2026-05-21, 20:48
Medlem
Är det en skolchef är det ännu värre! Vilka är cheferna och vilken funktion hade de? Detta är ett typexempel på myndighetsaktivismen.

Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
När inträffade det här? Det rapporterades om det i april, men det kan ju hänt tidigare.

Kommunen har sedan december 2025 en tf utbildningschef. På hennes LinkedIn står "Behövdes som Utbildningschef igen, så har kvar delar av min tjänst som administrativ chef och jobbar huvudsakligen som tf Utbildningschef i Färgelanda."
Hon ersatte en dyr konsultande tf utbildningschef som rekryterades hastigt i september då skolchefen hade sagt upp sig.
Citera
2026-05-21, 21:22
Medlem
Varför i hela friden har kommunstyrelsens ordförande en tavla på Jimmie Åkesson på sitt kontor? Är det vanligt att man har sin partiledare som tavla på kontoret? Jag får lite konstiga associationer...

Är det någon som känner till mer om tavlan eller sett den i verkligheten? Är det en målning eller ett fotografi? Storlek på tavlan? Finns det före och efter-bilder angående mustaschen?

Jag har så många frågor, det hela är underligt på så många plan.
Citera
2026-05-22, 00:04
Medlem
karlsoons avatar
Håller man sådan sanslös låg nivå är man inte lämplig att sitta på en chefsroll inom kommunen. Givetvis helt rätt att ge dom sparken.
Citera
2026-05-22, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är det detta kommunala chefer håller på med på arbetstid?
Då förstår jag varför det är så låg nivå på kommunala tjänster.

Det första jag tänkte på. I nästa sekund gnäller de över att de får för lite resurser tilldelade av politikerna och således inte kan utföra arbetet.

De ska vara medvetna om vilka som verkligen försörjer dem. De tillhör inte gruppen realskattebetalare då den skatt de betalar endast är en återbetalning av de skatter gruppen realskattebetalarna försörjer dem med.
Citera
2026-05-22, 06:45
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run4YourLife
Va, på riktigt? Ett porträtt på JÅ inne på sitt kontor?! Omg..........................

De är ju korkade fd nazi anhängare. En del. Man måste ha bossens tavla på sitt rum. Hitler, Putler, Åkesson!
Men rätt att sparka cheferna med. Yttrandefriheten gäller på fritiden, på jobbet ska man sköta sitt och vara politiskt neutral om du är tjänsteman inom kommunen.
Senast redigerad av KillPu 2026-05-22 kl. 06:48.
Citera
2026-05-22, 07:10
Medlem
Comitiums avatar
1980 hade jag en bild av kung Carl Gustaf på väggen på mitt kontor. Folk trodde att det var för att han var snygg och att jag var gay.
Senast redigerad av Comitium 2026-05-22 kl. 07:13.
Citera
2026-05-22, 09:00
Medlem
Kommer bli som i diktaturen usa där man inte får skämta om sin stora fascistledare som gör livet dyrare och försämrar landet samt säljer ut landet till de amerikanska globalisterna
Citera
2026-05-22, 09:55
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
1980 hade jag en bild av kung Carl Gustaf på väggen på mitt kontor. Folk trodde att det var för att han var snygg och att jag var gay.

Det var knappast för att de trodde att du var normal, i alla fall. Alla rojalister är märkliga människor.

Bra att de avskedades, men så larvigt med en sådan tavla.
Citera
2026-05-22, 10:05
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Det var knappast för att de trodde att du var normal, i alla fall. Alla rojalister är märkliga människor.

Bra att de avskedades, men så larvigt med en sådan tavla.

Jag var inspirerad av en chef jag hade tidigare när jag var rookie. Han hade ett läckert stort kontor med utsikt över Stockholms ström och hade den officiella bilden av kung Gustav VI Adolf i guldram på den boaserade väggen. Alla ambassader hade det och högre tjänstemän i staten. Själv hade jag ett vykort med den nytillträdde kung Carl Gustaf i profil i generalsuniform.

Ska man ha Jimmie på väggen? Nja...
Senast redigerad av Comitium 2026-05-22 kl. 10:17.
Citera
2026-05-22, 10:14
Medlem
hur mycket får dom i avgångsvederlag?

https://www.youtube.com/watch?v=uXC1Su_X8Cc
Citera
2026-05-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Varför i hela friden har kommunstyrelsens ordförande en tavla på Jimmie Åkesson på sitt kontor? Är det vanligt att man har sin partiledare som tavla på kontoret? Jag får lite konstiga associationer...

Är det någon som känner till mer om tavlan eller sett den i verkligheten? Är det en målning eller ett fotografi? Storlek på tavlan? Finns det före och efter-bilder angående mustaschen?

Jag har så många frågor, det hela är underligt på så många plan.

Svenska ubåtar har en bild på kungen/kungafamiljen, typ där de sitter och äter.

Amerikanska ambassadörer brukade ha bilder på presidenter (typ Bush och Obama) på sina kontor. Vet inte om de fortfarande har det, säkert en gammal tradition som lever kvar?

Är inte helt inkörd i denna ”tradition”. Blir dock alltid lika fascinerad av det. Nu är ju dock JÅ inte statsminister utan bara partiledare. Bra frågor du ställer, vill också veta mer!
Citera
2026-05-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du är i helt fel ända av att hetsa i det politiska spektrumet. SD är det mest Israel-vänliga partiet och det är muslimer som NMR sagt att de vill samarbeta med. Och vänstern gullar med muslimer.

Höger-vänster-skalan från farfars tid är obsolet idag.

Dravel. Och när fan har jag nämnt höger-vänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in