2026-05-22, 19:52
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
OK, geniet. Hur ska man ta sig ur denna sits? Travet eller Eurojackpot?

Ok, jag kanske hade fel. Vi kan testa. Du vill ha pengar? Du vinner på travet. Du har alla pengar du behöver. Du säger upp dig. Du slipper jobbet. Fan va gött. Äntligen. Efter alla år. Så jävla gött alltså. Så ini helvetes jävla skönt. Utlösningskänsla alltså. Jag blir fan yr. Helt jävla otroligt. 478 miljoner. Det är ju helt jävla…. asså fan. Fan asså. Så jävla sjukt. Så jääävla sjukt. Så satans jävla sjukt. Nu.. nu jävlar.

Osv.

Vad händer när du är med allt detta? Vad slipper du? Vem slipper du? Vad är det med den som du slipper? Som du aldrig mer behöver möta. Som du kan köpa dig fri från, med alla pengar som du har.

Vem är det du vill slippa?

Och varför?
Citera
2026-05-22, 19:53
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Just nu säger alla runt omkring mig det pga jobbsituationen, folk är livrädda att bli av med sina jobb just nu.
Citera
2026-05-22, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Collectivism-Kills
Just nu säger alla runt omkring mig det pga jobbsituationen, folk är livrädda att bli av med sina jobb just nu.

Folk med hus och bilar som de tror sig äga, ja. De flexar med detta men äger egentligen ingenting.

Negrer är smartare i detta anseende.
Citera
2026-05-22, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ok, jag kanske hade fel. Vi kan testa. Du vill ha pengar? Du vinner på travet. Du har alla pengar du behöver. Du säger upp dig. Du slipper jobbet. Fan va gött. Äntligen. Efter alla år. Så jävla gött alltså. Så ini helvetes jävla skönt. Utlösningskänsla alltså. Jag blir fan yr. Helt jävla otroligt. 478 miljoner. Det är ju helt jävla…. asså fan. Fan asså. Så jävla sjukt. Så jääävla sjukt. Så satans jävla sjukt. Nu.. nu jävlar.

Osv.

Vad händer när du är med allt detta? Vad slipper du? Vem slipper du? Vad är det med den som du slipper? Som du aldrig mer behöver möta. Som du kan köpa dig fri från, med alla pengar som du har.

Vem är det du vill slippa?

Och varför?

Om jag vann orimliga summor så skulle jag köpa upp mitt jobb och sen lägga ner det. Innan dess hade jag lagt en kabel i kaffekvarnen.

Sen är det bara att sticka ifrån Sverige fortast möjligast. Endast vilsna pensionärer, uteliggare och negrer vill leva i dagens Sverige.
Citera
2026-05-22, 19:59
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Om jag vann orimliga summor så skulle jag köpa upp mitt jobb och sen lägga ner det. Innan dess hade jag lagt en kabel i kaffekvarnen.

Sen är det bara att sticka ifrån Sverige fortast möjligast. Endast vilsna pensionärer, uteliggare och negrer vill leva i dagens Sverige.

Vad hatar du mest med folket på jobbet? Rakt ut bara, första grejen
Citera
2026-05-22, 19:59
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Citat:
Vem har påstått att jag är singel?

Påstår du att du lever friare med 2 löner, där allt ni äger är belånat?

Ja, du är precis en sån hjärndöd neandertalare som Uffe och staten älskar.
Jo jag påstår det. Och det är fakta att ett hushåll är bättre ställt än singlar. Så att ja, är skit
Citera
2026-05-22, 20:01
Medlem
liten.igelkotts avatar
Något oklart varför klyschan skulle vara homosexuellt laddad på något vis då den används av alla oavsett kön och sexualitet men jag kan hålla med om att glad är en överdrift.

Det är givetvis skönt att ha ett arbete men att man är glad när man går upp stämmer givetvis inte. Även tacksam är fel då man oavsett vad man jobbar som har gjort anständigar för att komma dit så man har inget att vara tacksam för.

Antar att folk menar att det finns många arbetslösa så att man ska vara glad att man har en inkomst överhuvudtaget även om det är ett skitjobb.
Citera
2026-05-22, 20:11
Medlem
Kalaskula544s avatar
Pengar i sig är ett värdelöst ting.

Tiden man har är ovärderlig.
Citera
2026-05-22, 20:18
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Är man bitter över sitt jobb så byter man ..

Vad menar du med byter?

I dagens läge är det inte upp till var man vill jobba utan vem arbetsgivaren vill anställa o de har minst 100 ansökningar per annons oavsett om det är att torka bajs på Finlandsbåten
Citera
2026-05-22, 20:24
Medlem
Imnshos avatar
Om man blir gladare av att inte ha ett jobb så är väl det bra. Det är ju frivilligt!

Låt var och en välja hur man vill leva sitt liv. Är man nöjd med att slå dank, great!!
Citera
2026-05-22, 20:27
Medlem
Citat:
Den här gamla bögklyschan har alltid retat mig.

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Är du verkligen glad när väckarklockan ringer när du sover som bäst?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?

Jag tror jag hejdat mig när jag använde denna klyschan så att jag sagt istället för glad något annat lämpligt ordval så som tacksam.

Detta för det finns ju för fan ingen gräns för hur lågt man kan hamna, ingen gräns för hur åt helvete det kan gå neråt i Sverige. Ofta är man ju inte bara sig själv till last utan man fuckar upp det för alla dom som förlitar sig på en också, vilket kan vara många om man är mitt i livet
Citera
2026-05-22, 20:28
Medlem
KonungHonungs avatar
Typiskt förlegat, religiöst arbetslinjedravel. Har man Universal High Income i ett Vitt land kan man vara glad.

Snart så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in