2026-05-21, 18:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Jag har ingen större koll på betting, och om de har någon egentlig koll, men postat för några timmar sedan av bet365.

https://x.com/i/status/2057429192434942445
Varför försöker de inte att få tillbaka Klopp istället, om de nu ska kvitta sig med Slott?
Citera
2026-05-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Villasupportrarna lyser med sin frånvaro här men vill ändå önska dem och laget grattis till Europa League-titeln! Välförtjänt

Trevligt med två engelska vinnare i följd!

Det är tydligen Villas första titel sedan 1996

Rejäl dominans av engelska klubbar i Europa league + Conference league just nu. Jag såg inte matchen igår men verkar som att Freiburg var helt chanslösa.
Citera
2026-05-21, 20:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag har ingen större koll på betting, och om de har någon egentlig koll, men postat för några timmar sedan av bet365.

https://x.com/i/status/2057429192434942445

Det är fan en perfekt match med Iraola och Liverpool. Lite av Klopps rock-fotboll men stabilare försvar.
Citera
2026-05-21, 20:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det är fan en perfekt match med Iraola och Liverpool. Lite av Klopps rock-fotboll men stabilare försvar.
Jag gillar Iraola, men finns en del frågetecken.
* Steget till en större klubb och pressen att prestera. Viss finns det några exempel på tränare som lyckats (fick de tid på sig?), men än fler som inte klarat den omställningen.
* Är Bournemouth spelförande? Här har jag för dålig koll. Stor skillnad på att vara ett lag som kan backa hem mot att vara laget som möter lågt stående försvar.
* Fler matcher. Från 1 till ofta flertalet matcher i veckan.
* Skador. Låter som om det är tuffa träningspass. Hur fungerar det med ett mer tätt matchande. Vill till att hitta rätt balans.

Det betyder inte att jag inte skulle vara nöjd om han kommer. Om Slot inte är kvar. Många om blir det... Finns inga garantier, vare sig det gäller spelare eller tränare. Alltid ett risktagande. Spännande tränare helt klart, men på förhand inte slam dunk.
Citera
2026-05-21, 21:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag gillar Iraola, men finns en del frågetecken.
* Steget till en större klubb och pressen att prestera. Viss finns det några exempel på tränare som lyckats (fick de tid på sig?), men än fler som inte klarat den omställningen.
* Är Bournemouth spelförande? Här har jag för dålig koll. Stor skillnad på att vara ett lag som kan backa hem mot att vara laget som möter lågt stående försvar.
* Fler matcher. Från 1 till ofta flertalet matcher i veckan.
* Skador. Låter som om det är tuffa träningspass. Hur fungerar det med ett mer tätt matchande. Vill till att hitta rätt balans.

Det betyder inte att jag inte skulle vara nöjd om han kommer. Om Slot inte är kvar. Många om blir det... Finns inga garantier, vare sig det gäller spelare eller tränare. Alltid ett risktagande. Spännande tränare helt klart, men på förhand inte slam dunk.

Nu utgår jag från min känsla såklart, men jag tycker att Iraola verkar vara en tränare som inte skulle ha några problem med mer press. Vi har ju också sett att tränare som Xabi och Arteta lyckats trots att dom verkligenheten hoppat rakt in i hetluften.

Bournemouth har varit kontrollerade när dom mött "rätt" motstånd. När dom varit the underdog så har dom istället anpassat sig, som dom t.ex. gjorde mot City i tisdags.

Ang. flera matcher iom europaspel så är det såklart något han behöver komma in i, men med lite hjälp från sitt team bör han lära sig hur laget skall matchas.

Ger Liverpool honom bara tillräckligt med tid att finna sina lösningar utan att ställa Chelsea-krav så tror jag att det kan vara en riktig bra tränare i många år framöver.
Citera
2026-05-21, 23:46
Medlem
Drickbacks avatar
Engelska VM-truppen släpps imorgon.. några rykten går om vilka som är med och vilka som missar.

BBC tror truppen blir..

Goalkeepers
JORDAN PICKFORD
DEAN HENDERSON
JAMES TRAFFORD

Defenders
REECE JAMES
TINO LIVRAMENTO
MARC GUEHI
EZRI KONSA
JOHN STONES
JARELL QUANSAH
NICO O'REILLY
DAN BURN

Midfielders
DECLAN RICE
ELLIOT ANDERSON
JUDE BELLINGHAM
JORDAN HENDERSON
MORGAN ROGERS
KOBBIE MAINOO

Forwards
HARRY KANE
IVAN TONEY
OLLIE WATKINS
BUKAYO SAKA
NONI MADUEKE
MARCUS RASHFORD
ANTHONY GORDON
EBERECHI EZE

Vad överraskar?
Citera
2026-05-22, 08:12
Medlem
Beaver14s avatar
Fy fan va skönt att gå in i de avslutande omgången utan någon nerv. Man kan bara njuta och ha ögonen på de matcher som gäller något. Det är väl två fighter som intresserar.

