Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
De är tillräckligt galna att skicka kärnvapen på Israel om de hade det, vilket jag inte tror de har än. Underskatta aldrig galna jihadister.
Boots on the ground i Iran, Iran är som är Afghanistan på steroider. Gick ju inte så bra i Afghanistan för varken Sovjet eller USA. Komplex och svår terräng och en arme att nedkämpa, inte lite bergsturkar. Tror och hoppas inte ens Trump är så dum. Han spelar ett högt spel men Iran sitter på alla aces iom. sundet.
Som gammal räv jag är skulle jag säga han skitit i det blå skåpet.
Edit. För er yngre som inte vet vad uttrycket "skitit i det blå skåpet" innebär är det man börjat med något man inte klarar av.
Du har givetvis rätt om galna jihadister. Men tror ändå att de är smärtsamt medvetna om att det vore början på slutet för dem. Kommer inte hindra att de kommer hota för att vinna förmåner, men tror faktist inte att de kommer trycka på knappen.
Afgankriget gick ju som en dans förutom att man inte hade folket med sig. Man höll på i 20 år, men folket ville antingen ha talibanerna tillbaka, eller var bara helt lamslagna / lata för att ta eget ansvar för en annan utveckling. Tog det tre dagar innan talibanerna tog tillbaka makten efter de allierade lämnade? Minns inte, men snabbt gick det.
Här ä Iran annorlunda. Folket vill ha förändring så får man till det, så tror jag att en förändring blir mer varaktig.