2026-05-16, 12:11
  #121
Medlem
psaks avatar
Största skälet till att jag är emot hbtq-lyftandet vad gäller samhällseffekter är att barnafödandet minskar.
Hbtq, mångkultur (otrygghet), sänkning av kärnfamiljsvärdet, nationsvärdet etc gör att det helt enkelt blir färre och färre svenskar. Det kan finnas fler faktorer bakom minskningen men det där är definitivt några.

Folk skulle kunna få vara vem de vill (och den lagliga rätten att vara öppet gay finns redan) men det känns som att en första förutsättning är att det finns större grupper människor kvar som är svenskar i framtiden.
Utan barn inget folk.

Från oss som inte anser att hög invandring från tredje världen är lika med att täcka svenskkvoten.
Citera
2026-05-17, 12:22
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Största skälet till att jag är emot hbtq-lyftandet vad gäller samhällseffekter är att barnafödandet minskar.
Hbtq, mångkultur (otrygghet), sänkning av kärnfamiljsvärdet, nationsvärdet etc gör att det helt enkelt blir färre och färre svenskar. Det kan finnas fler faktorer bakom minskningen men det där är definitivt några.

Folk skulle kunna få vara vem de vill (och den lagliga rätten att vara öppet gay finns redan) men det känns som att en första förutsättning är att det finns större grupper människor kvar som är svenskar i framtiden.
Utan barn inget folk.

Från oss som inte anser att hög invandring från tredje världen är lika med att täcka svenskkvoten.

Att inbilla sig att rättigheter för Hbtqi skulle minska barnafödandet är rent nonsens, utöver då bristande humanism, för vad hade du tyckt vara bättre? Att homosexuella m.fl ska påtvingas heterosexualitet eller barnafödande?

Öka istället möjligheterna för så många som möjligt i samhället att skaffa barn, praktiskt, elonomiskt och reproduktivt… och ta ett eget ansvar för saken istället för att gnälla och kräva massa av andra.
Hur många barn har du skaffat?
Citera
2026-05-17, 16:15
  #123
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att inbilla sig att rättigheter för Hbtqi skulle minska barnafödandet är rent nonsens, utöver då bristande humanism, för vad hade du tyckt vara bättre? Att homosexuella m.fl ska påtvingas heterosexualitet eller barnafödande?

Öka istället möjligheterna för så många som möjligt i samhället att skaffa barn, praktiskt, elonomiskt och reproduktivt… och ta ett eget ansvar för saken istället för att gnälla och kräva massa av andra.
Hur många barn har du skaffat?
Det var inte rättigheter specifikt jag nämnde, som sagt finns redan rättigheter till vad de nu vill hålla på med. Det var andra faktorer jag nämnde som också påverkar vettu.
Ja, öka möjligheterna och sporrandet till att skaffa fler ungar är just vad man borde göra. Gnälla, när har jag gnällt?

Jag har förstås skaffat 14 vackra barn. Du då, hur många har du?
__________________
Senast redigerad av psak 2026-05-17 kl. 16:23.
Citera
2026-05-18, 07:24
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Det var inte rättigheter specifikt jag nämnde, som sagt finns redan rättigheter till vad de nu vill hålla på med. Det var andra faktorer jag nämnde som också påverkar vettu.
Ja, öka möjligheterna och sporrandet till att skaffa fler ungar är just vad man borde göra. Gnälla, när har jag gnällt?

Jag har förstås skaffat 14 vackra barn. Du då, hur många har du?

Du satte HBTQI i förhållande till barnafödande och påstådd att det bidrog till minskad barnafödande tillsammans med mångfald och bla bla...
Citera
2026-05-18, 09:21
  #125
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du satte HBTQI i förhållande till barnafödande och påstådd att det bidrog till minskad barnafödande tillsammans med mångfald och bla bla...
Ja, just för att det ÄR en av förklaringarna (1-2 barn för gaypar jämfört med 2 för snittet enligt google). Det var du som drog en halmgubbe om att minska rättigheter. Jag svarade bara på TS fråga.
Citera
2026-05-18, 09:35
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Ja, just för att det ÄR en av förklaringarna (1-2 barn för gaypar jämfört med 2 för snittet enligt google). Det var du som drog en halmgubbe om att minska rättigheter. Jag svarade bara på TS fråga.

nej det är det inte, bara i ett samhälle som typ tvingade homosexuella att ingå äktenskap och ha sex med heteros, skulle detta gälla.

