Citat:
Ursprungligen postat av
Krokryggen
På sidan 1898 i FUP börjar den intressanta delen av förhöret med pojken från 2015. Till samma förhör finns en teckning där han anger att personen låg utmed fasaden på det röda hus som finns vid rondellen. När han förhördes 2025 anger han platsen som huset men jag uppfattar det som att han då beskriver att personen står upp.
I övrigt bidrar inte förhören med särskilt mycket, de är detaljlösa. Jag vet inte om man positionerade MGMs mobiltelefon till platsen vid tillfällena då pojken respektive hans farmor/mormor (en tid innan) säger sig ha sett någon vid husgaveln. Annars förstår jag inte varför man valde att kalla det här vittnet till rättegången.
Stort tack!
Jaha, vi har läst olika beskrivningar av samma saker helt enkelt, på olika ställen.
Det där är intressant.
Här kommer fram att det stämmer att han setts vid det där huset också, som jag också läst.
Som jag uppfattat är det 2 tillfällen, ett där han står och trycker intill huset, det andra ligger han i anslutning till isvaken och det är därför åklagaren menar att han då sågat i isen.
Har missat själva (hela) förhöret med pojken, nöjde mig med polisens referat.
Ska läsa det du läst. Det är inte oviktigt.
Men det hade varit bra som du säger, med mer detaljer.
Pojken och "farmor" måste väl undrat varför mannen låg ner och om han var sjuk och tittat efter! Det hade ju vem som helst gjort ..