2026-05-17, 19:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Nej, det är inte en lång kedja. Men den är dum.

Pride handlar ju om folks sexualitet, folks personlighet. Om människor. Att som du förknippa HBTQ med sex, knulla och anslsex är så jävla dumt. Det handlar ju om saker som att bögar ska kunna lämna blod t ex. Och historiskt sett att homosexualitet inte ska vara olagligt eller sjukdomsklassat, att folk ska få gifta sig med vem de vill osv.

Så för mig.

Glass -> Pride -> Att folk med annan sexualitet än heterosexualitet inte ska diskrimineras.

Så glassen förknippar jag med folks sexualitet, det är ofrånkomligt. Men jag förknippar den inte med knulla, suga kuk, slicka fitta, ha sex. Gör man det är det ofrånkomligt så att det säger något om en själv. Vad? Det vet jag inte.
Varför är det viktigt att bögar får lämna blod, om det finns blod så det räcker ändå? Att det inte tilläts när HIV var nytt ser jag bara som förståndigt då homosexuella män var överrepresenterade vad gäller HIV-smittade. Dessutom får dom väl lämna blod i dag om vissa villkor är uppfyllda.

Homosexualitet är varken förbjudet eller sjukdomsklassat sedan länge, så det argumentet håller inte heller speciellt bra.

Gifta sig med vem man vill, får man också göra sedan många år.

Pride är för mig ett överspelat jippo som mer marknadsför homosexualitet och andra sexuella funktionsvariationer, än något som kämpar för folks rättigheter.
Och jo, allt runt Pride är fullkomligt nerlusat med kopplingar till sex, vilket knappast gynnar rörelsen i stort, utan mer förlöjligar den om man nu tänker att det ska handla om människors lika värde.

Det enda som återstår att kämpa för är väl att få trångsynta människor att lämna sexuellt avvikande ifred, i det avseendet tror jag idag att Pride i Sverige gör mer skada än nytta.
Då många (flera sexuellt avvikande inkluderat) är innerligt trötta på all uppmärksamhet sexuellt avvikande förväntar sig.

Självklart ska varken sexuellt avvikande eller någon annan diskrimineras.
Citera
2026-05-17, 19:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Tappat lusten att köpa GB-glass eller bli sedd med deras produkter, precis som med SIA glass vill inte ha något från dessa och deras produkter.

Antar att det är bojkott av SIA och GB men egentligen bara att jag inte vill ha något från dessa företag än mindre mata dem med pengar.
Vad är fel med SIA, har jag missat någonting?
Citera
2026-05-18, 22:50
Medlem
Ät något annat istället...
Citera
2026-05-21, 17:07
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Vad är fel med SIA, har jag missat någonting?
Ja! du har missat eller glömt att det var några som tyckte det var uppseendeväckande att SIA-glass hade ett familj bestående av en Svart manlig skådespelare med en blond vit kvinnlig skådespelare i sina reklamkampanjer.

Folk undrade om det var reklam för glass eller ett politiskt budskap!

Då lämnade SIA-glass ledning ut en kommuniké om de som klagade var nazister och rasister som inte skulle äta/köpa SIA-glass produkter.

Men det var ju förra året!
Citera
2026-05-21, 17:25
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Ja! du har missat eller glömt att det var några som tyckte det var uppseendeväckande att SIA-glass hade ett familj bestående av en Svart manlig skådespelare med en blond vit kvinnlig skådespelare i sina reklamkampanjer.

Folk undrade om det var reklam för glass eller ett politiskt budskap!

Då lämnade SIA-glass ledning ut en kommuniké om de som klagade var nazister och rasister som inte skulle äta/köpa SIA-glass produkter.

Men det var ju förra året!
OK, men SIA tillverkas i alla fall i Sverige av ett svenskägt företag och innehåller grädde, eller åtminstone mjölk. Till skillnad från GB:s kemiska smet som till största delen tillverkas i andra länder.

Oavsett marknadsföring, så väljer i alla fall jag svenska SIA långt före Pride-glassleverantören.
Citera
2026-05-21, 19:34
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
OK, men SIA tillverkas i alla fall i Sverige av ett svenskägt företag och innehåller grädde, eller åtminstone mjölk. Till skillnad från GB:s kemiska smet som till största delen tillverkas i andra länder.

Oavsett marknadsföring, så väljer i alla fall jag svenska SIA långt före Pride-glassleverantören.
Uppfattat!
Själv kommer jag inte köpa eller äta något av dessa 2 producenters produkter.
Citera
2026-05-21, 23:27
Medlem
Citat:

Finns bättre företag att stödja än skitiga siabajset.

Sia ville inte ha kunder då ska de heller inte ha det.

Kling glass har otroligt goda strutar och pinnar och högre andel grädde än sia.

ängelholmsglass likaså med massor av smaker.