Homosexuella m.fl har börjat skaffa barn i samma takt som möjligheterna till detta för just dem har ökat.
Citera
2026-05-18, 09:48
  #127
Medlem
Comitiums avatar
Problemet är väl inte att folk har problem med hbtq utan det är ju hbtq som är problemet, eller rättare sagt att det har blivit något som hyllas och något av en kult. Varför ska man idealisera sexuella avvikelser eller perversioner som det hette innan det blev tjusigt.
Citera
2026-05-18, 09:55
  #128
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej det är det inte, bara i ett samhälle som typ tvingade homosexuella att ingå äktenskap och ha sex med heteros, skulle detta gälla.

Homosexuella m.fl har börjat skaffa barn i samma takt som möjligheterna till detta för just dem har ökat.
Nu kom ju jag med siffror. Du får också komma med någon statistik på att gayfolk, transvestiter, könsbytare och andra skaffar lika många barn och gör dem till bra medborgare för övrigt vilket är nog så väsentligt (av de tämligen få transpersoner jag träffat visade sig en vara kvinnomördare och så har vi historier som detta: (FB) De transsexuella styckmördarna (2025-12-31))
Citera
2026-05-18, 10:05
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Nu kom ju jag med siffror. Du får också komma med någon statistik på att gayfolk, transvestiter, könsbytare och andra skaffar lika många barn och gör dem till bra medborgare för övrigt vilket är nog så väsentligt (av de tämligen få transpersoner jag träffat visade sig en vara kvinnomördare och så har vi historier som detta: (FB) De transsexuella styckmördarna (2025-12-31))
Män som grupp skaffar mindre barn än dito kvinnor, ska vi hålla män ansvariga för detta och ex. förbjuda dem deras existens?

Män är för övrigt också den grupp som är totalt överlägset överrepresenterade i allt vad mord, våld och kriminellt beteende heter....

Om vi tidigt ingrep i fosterutvecklingen så kan vi kanske tom förvandla pojkfoster till flickfoster...

vore väl strålande för barntillväxten?
Citera
2026-05-18, 10:13
  #130
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män som grupp skaffar mindre barn än dito kvinnor, ska vi hålla män ansvariga för detta och ex. förbjuda dem deras existens?

Män är för övrigt också den grupp som är totalt överlägset överrepresenterade i allt vad mord, våld och kriminellt beteende heter....

Om vi tidigt ingrep i fosterutvecklingen så kan vi kanske tom förvandla pojkfoster till flickfoster...

vore väl strålande för barntillväxten?
Mindre barn, oj då så du tycker inte de är stora nog.
Bara flickfoster, så ni ska få barnafödandet till en högre nivå med enbart kvinnor framöver då, sedärja.


Mitt första inlägg kvarstår, för seriösa läsare.
Citera
2026-05-18, 10:24
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Mindre barn, oj då så du tycker inte de är stora nog.
Bara flickfoster, så ni ska få barnafödandet till en högre nivå med enbart kvinnor framöver då, sedärja.


Mitt första inlägg kvarstår, för seriösa läsare.

Fakta är att ökat antal kvinnor, skulle öka barnafödande, medan minskat antal män förmodligen inte skulle inverka på antalet födda barn.

så med din motivering att man ska "utrota" olika gruppers existensberättigande enkom baserat på deras förmåga alstra barn....varför inte då gruppen män?

precis...lite seriositet hade varit att föredra från dig...

HBTQI är inget problem för barnalstring, inte heller mångfald.
Att kvinnor i västvärlden idag föder mindre barn än tidigare, beror på helt andra saker än detta.
Citera
2026-05-18, 10:37
  #132
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fakta är att ökat antal kvinnor, skulle öka barnafödande, medan minskat antal män förmodligen inte skulle inverka på antalet födda barn.

så med din motivering att man ska "utrota" olika gruppers existensberättigande enkom baserat på deras förmåga alstra barn....varför inte då gruppen män?

precis...lite seriositet hade varit att föredra från dig...

HBTQI är inget problem för barnalstring, inte heller mångfald.
Att kvinnor i västvärlden idag föder mindre barn än tidigare, beror på helt andra saker än detta.
Ah, ökad chans för avelshingst då eller?

Sanslös som vanligt. Peka ut var jag har sagt något om att utrota någon?

Mångfald, mångkultur hade nog dugit om den hållits på en LÅG nivå, men där stannade vi inte. Minskad stabilitet är såklart också en faktor bakom att fler svenskar avstår barn eftersom det inte finns hur många bra svenska områden som helst kvar att flytta till. Utvecklingen går åt det motsatta hållet. White flight, du vet. Blivande föräldrar vill kunna lita till trygghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in