I flera trådar har extroverta hävdat att de i genomsnitt är lika smarta som genomsnittet av introverta! nu kom ytterligare undersökning som säger emot dem 
De hävdar det fastän de saknar många av vanor, som är tecken på hög intelligens (i genomsnitt.) Man får inte högt IQ bara av att skaffa sig de vanorna
som t ex gilla att vara för sig själv. Vilket INTE är samma sak som att vara ensam.
Dessutom:
/Full kalender
/Nyfiken
/Tänker annorlunda
/Starkt fokus.
/Prata med sig själv
/Vanligt att helst jobba själv.
/Ofta ringande telefon och jobbar koncentrerat. MEN där sa de emot sig själva
för om telefonen ringer hela tiden störs ju koncentrationen...
((Före mobiler hade jag telefonsvararen på nästan hela tiden och ringde tillbaka till folk då jag tog paus från koncentrerat jobbande. Vill leva långt från grannar för de stör.))
Sedan skriver de något jag hävdar är att de rör ihop olika saker.
"Nagelbitning syns nämligen oftare hos människor som ställer mycket höga krav på sig själva.
Vanans koppling till oro och perfektionism gör att forskare ser ett samband mellan stark koncentration och återkommande stress."
Perfektionism kan vara rätt MEN då det går över i oro, prestationsångest och stress HÄMMAR det ju tänkandet, speciellt den kreativa...
((Nu är det ändå lugnt för jag är "pensionär" men även då kalendern var full då jag skötte två företag med ganska många anställda, en sportförening, distriktskansliet, hade ett halvttidsnattjobb på hotell för att kunna se på amerikansk fotboll på TV
före internet och privata sateliter, danser, tävlade i flera sporter själv... åt ofta middag från en kastrull i bilen mellan jobb och sportklubben, MEN blev sällan stressad...))
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/forskare-ser-%C3%A5terkommande-vanor-hos-personer-med-h%C3%B6g-intelligens/ar-AA23HYvh?ocid=winp2fp&cvid=c2961098d1cf4d8e82a3f9e 52ee07c52&ei=28
https://www.eleconomista.es/salud-bienestar/salud-mental/noticias/13928927/05/26/las-4-manias-que-practican-habitualmente-las-personas-mas-inteligentes-segun-los-expertos.html

De hävdar det fastän de saknar många av vanor, som är tecken på hög intelligens (i genomsnitt.) Man får inte högt IQ bara av att skaffa sig de vanorna
som t ex gilla att vara för sig själv. Vilket INTE är samma sak som att vara ensam.Dessutom:
/Full kalender
/Nyfiken
/Tänker annorlunda
/Starkt fokus.
/Prata med sig själv
/Vanligt att helst jobba själv.
/Ofta ringande telefon och jobbar koncentrerat. MEN där sa de emot sig själva
för om telefonen ringer hela tiden störs ju koncentrationen...((Före mobiler hade jag telefonsvararen på nästan hela tiden och ringde tillbaka till folk då jag tog paus från koncentrerat jobbande. Vill leva långt från grannar för de stör.))
Sedan skriver de något jag hävdar är att de rör ihop olika saker.
"Nagelbitning syns nämligen oftare hos människor som ställer mycket höga krav på sig själva.
Vanans koppling till oro och perfektionism gör att forskare ser ett samband mellan stark koncentration och återkommande stress."
Perfektionism kan vara rätt MEN då det går över i oro, prestationsångest och stress HÄMMAR det ju tänkandet, speciellt den kreativa...
((Nu är det ändå lugnt för jag är "pensionär" men även då kalendern var full då jag skötte två företag med ganska många anställda, en sportförening, distriktskansliet, hade ett halvttidsnattjobb på hotell för att kunna se på amerikansk fotboll på TV
före internet och privata sateliter, danser, tävlade i flera sporter själv... åt ofta middag från en kastrull i bilen mellan jobb och sportklubben, MEN blev sällan stressad...))https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/forskare-ser-%C3%A5terkommande-vanor-hos-personer-med-h%C3%B6g-intelligens/ar-AA23HYvh?ocid=winp2fp&cvid=c2961098d1cf4d8e82a3f9e 52ee07c52&ei=28
https://www.eleconomista.es/salud-bienestar/salud-mental/noticias/13928927/05/26/las-4-manias-que-practican-habitualmente-las-personas-mas-inteligentes-segun-los-expertos.html
Att han inte sitter i fängelse beror på USAs skitdåliga "rättssystem". Han blev ju inte ens dömd till fängelse för "hyschmålet" som domstolen fann honom skyldig i och det rörde sig om mycket pengar än vad andra satts i fängelse förr...