2026-05-22, 16:01
Medlem
Syrons avatar
Nassar som blir sura när deras Store Ledare lättsamt skämtas om säger ni? Och som när det gäller andra partiledare och personer drar ännu råare skämt om?
Citera
2026-05-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Nassar som blir sura när deras Store Ledare lättsamt skämtas om säger ni? Och som när det gäller andra partiledare och personer drar ännu råare skämt om?
Prata inte illa om SD tack.
Jag ser bara bra saker med Jimmie Åkesson och SD.
Citera
2026-05-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Dravel. Och när fan har jag nämnt höger-vänster?

Du insinuerar att SD är endast höger. Du behöver lära dig att det mesta består av gråskalor. I synnerhet då modern politik.
Citera
2026-05-22, 16:24
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du insinuerar att SD är endast höger. Du behöver lära dig att det mesta består av gråskalor. I synnerhet då modern politik.

100 procent av SDare jag talat med i verkliga livet säger att de avskyr allt som heter vänsterpolitik.
Citera
2026-05-22, 17:20
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De borde inte få sparken oavsett skämt eller inte.

Kommunala chefer måste också få yttra sig.
Nej, det är grund för avsked. Kommunala tjänstemän ska vara politiskt neutrala, utföra sitt arbete och lyda folkvalda politiker oavsett egen politisk läggning. Om inte måste tjänstemännen avskedas.
Citera
2026-05-22, 18:51
Medlem
Citat:

Så trakasserier är yttrandefrihet? Det är mottagarens uppfattning av ”skämtet”, ”yttrandefriheten” som avgör innebörden.
Att kommunala tjänstemän går omkring och skojar låter i mina öron som gränslös manlighet och slöseri med skattepengar.
Citera
2026-05-22, 19:09
Medlem
Var det en hitlermustsach, en prostatamustsach eller en porrmustsach?
Citera
2026-05-22, 20:05
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strabajn
Var det en hitlermustsach, en prostatamustsach eller en porrmustsach?

Snarare en mexar-mustasch. Ville de vara roliga så kunde de åtminstone ha satt på honom en sombrero, ett par maracas och försett honom med en pratbubbla med texten "Fuera extranjeros!" vilket alltsammans hade passat ihop med mustaschen.

Som det nu var blev det liksom inget skämt av det hela utan bara den vanliga humorlösa PK-mobbningen. Det är så jag tolkar det åtminstone.
Citera
2026-05-22, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, det är grund för avsked. Kommunala tjänstemän ska vara politiskt neutrala, utföra sitt arbete och lyda folkvalda politiker oavsett egen politisk läggning. Om inte måste tjänstemännen avskedas.

Anställda ska naturligtvis utföra sina arbeten och lyda chefen vad gäller arbetet, i övrigt måste alla självklart få uttrycka sin politiska uppfattning och åsikt.
Citera
2026-05-23, 00:24
Medlem
Citat:

Du är ju faktiskt mer korkad än jag trodde! Lämna genast tillbaks moderatoruppdraget!!
Du kan väl för fan inte jämställa en sån här aktion med att yttra sig ??
Tror du man kan komma undan med allt bara för att man säger att det var ett skämt ?
Jag kränkte nån, det var ett skämt, jag slog nån, det var ett skämt, jag hotade nån, det var ett skämt osv osv. Mkt bra att dom fick sparken!!
Citera
2026-05-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter

Jag skrev: Extrema nasse-vibbar att ha "store ledaren" inramad på kontoret. Skulle lätt tyckt det var värt att få sparken för att pranka en sån clown.

Att ha en bild på partiledaren på kontoret är ju helt klart nasse-aktigt men ingenstans har jag nämnt vad jag anser om partiet som sådant eller var jag placerar det på någon slags höger-vänsterskala.
Citera
2026-05-23, 11:02
Medlem
Utanskams avatar
Är det någon från Färgelanda som vet vilka dessa amöbor till tjänstemän som beter så illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in