2026-05-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Ah, ökad chans för avelshingst då eller?

Sanslös som vanligt. Peka ut var jag har sagt något om att utrota någon?

Mångfald, mångkultur hade nog dugit om den hållits på en LÅG nivå, men där stannade vi inte. Minskad stabilitet är såklart också en faktor bakom att fler svenskar avstår barn eftersom det inte finns hur många bra svenska områden som helst kvar att flytta till. Utvecklingen går åt det motsatta hållet. White flight, du vet. Blivande föräldrar vill kunna lita till trygghet.

Annalkande klimatkris, med oro för framtiden som följd, världens överbefolkning, krig i närmiljön, hotande och galna despoter som Trump och Putin m.fl, att man idag etablerar sig som vuxen allt senare, bostadsbrist m.m. är nog betydligt bättre svar på minskad nativitet än existensen av HBTQI eller invandrare.
Citera
2026-05-18, 11:01
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Annalkande klimatkris, med oro för framtiden som följd, världens överbefolkning, krig i närmiljön, hotande och galna despoter som Trump och Putin m.fl, att man idag etablerar sig som vuxen allt senare, bostadsbrist m.m. är nog betydligt bättre svar på minskad nativitet än existensen av HBTQI eller invandrare.
Fint att du fick med alla favoriterna där och en del av det kanske stämmer också men ingen ska låtsas som att multikulti-Sverige från 2000 och framåt inte påverkar nativiteten också med 'krig' mm i bostadsområdet och inte bara i Östeuropa.
Jag har inte sagt att det endast finns EN förklaring.
Citera
2026-05-18, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

För att de har tråkiga liv själva och bryr sig mer om vilka strumpor grannen har än sina egna problem, de mår helt enkelt bättre av att häckla på andra en stund oftast samma typ av personer som avskyr kändisprofiler men konstigt nog följer varenda inlägg de gör, förstår mig inte heller på detta beteendet, gillar man inte någon blockerar man personen eller scrollar förbi samma sak med glassen i kyldisken
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-05-18 kl. 11:10.
Citera
2026-05-18, 13:29
Medlem
Citat:
Råkade läsa en tråd där folk var delvis ifrån sig över att en prideglass skulle säljas. Jag har aldrig riktigt förstått vad folk har emot hbtq-grejer...? Det "drabbar" ju liksom ingen, man är det man är helt enkelt? Eller? Vad är det jag inte fattar?

Jag håller med och förstår inte heller varför gemene straight snubbe känner sig hotad. Vi kvinnor gör ju inte det 🤷🏽‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Så länge som var och en håller sia sexuella fantasier för sig själv eller ihop med partner(s) så är dejt inga problem. Problemet uppstår när de håller på och äcklar sig på stan. Det är ju inte bara att de går med plakat med "vi gillar suga kuk" etc utan det är gubbar som prompt skall visa up sina äckliga rövar och annat.

Bara ta bort det. Och ni som är politiker - bara lägg av med att gå i detta spektakel. HBTQ och RFSL har dessutom nära kopplingar till pedofila rörelser sm man inte tagit avstånd ifrån.

Vilka rörelser??

Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Minns du hur arga vänstermänniskor blev när SD målade ett helt tåg i SD-färger inför valet? Vänsterfolk vägrade sätta sig på tåget. Förmodligen samma folk som tycker att folk som är emot pridefärger överallt är hatiska.

Men ni är ju hatiska. Rädda.
Tråden handlar ju om varför.
Citera
2026-05-18, 14:16
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23

Vilka rörelser??

Det handlar om Pedofila Arbetsgruppen (PAG), startad av Kjell Rindar, som var en underavdelning till RFSL. Men har inte tagit avstånd från detta irrsprång och Kjell Rindar är fortfarande en viktig figur i RFSL.

Man har även försökt genomföra lobbying på Justitiedepartementet med lydelser som “pedofilen skänker ömhet och kärlek”.

På ren ren svenska: Fy fan vilken jävla skitorganisation! Och detta vet svenska politiker, det är allmängods som är väl dokumenterat. Och ändå går de med i prideparaden!
Citera
2026-05-19, 11:03
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Därför att de är uppmärksamhetskrävande och barnsliga.

Har inget mot folk som håller sin skit i garderoben precis som alla andra.

Dyker Kalle upp med sin boyfriend eller Sara med sin girlfriend på partyt har jag inga problem med det.

Det är när det ska bli samtalsämnet istället för att snacka om roliga saker istället som gör att jag tycker de är narcissistiska omogna fjantar.
Citera
2026-05-19, 17:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubtik justerad // Mod
Citera
2026-05-19, 18:10
Medlem
990099s avatar
Citat:

För att hela bög trans och pedo rörelsen är artificiell och har normaliserats av extremvänstern och Juden Obama var startskottet med syfte att böga sönder moralen i hela världen med hundratals miljarder via USAID för att sponsra PRIDE och och extrem bög propaganda könsneutralitet genus hormoner etc för att normalisera grova vanföreställningar och mentalsjuka och övertyga hela världen att det är normalt för två män att turas om och trycka in skiten i varandras ändtarmar och stå med ett rakt ansikte och hävda att det är normalt.

-borde förbjudas förkastas och steriliseras så att denna sjuka grupp aldrig kan fortplanta sig.
Citera
2026-05-19, 20:54
Medlem
Citat:

Tror att den stora massan inte bryr sig speciellt mycket.

En del konservativa stör sig på pridetåg. Men det är stor sannolikhet en del av dem som är avundsjuka. Deras motstånd beror ibland på att de är osäkra på sin egna sexualitet.

Personligen så stöe jag mig mest på att delar av hbtq och pride har blivit politiska på fel sätt. Att delar av rörelsen inte längre eftersträvar jämställdhet . Att de inte tror på deomkratiska värderingar. Att d bidrar till en onödig polarisering
Citera
2026-05-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det handlar om Pedofila Arbetsgruppen (PAG), startad av Kjell Rindar, som var en underavdelning till RFSL. Men har inte tagit avstånd från detta irrsprång och Kjell Rindar är fortfarande en viktig figur i RFSL.

Man har även försökt genomföra lobbying på Justitiedepartementet med lydelser som “pedofilen skänker ömhet och kärlek”.

På ren ren svenska: Fy fan vilken jävla skitorganisation! Och detta vet svenska politiker, det är allmängods som är väl dokumenterat. Och ändå går de med i prideparaden!

NEJ KJELL RINDAR HADE INGET MED PAG ATT GÖRA LÖGN 1.13 hört talas om den?
Citera
2026-05-23, 02:49
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Du har fullkomligt rätt. Det drabbar ju ingen annan, så låt folk sköta sitt. Varför bli så upprörda?

MEN, det folk blir förbannade över är propagandan genom Pride o.s.v. där man hyllar och idealiserar sexuella avvikelser. Många tycker att det är vrickat och att hbtq-propagandan är påträngande. Varför ska man idealisera analknull o.s.v.?
Citera
2026-05-23, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Du har fullkomligt rätt. Det drabbar ju ingen annan, så låt folk sköta sitt. Varför bli så upprörda?

MEN, det folk blir förbannade över är propagandan genom Pride o.s.v. där man hyllar och idealiserar sexuella avvikelser. Många tycker att det är vrickat och att hbtq-propagandan är påträngande. Varför ska man idealisera analknull o.s.v.?

Tja du finns massa saker som är påträngande som tex att massa idealiserar vaginasex. Det är ganska osmakligt och värst är att en massa hetrosar fistar kvinnor i vaginan, osmakligt inte sant?
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2026-05-23 kl. 05:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in