Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Det där verkar gälla nästan överallt, ett exempel är "vi vill fred" istället för "vi vill ha fred".
Jag tror att de tycker att det låter förnämare men personligen tycker jag att det låter korkat.
Inget fan av Nick eller Aron då dom bara är agenter för högers propaganda/agenda.
Men tror snarare att folk har ett liv och inte är besatta av att skriva perfekt. Man kan missa att skriva ord ibland t.ex. är bara fascister och sadister som är språkpoliser, i mina ögon framstår det väldigt udda och patetiskt, säger mer om personen som är språkpolis än den som skrivit fel.
Det viktigaste är att man förstår budskapet och det man skriver. Det är ingen tenta i språkkunskaper vi pratar om nu.
Dessutom brukar invandrare ha bra språkkunskaper där man kan flera språk egentligen.