Citat:
Ursprungligen postat av
SLUTSPEL1
"It was just a prank bro."
Hur kan media låta honom fortsätta ljuga om självmordsförsök, våldsbrott, sexuella övergrepp, sexköp, missfall och våldtäkt?
Ja, det är helt obegripligt!
Jag tror dock att det är slut på den positiva uppmärksamheten från media från och med nu — det som återstår riskerar snarare att bli negativ publicitet. Det han har gjort går inte att göra ogjort. Nu börjar fler inse vidden av hans psykos, och när den insikten väl fått fäste känns det som att bollen redan är i rullning och inte längre går att stoppa.
Jag tror faktiskt inte att Löftesförnyelsen kommer att sändas. TV4 lär se det som en ren sunk cost. Det skulle sannolikt kosta dem betydligt mer att sända tolv timmar där han framställs som någon jävla prins, samtidigt som alla hans tokigheter bubblar upp till ytan. Bara hälften av det som cirkulerar hade räckt för att någon skulle bli permanent cancelerad.
Jag upplever också att moderatorerna här är betydligt mer tillåtande än de varit historiskt. Jag kan tänka mig att även de börjar vilja sätta stopp för JB en gång för alla. Inte en enda positiv kommentar om dvärgen här idag heller, va?