Citat:
Varför är det viktigt att bögar får lämna blod, om det finns blod så det räcker ändå? Att det inte tilläts när HIV var nytt ser jag bara som förståndigt då homosexuella män var överrepresenterade vad gäller HIV-smittade. Dessutom får dom väl lämna blod i dag om vissa villkor är uppfyllda.
Nej, det är inte en lång kedja. Men den är dum.
Pride handlar ju om folks sexualitet, folks personlighet. Om människor. Att som du förknippa HBTQ med sex, knulla och anslsex är så jävla dumt. Det handlar ju om saker som att bögar ska kunna lämna blod t ex. Och historiskt sett att homosexualitet inte ska vara olagligt eller sjukdomsklassat, att folk ska få gifta sig med vem de vill osv.
Så för mig.
Glass -> Pride -> Att folk med annan sexualitet än heterosexualitet inte ska diskrimineras.
Så glassen förknippar jag med folks sexualitet, det är ofrånkomligt. Men jag förknippar den inte med knulla, suga kuk, slicka fitta, ha sex. Gör man det är det ofrånkomligt så att det säger något om en själv. Vad? Det vet jag inte.
Pride handlar ju om folks sexualitet, folks personlighet. Om människor. Att som du förknippa HBTQ med sex, knulla och anslsex är så jävla dumt. Det handlar ju om saker som att bögar ska kunna lämna blod t ex. Och historiskt sett att homosexualitet inte ska vara olagligt eller sjukdomsklassat, att folk ska få gifta sig med vem de vill osv.
Så för mig.
Glass -> Pride -> Att folk med annan sexualitet än heterosexualitet inte ska diskrimineras.
Så glassen förknippar jag med folks sexualitet, det är ofrånkomligt. Men jag förknippar den inte med knulla, suga kuk, slicka fitta, ha sex. Gör man det är det ofrånkomligt så att det säger något om en själv. Vad? Det vet jag inte.
Homosexualitet är varken förbjudet eller sjukdomsklassat sedan länge, så det argumentet håller inte heller speciellt bra.
Gifta sig med vem man vill, får man också göra sedan många år.
Pride är för mig ett överspelat jippo som mer marknadsför homosexualitet och andra sexuella funktionsvariationer, än något som kämpar för folks rättigheter.
Och jo, allt runt Pride är fullkomligt nerlusat med kopplingar till sex, vilket knappast gynnar rörelsen i stort, utan mer förlöjligar den om man nu tänker att det ska handla om människors lika värde.
Det enda som återstår att kämpa för är väl att få trångsynta människor att lämna sexuellt avvikande ifred, i det avseendet tror jag idag att Pride i Sverige gör mer skada än nytta.
Då många (flera sexuellt avvikande inkluderat) är innerligt trötta på all uppmärksamhet sexuellt avvikande förväntar sig.
Självklart ska varken sexuellt avvikande eller någon annan diskrimineras.