Kom att tänka på en sak, nu när Chrippa sitter inne har ju Joakim förlorat sin vanliga scapegoat. I vanliga fall har han alltid pinnat all skit som händer och sägs på brorsan. Innan han åkte in hette det ju till exempel att han betalar Temu för att jävlas med Jocke - men det har ingen kunnat hävda på länge.
Låt säga att det blir en rättegång gällande Fuck Joakim Lundell-tröjorna, tror ni att han kommer köra på samma som inför rättegången mot hans bror, dvs att han blir hotad och utsätts för övergrepp i rättssak, eller kommer han försöka tiga ihjäl det? Han kan väl ändå inte köra på samma strategi?
Speciellt inte sedan hans fejkkonton på Instagram (
arxrxrzez,
sycrctxrstsxtxtctzt och
rxtzyxkwvwyzucc_djrbr) outades och man kunde se att kontona bytt namn flera gånger, det förstnämnda hela 10ggr! Jag har ett vagt minne av att Joakim uttalade sig när han låtsades att "någon" försökte hota honom till att inte vittna mot Chrippa, och att han då sa att hoten kom ifrån konton som bara hette en massa random bokstäver. Hoten ska ha polisanmälts.
"arxrxrzez" är onekligen random bokstäver. Och ingen normal människa byter namn på sitt konto 10 gånger bara för att. Det hade varit intressant om det gick att se någon slags namnhistorik på dessa konton, och jämföra det med namnen som anmäldes inför att Joakim skulle vittna i rätten. Jag säger inte
ATT Joakim Lundell har skickat hot till sig själv inför sin brors rättegång, för sympatier, för att kunna vifta med ett kontaktförbud och för att få slippa vittna i rättssalen utan istället köra över länk.
Men
OM det kommit fram att han skickat hot till sig själv inför sin brors rättegång, för sympatier, för att kunna vifta med ett kontaktförbud och för att få slippa vittna i rättssalen utan istället köra över länk, då hade jag inte blivit speciellt förvånad.
arx-kontot är för övrigt det han använde för att skriva till Lokal och fråga om inte han skulle börja göra videor med Chrippa, men även att Lokal och Joakim borde prata ut i en video. Samma konto som han använde för att skriva till Linnéa att Joakim Lundell är kär i henne, i juni 2024.
Här är en print på det:
https://ibb.co/dwb2cBzF
Kontot outades i Jackes och skilleras första försök till genomgång av schh-chatten, och igen av Anjo när han gick igenom den. Minns inte vilket avsnitt.