Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Tja,
Har precis landat ett riktigt tungt IT-jobb i Luleå med ett 2-årskontrakt. Sjukt kul projekt, men nu till den viktiga biten: livet utanför kontoret.
Jag flyttar från Stockholm och är ganska bortskämd med utbud. Enkelt och tråkigt ger mig ingenting, jag vill ha ett bra, aktivt liv och gillar när det händer saker. Så ge mig en ärlig washout av staden:
Krog & mat: Finns det ett genuint utbud av grymma restauranger, eller tröttnar man efter två veckor? Söker schyssta ställen, inte bara standardhak.
Nattliv & puls: Finns det faktiska uteställen med bra tryck, eller är det stendött på helgerna?
Singellivet (30-40 år): Hur ser marknaden ut för oss som passerat studentåren? Finns det ett skönt folk i den åldern, eller är staden tom på vettiga, trevliga tjejer?
Säljer ni in staden till mig eller kommer jag få lappsjuka? Uppskattar ärliga svar från folk som bor där eller har gjort samma flytt!
Bor inte just i stan men nära nog för att ha vart där flertalet gånger.
Att komma från Stockholm lär ge dig en rejäl shock tror jag.
Krog & mat: Du får välja mellan CGs och Hemmagastronomi. De är väl de enda två restaurangerna som är den dyrare klassen och nog för att jag har vart nöjd så är det svårt att säga om det lever upp till din standard. Lunchkäk så är det det vanliga utbudet av husmanskost, kebab, pizza, och sushi. Tror du får glömma tankarna om intressant käk då staden är för liten för det.
Nattliv: Olearys, Allstar, Färjan är väl typ de ställena som är aktiva dock är det ju knappast i Stockholmsklass och det är bättre att förvänta dig ett milt nattliv. Du kan gå till Heroes om du verkligen vill uppleva ett sunkhak. Tvivlar starkt på att det är något vettigt nattliv utanför helgerna.
Singellivet: Där får någon annan svara istället.
Sänker du dina förväntningar på staden och utbudet så tror jag nog att du trivs. Men gillar du stök och stånket av storstan så kommer du inte bli nöjd med Luleå.