ledare planerar största drönare- och raketanfallet,
så behöver all plats i luften för detta. 🚀
Citera
2026-05-24, 01:20
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NATOist
Hur allvarligt är detta?

Kan ett mindre kärnvapen välta ett hangarfartyg?

https://x.com/rkmtimes/status/2058071831400366591

Israelvänliga "iranintl.com" dementerar: https://www.iranintl.com/en/202605239595

Iran’s Civil Aviation Organization said it had issued no new official aviation notice imposing restrictions on the country’s airspace and that flight conditions remained normal.

De gånger Iran utfärdar NOTAM och stänger luftrummet är det mer troligt att de antingen försvarar sig eller attackerar med konventionella vapen.

Du har gått på ett clickbait.
Citera
2026-05-24, 01:37
Medlem
GeneralBurros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De är tillräckligt galna att skicka kärnvapen på Israel om de hade det, vilket jag inte tror de har än. Underskatta aldrig galna jihadister.

Boots on the ground i Iran, Iran är som är Afghanistan på steroider. Gick ju inte så bra i Afghanistan för varken Sovjet eller USA. Komplex och svår terräng och en arme att nedkämpa, inte lite bergsturkar. Tror och hoppas inte ens Trump är så dum. Han spelar ett högt spel men Iran sitter på alla aces iom. sundet.

Som gammal räv jag är skulle jag säga han skitit i det blå skåpet.

Edit. För er yngre som inte vet vad uttrycket "skitit i det blå skåpet" innebär är det man börjat med något man inte klarar av.

Pissar på dig o allt du står för, var glad att Turkiet inte gett sig in än, då hade Israel varit jämnad med jorden. Snackar goja om Turkar j svenne.
Citera
2026-05-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Pissar på dig o allt du står för, var glad att Turkiet inte gett sig in än, då hade Israel varit jämnad med jorden. Snackar goja om Turkar j svenne.
Det är Israel och inte Turkiet som har kärnvapen.
Citera
2026-05-24, 02:22
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro

Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Det är Israel och inte Turkiet som har kärnvapen.

Utan USAs stöd är Israel en väsentligt klenare militärmakt än Turkiet och Egypten. Kärnvapen eller inte.
Citera
2026-05-24, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Utan USAs stöd är Israel en väsentligt klenare militärmakt än Turkiet och Egypten. Kärnvapen eller inte.
Jo, jag tyckte bara att snacket om hur Turkiet skulle jämna Israel med marken var lite väl lustigt. Visst skulle de kunna försöka, men då skulle de själva gå ett ännu brutalare öde till mötes. Israel behöver inte USA:s stöd för att skydda sin existens genom användning av kärnvapen. Det är helt och hållet Israels egna arombomber.
Senast redigerad av Chillgren 2026-05-24 kl. 02:38.
Citera
2026-05-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari

Ärligt talat så tror jag att Israel skulle besegra Egypten helt på egen hand utan USA. Varför? För att arabstater inte verkar vara bra på att kriga. De har sina föråldrade hierarkiska strukturer utan flexibilitet eller dynamik. Turkiet eller Iran skulle däremot mosa Israel om inga kärnvapen användes. Men om Israel skulle använda hundra kärnvapen på Turkiet eller Iran... ja då skulle vi väl mer eller mindre tala om förintandet av en nation, och svårt att vinna ett krig om de flesta är döda/skadade.
Citera
2026-05-24, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NATOist
Hur allvarligt är detta?

Kan ett mindre kärnvapen välta ett hangarfartyg?

https://x.com/rkmtimes/status/2058071831400366591

Iran har väl uttryckligen sagt att Israel ska få på käften när dom har kärnvapen?
Citera
2026-05-24, 04:25
Medlem
Flashshits avatar
https://www.youtube.com/watch?v=9XsTEPELPXw&list=TLPQMjEwNTIwMjY-xvmE44dtIA&index=15

Ett svenskt klipp i ämnet.
Citera
2026-05-24, 04:32
Medlem
mlon.eusks avatar
Vore det inte bättre att fylla himlen med all möjlig skit om ett kärnvapen ska skickas mot Israel?

Blir extremt lätt att med radar identifiera och stoppa en missil eller annat om det bara finns ett enda föremål som rör sig genom luften.
Citera
2026-05-24, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Iran har väl uttryckligen sagt att Israel ska få på käften när dom har kärnvapen?

Ge mig en bra källa på detta, för jag tror att du har hittat på det från dina fantasier. Om Iran hade velat ha kärnvapen så hade de haft det för längesen. Irans förre högste ledare var emot kärnvapen som han ansåg vara oislamiskt, och denna ledare hade alltså USA/Israel ihjäl. Mycket möjligt att den nya yngre högste ledaren som fick typ hela sin familj mördad av USA/Israel har helt andra tankegångar kring kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in