Citat:
Ursprungligen postat av
Challe321
Måste vara väldigt unika varor om man inte kan finna dem i butik i närmaste stad. Du skriver iofs inte vilken produkt du beställt. Speciellt om det är något jag behöver i princip omgående skulle det aldrig falla mig in att beställa via nätet. Om den "svenska butiken" finns i Leksand känns dina problem med leveransen helt orimliga. Nu tror jag dock inte på att du köpt något så unikt att det bara finns Leksand i hela Sverige.
Jag har köpt ett tillbehör till ett gevär, inte 1 liter mjölk.
Det finns inte vapenbutiker i varje stad och ska man sen ha en viss modell för att det ska passa rätt osv minskar utbudet. Just den varan jag köpt nu, med modell, fabrikat osv fanns bara från den butiken i hela Sverige. Det kan väl inte vara så svårt att förstå att det kan hända!?
Den svenska butiken finns i Leksand men det är en stor kedja med butiker och lager lite överallt, från USA. Butiken i Sverige tar sina grejer från Tyskland och USA.
Jag hade ingen möjlighet att åka genom landet för att besöka butiken i Leksand och när det står att varan är i lager trodde jag så klart att den fanns där och inte i USA.
När jag sen ringer och frågar vad som tar tid säger dom dessutom att den skickats samma dag jag gjort beställningen. Att dom sen verkar ljuga kunde jag ju inte veta från början.
Hur hade du själv gjort i min situation? Hade du rest genom landet till butiken, beställt online eller åkt runt till andra butiker och tjatat dig fram trots att du sett på nätet att den inte finns någon annanstans?
Edit.
Fel av mig. Den fanns i två svenska butiker enligt deras onlinebutiker. Jag valde där den var på rea, 25% billigare och att det stod att den fanns i lager.