Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Du säger att du redan har boende i Asien. Kan det vara möjligt att du har fru familj flickvän i Thailand?
Varför väljer man Thailand som svensk år 2026?. Jag tänker med tanke på att det är ganska svårt med deras regler och visum idag.
Många brukar dra iväg till alla andra länder för att slippa problem med visum.
Jag kan säga att jag har bott ifrån Sverige i snart 9 år och jobbar väldigt mycket online.
Jag jobbar med olika uppdrag och olika arbeten och lever ganska gott på detta.
Jag har hunnit att bygga hus har familj med 2,5 barn. Det måste vara det bästa optimala att hitta något arbete på internet.
Annars kan det vara bra att hitta något arbete som betalar bra i Sverige och jobbar röven av sig.
Tjenare,
jag äger en condo i Thailand. Jag har varken fru eller barn och jag håller det så.
Varför väljer jag Thailand frågar du:
1. Infrastruktur och bekvämlighet: Bättre vägar och kollektivtrafik jmf med t.ex Filippinerna. Bra sjukvård, stabilt internet, moderna condos.
2. Maten: Jag älskar den thailändska maten. Allt från wok till grillat till nattmarknader.
3. Säkerhet: Jag känner mig betydligt säkrare i Ban Phe eller Bangkok för den delen i jmf med Manilla.
Du jobbar som chattoperatör va? Jag skulle ha lite svårt att göra det dag ut och dag in. Då kör jag hellre hybrid tills jag kan flytta och leva på sparpengar eller göra något annat online. Just nu är jag 30+ men har endast 2M i likvida medel så därför tror jag att jobba 6 månader hårt i Norge för att sedan göra nåt online kanske under 2-3 timmar i Thailand är bäst som första steg och bo där i 6 månader. Sedan när jag närmar mig 40 så vill jag gärna bo i Thailand permanent.
Ang visum så finns DTV-visumet. På det kan du stanna 180 dagar i stöten under 5 år. Eftersom det är såpass nytt så får man se om det går att ansöka på nytt efter 5 år passerat.
Trevlig kväll.