Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Båda är sant, kvinnor får färre barn samtidigt som färre kvinnor får barn. Oavsett vilket så innebär det att de prioriterar annat med sin tid än att lägga den på ett barn de inte har. Vi vet också att kvinnor studerar och jobbar mer. Alltså vet vi att kvinnor väljer att studera och jobba istället för att ha hand om barn och familj. Påstående är alltså korrekt både faktamässigt och logiskt och dina premisser om att detta vore en antifeministisk myt är således felaktiga.
Att du sedvanligt tar upp enskilda exempel på hur det går att leva sitt liv samtidigt som man jobbar och/eller pluggar är inte relevant för trenden eller det större perspektivet.
Nej. Du vet inte hur kvinnor prioriterar. Du bara
tror och
sprider myter om att kvinnor "prioriterar att plugga och jobba framför att skaffa barn".
För skoj skull räknade jag lite kring olika kvinnor jag känner, som alla är över 35. Och dessa siffror fick jag fram av hur många barn var och en av dem har:
7 stycken har 0 barn vardera.
6 stycken har 1 barn vardera.
41 stycken har 2 barn vardera (idealet för många).
10 stycken har 3 barn vardera.
3 stycken har 4 barn vardera.
2 stycken har 6 barn vardera.
1 styck har 8 barn.
Jag kan ha glömt flera. Men inte av de som har 0 barn. Kolla du själv bland de kvinnor du känner som är över 35. Så ser du själv att
majoriteten av dem har barn! Minst ett barn var. Och en liten minoritet har 0 barm.
Av de jag här har räknat upp, har flertalet en kort, medellång eller rentav lång utbildning och jobb. Kolla upp det med de du känner också.
Flertalet kvinnor får barn. Men nöjer sig oftast med 1-2 barn. Det är sanningen.