2026-05-22, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarsd
Det är för sent i spelet nu. Tror de behöver vara nere på 1 förrädare totalt för att få lov att rekrytera så här sent men då är det inte rekrytering längre, det är utpressning (antingen blir du mördad eller så blir du förrädare, det var det valet som Claudia fick i S1)

Vi har två runda bord kvar. Nästa runda bord åker 1, och sista runda bordet åker 2 spelare. På sista runda bordet så kommer deltagarna inte heller få reda på deras sanna identitet, utan när de blivit utrustade så säger de hejdå och sen går de rätt ut från rådssalen.

Om de trogna ska vinna så tror jag det behöver vara Anka, Johan, Mona och Patrik i endgame. Och då tror jag de bränner Patrik oavsett om han är förrädare eller inte då de bara vill dela pengarna mellan de 3.

Aha tack för förtydligandet, isf har ju de trogna spelat perfekt och plockat första förrädaren vid "rätt" runda bord. Dock enbart pga tur, men ändå.
Citera
2026-05-22, 08:58
Medlem
Endast ett under kan väl rädda Torbjörn från att bli utröstad nästa gång.
Citera
2026-05-22, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Det kanske vore smart av Torbjörn att mörda Tilda eftersom hon sa vid det runda bordet att hon litar mer på honom än Miriam medan Carl tycker tvärtom. Om någon fortsätter misstänka Torbjörn kan han fråga varför han skulle sabba sina chanser att vinna genom att göra sig av med Tilda när de är så nära finalen och är ganska få.

Tyvärr känns det som hans enda väg till endgame. Tror inte alls att 'någon försöker sätta dit mig'-grejen hade funkat vid det här laget. But who knows.

Tror dom mördar carl
Citera
2026-05-22, 10:03
Moderator
Dr Kings avatar
Det skulle ändå vara en viss humor om den sämsta trogna genom tiderna alltså Johan K skulle halka vidare till endgame och där stå som segrare tillsammans med några andra trogna. Det börja verka som ett alltmer troligt scenario faktiskt.
Citera
2026-05-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det skulle ändå vara en viss humor om den sämsta trogna genom tiderna alltså Johan K skulle halka vidare till endgame och där stå som segrare tillsammans med några andra trogna. Det börja verka som ett alltmer troligt scenario faktiskt.

Alltså han är underhållande och hade ju rätt denna gång iaf även om hans analys till varför var felaktig och i grunden är det en person många andra lyft fram.. han verkar ju också lyckas lura Torbjörn rätt snyggt, dock verkar Torbjörn väldigt lättlurad..
Citera
2026-05-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acazia12
Tror dom mördar carl

Ja eftersom misstankar har kommit på Tilda så mördar de Carl och hoppas att alla ska rösta på Tilda.
Citera
2026-05-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Ja eftersom misstankar har kommit på Tilda så mördar de Carl och hoppas att alla ska rösta på Tilda.

Så tror jag med
Citera
2026-05-22, 13:17
Medlem
henkesss avatar
Varför ska dom rösta bort Tilda, hon är ju så knäpp och röstar fel jämnt ändå. Så måste väl bli Carl.
Citera
2026-05-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Endast ett under kan väl rädda Torbjörn från att bli utröstad nästa gång.
Det trodde jag efter första avsnittet (?) också. Men ja nu känns det riktigt svårt för Torbjörn att överleva.

Hoppas verkligen Patrik tar hem hela skiten. Underbar.
Citera
2026-05-22, 17:11
Medlem
Proumbras avatar
Tänk om det slutar med att KuKJohan räddar Torbjörn, det hade varit för bra för att vara sant alltså
Citera
2026-05-22, 19:26
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag tycker Johan är riktigt rolig, underhållande. Han gör ju hela programmet.
Och till skillnad från andra "tvärsäkra" genom åren, är han aldrig elak eller obehaglig.
Anna Anka verkar ha ett gott öga till honom.
Citera
2026-05-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Jag ljuger inte! Vänta och se

Jag väntar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto