2026-05-22, 15:16
Medlem
Konsumenter har reagerat. Vaggerydskorven har ätits i generationer i delar av Småland, Östergötland och Västergötland.

Men nov 25 sålde familjen Gustafsson verksamheten som de byggt upp till ett välmående företag och haft ett oerhört fint rykte till Härryda Karlsson och ett tag efteråt kunde konsumenter märka skillnad på flera olika produkter till det sämre!
Citera
2026-05-22, 20:22
Medlem
Oj oj en hederlig svensk vd som fuskar. Ha vi ätit hästkött?
Citera
2026-05-22, 20:22
Medlem
Axfood/Willys tar inte in falukorven nu heller. Börjar nog gunga lite?
Citera
2026-05-22, 20:29
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottsmor
Korvskojare var fan ordet.

Oavsett vad man har för åsikter angående ingredienser eller produkter i sig så har den nya ledningen gjort en markant och dessutom oärlig förändring i en omtyckt produkt.

Att vi från kommunen är besvikna är viktigt att få fram.

Va har Vaggeryd kvar efter korven upphört existera som föda?
Citera
2026-05-22, 21:49
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Och det tror du på ?
Förstår att du frågar eftersom min sarkasm inte tydligt framgick.
Citera
2026-05-22, 22:17
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hur kan man crascha ett så fint varumärke på några månader ?

Girighet.

Citat:
Ursprungligen postat av wildwittra
Men är det inte väldigt märkligt att fd ägarna till VC säljer till ett konkurrerande företag som dessutom redan har dåligt rykte, fuskat, haft flera anmärkningar osv?
Dom borde ju ha kunnat hitta nån mer seriös och pålitlig köpare....

När det verkligen gäller så är nog de flesta människor överens om att "pengar luktar inte".
Senast redigerad av Lagerkommandant 2026-05-22 kl. 22:21.
Citera
2026-05-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Girighet.

Frågan är om det är girighet, 2% nötkött gör väl knappt till eller ifrån. Jag tror att Karlsson har varit dumma helt enkelt och fixat och grejat i recept som folk gillade. Hur fan de tänkte det kan jag inte ens förklara, men att det handlar om 2% nötkött det ser som jag som uteslutet, det kan inte bara vara det eftersom så många klagat på skillnaden, och det har jag svårt att någon känner skillnad på faktiskt. De har ändrat på fler saker är min tro. Om det har med girighet eller inte det vet jag inte, än.
Citera
2026-05-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottsmor
Korvskojare var fan ordet.

Oavsett vad man har för åsikter angående ingredienser eller produkter i sig så har den nya ledningen gjort en markant och dessutom oärlig förändring i en omtyckt produkt.

Att vi från kommunen är besvikna är viktigt att få fram.

Kokar man ner alltihop borde det väl landa i bedrägeri ? Vilket är åtalbart....
Citera
2026-05-23, 13:13
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildwittra
Men är det inte väldigt märkligt att fd ägarna till VC säljer till ett konkurrerande företag som dessutom redan har dåligt rykte, fuskat, haft flera anmärkningar osv?
Dom borde ju ha kunnat hitta nån mer seriös och pålitlig köpare....

Att man blir uppköpt av konkurrerande företag är väl vanligt ?

Sen vad köparna har för rykte spelar nog mindre roll
, iallafall om det nu inte finns så många intressenter ?

Jag kommer aldrig köpa deras produkter igen iaf.
Citera
2026-05-23, 13:33
Medlem
JustTrollings avatar
Så enligt SVT Så stoppar Coop och Axfood (Willy:s, Hemköp) vissa, men inte alla, produkter från företaget. Det efter att ha sett resultatet från livsmedelsinspektionen.

Coop:
...efter att Coop fått ta del av Livsmedelsverkets lista över de sex produkter där avvikelser upptäckts.

Säljstoppet gäller fortsatt följande varor: wienergrill 1 kilo, tjock grill, pölsa, varmkrov, isterband och prinskorv 0,3 kilo. Övriga produkter från Vaggeryds chark tas tillbaka i butik.

Coop tar bort produkterna som man hittade avvikelse på.

Axfood:
– Vi har en pågående utredning som inte är klar men efter att vi fick rapporten från Livsmedelsverket så har vi tillsvidare beslutat att ta bort alla produkter med nötkött i, säger presschefen Magnus Törnblom till SVT. Produkter utan nötkött i innehållsförteckningen fortsätter att säljas.

Willys tar bort produkterna som har nötkött i.

Men det är ju inte samma produkter? Eftersom produkterna som Coop tar bort, inte har nötkött i sin ingredienslista. (Enligt vad jag kunde se på hemsidan. Men det är också produkter som traditionellt inte har nötkött i sig.) Men Axfood tar bort produkterna med nötkött. Så det låter som att kedjorna regerar på lite olika saker och tar bort olika varor.
Citera
2026-05-23, 15:48
Medlem
Sunimods avatar
Det brukar ta lång tid att bygga upp ett varumärke men gör man så här så river man ned allt väldigt snabbt.
Några vi väl känner till inom annat område är Paulo Roberto och Martin Timell som snoppen fick bestämma över dem. Det de hade byggt upp under lång tid raserades snabbt. Idiotiskt.

Samma här med Vaggeryds Chark med att det skulle vara nötkött i falukorven. Idiotiskt.
Citera
2026-05-23, 18:23
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det brukar ta lång tid att bygga upp ett varumärke men gör man så här så river man ned allt väldigt snabbt.
Några vi väl känner till inom annat område är Paulo Roberto och Martin Timell som snoppen fick bestämma över dem. Det de hade byggt upp under lång tid raserades snabbt. Idiotiskt.

Samma här med Vaggeryds Chark med att det skulle vara nötkött i falukorven. Idiotiskt.
Äsch, det här är glömt om nån vecka. Man kör lite kampanjer med billig falukorv bara så kastar folk sig över den igen.

Vem minns Östras bröd idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in