2026-05-23, 09:59
Medlem
Perfect10s avatar
Är fordonen påställda, besiktade och försäkrade tro?

I Malmö är det väldigt vanligt att de inte är det. En av anledningarna till smitningsolyckor och skapar ytterligare onödiga problem för de drabbade.
Citera
2026-05-23, 10:00
Moderator
Chantres avatar
GM snart tillbaka i en bil nära dig...

Citat:
Mannen har kunnat höras av polisen och hans skador uppges inte kräva långvarig vård.
https://www.sydsvenskan.se/minst-en-till-sjukhus-efter-storkrock-i-centrala-malmo/
Citera
2026-05-23, 10:03
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
I USA hade detta blivit klassat som mord alternativt dråp.
https://youtu.be/ZjfJxsg_GZw

I USA fick en 18 åring 24 års fängelse för samma brott som det i Malmö.

Här är hans reaktion
Citera
2026-05-23, 10:04
Medlem
Blev flickan påkörd på ett övergångsställe?
Citera
2026-05-23, 10:06
Medlem
Flickan hade fyllt 14 år precis, gick i sjunde klass.

Enligt en kommentar på Facebook från någon som bevittnade händelsen:

”Allt hände framför ögonen på mig och att kalla det för ”olycka” gör mig mer upprörd. Det var rött ljus för honom och grönt för oss som skulle gå över. Han väljer istället att trycka gasen i botten mitt i Malmös mest trafikerade korsning när det är rusningstid! Det jag såg med mina ögon var vansinnigt och absolut ingen olycka. Det kunde lika gärna vara mordförsök.
Jag hoppas innerligt att han får livsstid.”

Lider så med familjen!
Citera
2026-05-23, 10:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vad blir straffet vid såna här brott?

2 år villkårligt. Möjligt fängelse på riktigt om föraren varit påverkad.
Citera
2026-05-23, 10:16
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
I USA hade detta blivit klassat som mord alternativt dråp.
Deras lagstiftning skiljer sig en hel del från stat till stat, och den är även mer komplex när det kommer till dödsfall orsakade av en förare, men sett till deras generellt hårdare straff så stämmer det inte riktigt.
Citera
2026-05-23, 10:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawHatLuffy
Oerhört tragiskt. Passerade själv platsen bara minuter innan händelsen. Glad att jag slapp se eländet.

Politikernas lösning på vansinnesförarna i den här staden verkar vara att bygga bort problemen. Gator ska ledas om, göras permanent eller tillfälligt bilfria, bli enkelriktade etc. Ett helvete för oss hantverkare, yrkeschaufförer och liknande som pga våra jobb kör i staden dagligen. Man gömmer sig bakom att stadskärnan ska bli grönare, barnvänligare och att det ska vara cyklar i fokus.
Enligt mig är detta bara svepskäl. Idioterna hittar bara andra ställen för sina vansinnesfärder ändå.
Men alla hipsters på Möllan jublar medan näringsidkarna gråter när deras butiker går allt sämre pga allt sämre tillgänglighet. Men det är så fint och progressivt med bilfritt.

Höj straffen för såna här grejer istället för de är pinsamt låga som det ser ut just nu. Den här människan borde få körkortet indraget för all framtid, några millar i böter till familjen och många års fängelse.
Istället för att få diktera hela jävla stans trafik och bidra till politiska beslut som är negativa för alla oss andra.

Och vad gör snuten? Inte ett jävla skit. Det är helt sanslöst vilka sjuka grejer man ser när man kör i Malmö men precis som en annan skribent var inne på så är just trafiken något som de bara släppt för längesen.
Södervärn och korsningen där är ju fan värre än vilda västern med fortkörning, cyklister som cyklar rakt ut trots att de inte har företräde, folk som springer rakt ut i vägen för att hinna med en buss som ändå går var 10:e minut…totalt haveri!

Så det är jättesvårt att gå en bit ?
Citera
2026-05-23, 10:23
Medlem
incinerate!s avatar
Förmodligen glott i telefonen. Livstid alt utvisning, tack! Rip
Citera
2026-05-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Flickan hade fyllt 14 år precis, gick i sjunde klass.

Enligt en kommentar på Facebook från någon som bevittnade händelsen:

”Allt hände framför ögonen på mig och att kalla det för ”olycka” gör mig mer upprörd. Det var rött ljus för honom och grönt för oss som skulle gå över. Han väljer istället att trycka gasen i botten mitt i Malmös mest trafikerade korsning när det är rusningstid! Det jag såg med mina ögon var vansinnigt och absolut ingen olycka. Det kunde lika gärna vara mordförsök.
Jag hoppas innerligt att han får livsstid.”

Lider så med familjen!
Herregud , må han straffas
Citera
2026-05-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Så det är jättesvårt att gå en bit ?
Vad har ditt svar med vansinneskörning att göra?

Menar du att lösningen är ett helt bilfritt och avstängt Malmö? Tror du inte att det kommer att köras bil och ske olyckor på andra ställen då?

Som flera är inne på, det är en lite andel, men avsevärt större än på andra håll, av bilförarna som står för dessa vansinneskörningar och olyckor. Ställ dig i en korsning på Bergsgatan eller Amiralsgatan tre kvällar rid och du kommer att börja känna igen vilka bilar och bilförare det gäller.

Detta går att lösa om viljan finns, den finns inte i Malmö för kommunen vill inte stöta sig med sitt valboskap och Polisen, som har huvudansvaret är passiv. Under tiden kommer detta att ske fler gånger.
Citera
2026-05-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaviesta13
Att du kapar denna tragedi för att sprida din hjärndöda alternativhöger-propaganda. Kunde lika gärna ha spottat hennes föräldrar i ansiktet
Det är ingen propaganda. Räcker ju att åka till Grekland för annorlunda körmönster, kör mer vårdslöst. I Malmö bor det folk från Irak, Marocko, Palestina, Syrien.

Do your math, retard

Ja det finns svenskar som kör som dårar - när de är narkotikapåverkade. Men våra nyanlända och deras avkommor kör så i nyktert tillstånd.
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-23 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in