1. West ham eller Tottenham
Tottenham kan absolut chokea på hemmaplan mot Everton. Tottenhams hemmafacit är ju uselt. Everton har visserligen inget att spela för men känns inte som ett lag som bara ställer ut skorna, Moyes har mer respekt för ligan än så. WH har sett usla ut på sistone men har möjligheten att göra en sista ansträngning. Tror Tottenham klarar det till slut, de tar en poäng på söndag.

2. Ska Bournemouth (eller Brighton) gå till Champions League.
4 olika matcher avgör om 6:e plats blir CL och vem som isf tar den. Först måste Aston Villa komma femma vilket betyder att City måste slå Villa samtidigt som Liverpool slår Brentford. Om det sker tar Bournemouth CL så länge man tar 1p mot Nottingham eller att Brighton inte vinner mot Man U.
Jag kommer naturligtvis hålla på att Bournemouth tar platsen, som tack för senast.
Citera
2026-05-22, 09:19
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Engelska VM-truppen släpps imorgon.. några rykten går om vilka som är med och vilka som missar.

BBC tror truppen blir..

Goalkeepers
JORDAN PICKFORD
DEAN HENDERSON
JAMES TRAFFORD

Defenders
REECE JAMES
TINO LIVRAMENTO
MARC GUEHI
EZRI KONSA
JOHN STONES
JARELL QUANSAH
NICO O'REILLY
DAN BURN

Midfielders
DECLAN RICE
ELLIOT ANDERSON
JUDE BELLINGHAM
JORDAN HENDERSON
MORGAN ROGERS
KOBBIE MAINOO

Forwards
HARRY KANE
IVAN TONEY
OLLIE WATKINS
BUKAYO SAKA
NONI MADUEKE
MARCUS RASHFORD
ANTHONY GORDON
EBERECHI EZE

Vad överraskar?
Ingen Maguire känns fel. Kunde ha varit hans sista landskamp tycker man. Vet ej hur bra Quansha har varit.

Rätt att inte ta med Palmer och Foden

Det verkar som att Spence ska med också enligt SkySport.
Citera
2026-05-22, 10:03
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Ingen Maguire känns fel. Kunde ha varit hans sista landskamp tycker man. Vet ej hur bra Quansha har varit.

Rätt att inte ta med Palmer och Foden

Det verkar som att Spence ska med också enligt SkySport.
Kommer nog bli livat när den officiella uttagningen släpps, finns alltid några som går att ifrågasätta. Får se hur Tuchel tänkt och motiverar. Ja Spence istället för Trent är okej för mig, ju mindre Trent vinner och spelar desto bättre.
Citera
2026-05-22, 11:13
Medlem
Drickbacks avatar
Here is your Three Lions squad for the FIFA 2026 World Cup.

Goalkeepers: Dean Henderson (Crystal Palace), Jordan Pickford (Everton), James Trafford (Manchester City)

Defenders: Dan Burn (Newcastle United), Marc Guéhi (Manchester City), Reece James (Chelsea), Ezri Konsa (Aston Villa), Tino Livramento (Newcastle United), Nico O'Reilly (Manchester City), Jarell Quansah (Bayer Leverkusen), Djed Spence (Tottenham Hotspur), John Stones (Manchester City)

Midfielders: Elliot Anderson (Nottingham Forest), Jude Bellingham (Real Madrid), Eberechi Eze (Arsenal), Jordan Henderson (Brentford), Kobbie Mainoo (Manchester United), Declan Rice (Arsenal), Morgan Rogers (Aston Villa)

Forwards: Anthony Gordon (Newcastle United), Harry Kane (Bayern Munich), Noni Madueke (Arsenal), Marcus Rashford (Barcelona, loan from Manchester United), Bukayo Saka (Arsenal), Ivan Toney (Al-Ahli), Ollie Watkins (Aston Villa)
Citera
2026-05-22, 11:29
Medlem
Beaver14s avatar
Antar att Henderson är med för att vara nån sorts maskot/lagpappa. För spela fotboll kan han inte längre.
Citera
2026-05-22, 12:16
Medlem
Drickbacks avatar
Officiellt: Pep lämnar Man City
https://www.mancity.com/citytv/mens/pep-guardiola-step-down-as-manager-in-his-own-words-63915040
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in