2026-05-23, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonborg
Inte den jag syftar på, vilken tänker du på?
Multiclip 47S
Citera
2026-05-23, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av von.Boegroeff
Kolla på Biltema, de brukar ha billiga gräsklippare.
Ja jag kan köpa vilken skit som helst. Har så branta släntar på tomten så robot är helt uteslutet och bensinarna håller max tre år. Men kostar de 4000 så kvittar det ju. Blir jävligt bra motion. Eldrift kanske man skulle testa. Då skär ju inte motorerna.
Citera
2026-05-23, 12:48
Avstängd
Citat:
Finns begagnat om man tycker att det är en bra grej. Köpte en Klippo för 2000:- härom året, den har drivning.
Ja det var ju ett fynd.
Citera
2026-05-23, 12:48
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Ja jag kan köpa vilken skit som helst. Har så branta släntar på tomten så robot är helt uteslutet och bensinarna håller max tre år. Men kostar de 4000 så kvittar det ju. Blir jävligt bra motion. Eldrift kanske man skulle testa. Då skär ju inte motorerna.

Min Klippo är inne på 8:e året nu har jag för mig, still going strong.
Citera
2026-05-23, 12:53
Avstängd
Citat:
Min Klippo är inne på 8:e året nu har jag för mig, still going strong.
Hade en begagnad jag också en gång och det var den som gick längst men så en dag blev det ett stort hål i cylindern. Var inte ens lönt att försöka laga.
Citera
2026-05-23, 12:58
Medlem
bo-jerrys avatar
Välj et märke du kan bygga ut. Dvs välj ett känt varumärke där du kan köpa flera maskiner som går på samma batteri. Maskinerna i sig är sällan skitdyra, det är batterier som är dyrt. Ju fler maskiner du kan köra på samma typ av batteri desto bättre affär gör du.
Jag säljer själv ett brett sortiment av maskiner från ett lite dyrare märke och har börjat använda detta också privat.
Citera
2026-05-23, 12:59
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Hade en begagnad jag också en gång och det var den som gick längst men så en dag blev det ett stort hål i cylindern. Var inte ens lönt att försöka laga.

Det kan ju hända grejer med bensinarna som inte är lönt att reparera, precis som med de batteridrivna. Man får överväga om det är lönt eller inte.
Citera
2026-05-23, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonborg
Bensindriven då eller?
Är du full
Citera
2026-05-23, 14:16
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Är du full

Det är lördag för fan, klart han är full!!!
Citera
2026-05-23, 14:32
Medlem
el skulle ja välja framför oljud o avgaser med din kuperade tomt
Citera
2026-05-23, 15:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har haft en husqvarna automover i dryga 10 år och set enda jag behövt göra är att tvätta den en gång om och och byta knivarna.
Inför förra säsongen bytte jag batteri på den men hade nog kunnat gå något år till.

Fick byta knivdisken på garanti efter första säsongen.
Annars har den bara gått.

Läste i veckan en test på en Lubo om man vill köra slinglöst. Klarar lite krångligare gräsmattor också enligt testet.
Dyrare än den TS tänkt sig ha men så mycket skönare med robot som löser det trista jobbet tyst och fint.

https://www.sweclockers.com/testpilot/42669-testpilot-mammotion-luba-3-awd-3000-slinglos-och-oradd
Citera
2026-05-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Är du full
Nej, jag frågar om båda. Det finns självgående till både bensin samt batteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in