2026-05-23, 17:02
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag kallade en personlig hemsida för en blogg. Vid närmare eftertanke är det kanske inte en typisk blogg. Men det är en personlig hemsida med noll trovärdighet.
Har du en bättre källa så att vi kan reda ut missförståndet?
Citera
2026-05-23, 17:03
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Har du en bättre källa så att vi kan reda ut missförståndet?
Vad menar du? Ska jag leta upp en källa för att gud finns? När jag är helt säker på att gud inte finns. Du har inte påvisat att gud finns när du länkar till diverse katoliker som har en stark tro. Det bevisar ingenting.
Citera
2026-05-23, 17:05
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad menar du? Ska jag leta upp en källa för att gud finns? När jag är helt säker på att gud inte finns. Du har inte påvisat att gud finns när du länkar till diverse katoliker som har en stark tro. Det bevisar ingenting.
Om du påstår att en källa inte är trovärdig så förväntas du komma med en bättre källa, annars pratar du bara skit.
Citera
2026-05-23, 17:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Om du påstår att en källa inte är trovärdig så förväntas du komma med en bättre källa, annars pratar du bara skit.
En bättre källa om vad?
Citera
2026-05-23, 17:12
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
En bättre källa om vad?
Jag ger upp. Ha det bra.
Citera
2026-05-23, 17:27
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jag ger upp. Ha det bra.
Det är väl läge för det nu när du har urartat och börjat be andra ta fram källor för dina egna vanföreställningar.
Du uppvisar ett fullkomligen bisarrt uppförande. Men tack för underhållningen
Citera
2026-05-23, 17:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Gud har skapat oss och vår värld och den utvecklas av oss själva beroende på vad vi gör. Eftersom vi är ofullkomliga och högmodiga gör vi världen alltmer ohållbar och ogästvänlig och vi kommer att förgöra oss själva. Förutom den förgängliga kroppen är vi näst intill odödliga då bara Gud kan förgöra oss.

Jesus framförde ett budskap från Gud om vilka som får leva vidare i en fullkomlig värld efter undergången. Han sammanfattar budskapet att man ska göra det som är rätt, vara barmhärtig, förlåta sina fiender och inte döma andra.
Citera
2026-05-23, 18:16
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det blir bättre om du håller dig till trådens ämne.
Menar du att DU var Off Topic när du yrade om utomjordiska intelligenta myror, och kallade det för en helt vetenskaplig slutsats? Ok, det håller jag med om, det var både OT och korkat.
Citera
2026-05-23, 18:27
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Som sagt, Dick Harrison är en religiös tokstolle. Det är känt sen gammalt.

Det som går stick i stäv med evolutionen är hur människan är skapad. Sen när du räknar generationerna så stämmer det inte i närheten med verkligheten.

Adam blev alltså 930 år gammal. Du hör väl själv hur tramsigt det är?

Noaks farfar slår dock det med nästan 40 år. Det är så korkat att man måste ha skämskudde när man läser att folk försvarar det tramset. Nu 2026 med all den kunskap vi har. Tänk lite.
Det blir inte mer sant pga dina autistiska upprepningar. Och du vet väl om att det bara är en liten minoritet av alla kristna och av alla kristna kyrkor som är bokstavstroende på den nivån? Även sagan om Noak och jättarna m.m. finner man på de första 20 sidorna eller så. Av tusen eller vad det är.

Harrison är nu bara ett sidospår om Jesusmytteorin, som t ex Wikipedia beskriver bl a så här:
"Idag accepterar nästan alla historiker, vare sig kristna eller ej, att Jesus existerat och att evangelierna innehåller många värdefulla bevis, som måste vägas och bedömas kritiskt. De är allmänt överens om att vi vet mycket mer om Jesus från Nasaret än om någon annan av första eller andra århundradets judiska eller hedniska religiösa lärare, möjligen med undantag för Paulus."
med hänvisning till
Graham Stanton, The Gospels and Jesus (Oxford University Press, 2nd ed., 2002), p. 145

Om du vet bättre om vad vetenskapen säger har du nog inget emot att visa det med t ex någon källhänvisning?
Citera
2026-05-23, 19:52
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Menar du att DU var Off Topic när du yrade om utomjordiska intelligenta myror, och kallade det för en helt vetenskaplig slutsats? Ok, det håller jag med om, det var både OT och korkat.
Det är en vetenskaplig slutsats. Astronomer pratar ofta om universums oändliga natur. Om något är oändligt, det tar aldrig slut, då är det enligt matematikens lagar sannolikt att allt, precis allt, som människor kan föreställa sig faktiskt existerar någonstans i universum.
Citera
2026-05-23, 20:44
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Gud har skapat oss och vår värld
Nej.
Sluta upp med dina fantasier nu.
Citat:
Jesus framförde ett budskap från Gud
Nej, det finns inget som tyder på det.
Citat:
om vilka som får leva vidare i en fullkomlig värld efter undergången. Han sammanfattar budskapet att man ska göra det som är rätt, vara barmhärtig, förlåta sina fiender och inte döma andra.
Att ljuga om universums tillstånd är inte rätt.
Det är lögn. Det är fel att ljuga. Det är fel enligt Jesus.
Citera
2026-05-23, 21:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nej.
Sluta upp med dina fantasier nu.

Nej, det finns inget som tyder på det.

Att ljuga om universums tillstånd är inte rätt.
Det är lögn. Det är fel att ljuga. Det är fel enligt Jesus.
Universum är vårt yttre scenario.

ej heller skall man kunna säga: 'Se här är det', eller: 'Där är det.' Ty se, Guds rike är invärtes i eder.» — Lukas 17:21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in