2026-05-22, 15:15
Medlem
brianmolkos avatar
Massor av extremt konstiga namn tillåts ju, borde inte porRoger tillåtas då t ex
Citera
2026-05-22, 18:33
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ursäkta att jag inte fattar skämtet! Fortfarande inte.
Ovanligt namn = gay = en mamma och två pappor? Ha ha!

Det är ett passande namn till en dragshowartist,
Hur kunde jag tycka att det var gay? Så tokigt av mig ti-hi
Citera
2026-05-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Du har inte barn va?

Nej, jag är inte självisk nog att skapa en levande varelse enbart för att tillfredsställa mitt självbekräftelsebehov.
Citera
2026-05-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oedipus
Nej, jag är inte självisk nog att skapa en levande varelse enbart för att tillfredsställa mitt självbekräftelsebehov.
Haha, ja du. Du kunde inte ha mer fel. Om du mot all förmodan skulle lyckas föröka dig så vore det kul att höra vad du har att säga då.

Det finns få saker som är så osjälviska och självuppoffrande som att fostra barn. Ledsen om det inte stämmer med dina fördomar. Det har absolut inget att göra med självbekräftelsebehov.

Jag tycker dock synd om dig att du aldrig kommer få uppleva livets mening och villkorslös kärlek.
Citera
2026-05-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Det är ett passande namn till en dragshowartist,
Hur kunde jag tycka att det var gay? Så tokigt av mig ti-hi
Men passar det på dragshowartistens barn? Litet långsökt.
Nyheter 24:Cazzi Opeia namn – heter hon Moa Carlbecker?
"Cazzi Opeia är ett artistnamn och i själva verket är hennes fullständiga namn Moa Carlbecker."
Citera
2026-05-22, 22:42
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Men passar det på dragshowartistens barn? Litet långsökt.
Nyheter 24:Cazzi Opeia namn – heter hon Moa Carlbecker?
"Cazzi Opeia är ett artistnamn och i själva verket är hennes fullständiga namn Moa Carlbecker."

Oj, finns det bara en dragartist i hela världen?
Nu får du berätta mer.
Citera
2026-05-22, 22:50
Avstängd
Knivur-273s avatar
De vill införa sina åsikter på dem.
Mina ungar har gamla namn, som jag själv, och det kan väl sägas vara åsikter det också.

Själv äger jag ett förnamn från år ~1000 i runskrift, men troligen långt, långt äldre.

En av oss har dock ett kristet namn från 1100-1200 eller så, så det var väl ej så viktigt med våra förnamn.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-05-22 kl. 22:57.
Citera
2026-05-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Oj, finns det bara en dragartist i hela världen?
Nu får du berätta mer.
Vi börjar komma från ämnet. Hon är väl inte drag? Hittade inte ens en.
Citera
2026-05-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Spelar ingen roll att det kom hit 1807. Det var inte här år 0 eller ens år 1000. Finns ingen som uppfattar namnet som svenskt överhuvudtaget. Hör man namnet så tänker man genast att det handlar om en muslim.

Sen har vi namnet Sara som är ett typiskt judiskt namn. En judinna som var gift med sin halvbror Abraham och förökade sig med honom har fått sitt namn spritt över hela världen. Galet. Namnet Kain/Cain/Kane kommer från brodersmördaren och finns spritt i främst USA. Var får man den idén att namnge sin son efter en av historiens mest kända mördare?

Vet inte om det finns namngränser mellan GT och NT. Svenskar och många andra folk bör egentligen inte ta några namn ur vare sig det ena eller det andra. Majoriteten är ändå inte kristna.

#backyoudevil
Jag hittar inget om Saras härstamning i bibeln. Var får du det ifrån? Däremot att Abram i Egypten ljög om att hon var hans syster, eftersom han var rädd att bli dödad, då hon var så vacker.
Citera
2026-05-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Titt som tätt stöter man på föräldrar som gett sina barn ett idiotnamn. Ofta något som är gammaldags eller som kanske låter sött på en 3-åring men knappast på en 18-åring.

Varför gör dom på detta viset?

Vill man inte att ens barn ska ha så bra förutsättningar som möjligt i livet? Att ett barn ska passa in bland andra barn? Att minimera risken för mobbning och bli retad?

Nja det fungerar inte så. Man blir inte mobbad pga sånt. Man blir mobbad för att man är svag eller för att man är jobbig på något sätt. Sen kanske namnet används i mobbningen men det är aldrig orsaken. Är man en självsäker kille som kan stå upp för sig själv så kan man heta Fjärtbert och ändå inte bli mobbad.
Citera
2026-05-23, 16:28
Medlem
Incendios avatar
Inte ens på min tid(90-talist) mobbades någon pga sitt namn. Idag,när namnfloran är så artrik, är det definitivt inte en grej. Även om jag personligen tycker att namn är en gåva med intentioner man ger till sitt barn och många idag verkar vilja sina barn illa....
Citera
2026-05-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Spelar ingen roll att det kom hit 1807. Det var inte här år 0 eller ens år 1000. Finns ingen som uppfattar namnet som svenskt överhuvudtaget. Hör man namnet så tänker man genast att det handlar om en muslim.

Sen har vi namnet Sara som är ett typiskt judiskt namn. En judinna som var gift med sin halvbror Abraham och förökade sig med honom har fått sitt namn spritt över hela världen. Galet. Namnet Kain/Cain/Kane kommer från brodersmördaren och finns spritt i främst USA. Var får man den idén att namnge sin son efter en av historiens mest kända mördare?

Vet inte om det finns namngränser mellan GT och NT. Svenskar och många andra folk bör egentligen inte ta några namn ur vare sig det ena eller det andra. Majoriteten är ändå inte kristna.

#backyoudevil
Inte ta namn ur bibeln? Som Maria och Anna som varit vanligaste namnen flera hundra år? Ensidigt att bara ha fornnordiska namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in