Sen finns såklart triumf glass och andra svenska glassproducenter.
Hemglass är jag osäker på om de tillverkar sina egna glassar i sverige eller inte men de säljer ju lite blandade märken med alltifrån skiten från gb till ängelholmsglass och sin egna glass.
Citera
2026-05-21, 23:34
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Finns bättre företag att stödja än skitiga siabajset.

Sia ville inte ha kunder då ska de heller inte ha det.

Kling glass har otroligt goda strutar och pinnar och högre andel grädde än sia.

ängelholmsglass likaså med massor av smaker.

Sen finns såklart triumf glass och andra svenska glassproducenter.
Hemglass är jag osäker på om de tillverkar sina egna glassar i sverige eller inte men de säljer ju lite blandade märken med alltifrån skiten från gb till ängelholmsglass och sin egna glass.
Så problemet med SIA är att dom en gång haft en afrikan med i reklamen? Och att dom gärna ser BÅDE svenskar och andra som kunder?

Har dom inga andra fel så duger SIA (och Triumf) gott åt mig, men jag handlar också lokalproducerat, dock inte dom du förslår då dom inte säljs här.
Citera
2026-05-22, 09:53
Medlem
"Glass, glitter och goda gärningar; säg hej till Pride Rocket ...

QX
https://www.qx.se › samhalle › glass-glitter-och-goda-g...
9 maj 2026 — Vi vill använda vår räckvidd till att stötta ett arbete som gör verklig skillnad, säger David Scholander, General Manager för GB Glace."

Så, för att summera, jude predikar HBQT-smörja, men undviker att göra det i sitt riktiga hemland, och väljer att så splittring och såt i annat land. Jag undrar hur dylik glass tas emot i Israel?
Citera
2026-05-22, 12:14
Medlem
Citat:
Så problemet med SIA är att dom en gång haft en afrikan med i reklamen? Och att dom gärna ser BÅDE svenskar och andra som kunder?

Har dom inga andra fel så duger SIA (och Triumf) gott åt mig, men jag handlar också lokalproducerat, dock inte dom du förslår då dom inte säljs här.

Problemet är att de trycker det i halsen på folk precis som äckliga coop som gjort det 2 gånger i timmen i flera år för att hjäntvätta feministerna än mer(men du verkar ju vara en feministkvinna själv då du fotsätter handla på sia)

Sanningen är dock att afrikaner i 98% av fallen aldrig handlar på coop mer än i nödfall om allt annat är stängt eller det enda altenativet eller om de är med kompisar och måste följa med för sakens skull.
De handlar oftast som araber och afghaner på arabbutiken= utomeuropeiska ingredienser eller antibiotikakött från billigaste land med massa exta kemikalier på mycket av sortimentet som ä specialimpoterat fån länder utan regleringar.

och de kommer inte in med en svensk vit fotomodelltjej till coop utan snarare hjänvtättad duktig ung naiv (i många fall redan förstörd för livet) vänsterfeminist isåfall.

MAn kör hellre med bilen till ica pga coops reklam.

Så du har inte hemglassbilen där du bor?
De har fortfarande ängelholmsglass med högre gräddhalt.

sia vispar in exta mycket luft också.

Föut såldes glasspaket med märkningen per kg.

Nu säljs det per liter så de älskar att vispa in luft för att lura kunden.
Citera
2026-05-22, 12:54
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Problemet är att de trycker det i halsen på folk precis som äckliga coop som gjort det 2 gånger i timmen i flera år för att hjäntvätta feministerna än mer(men du verkar ju vara en feministkvinna själv då du fotsätter handla på sia)
Jag har överhuvud taget inte sett, eller uppmärksammat, SIA:s reklam innan den började diskuteras här i tråden. Så jag tror knappast att den varit speciellt omfattande, med eller utan negrer.
Jag hittar den i frysen där jag handlar.
Sedan är jag varken feminist eller kärring.
Citat:
Sanningen är dock att afrikaner i 98% av fallen aldrig handlar på coop mer än i nödfall om allt annat är stängt eller det enda altenativet eller om de är med kompisar och måste följa med för sakens skull.
Och hur kom COOP in i bilden, jag handlar i alla fall inte där?
Citat:
De handlar oftast som araber och afghaner på arabbutiken= utomeuropeiska ingredienser eller antibiotikakött från billigaste land med massa exta kemikalier på mycket av sortimentet som ä specialimpoterat fån länder utan regleringar.
Araber och afghaner, äter dom glass med köttsmak? Och hur har du det med stavningskontrollen egentligen, har du ätit något olämpligt?
Citat:
och de kommer inte in med en svensk vit fotomodelltjej till coop utan snarare hjänvtättad duktig ung naiv (i många fall redan förstörd för livet) vänsterfeminist isåfall.
Fotomodelltjej??? Är det inte negerns för detta flickvän/sambo som är med i reklamen?
Dom är väl varken fotomodeller, eller skådespelare som någon annan skrivit, utan vanliga statister i en reklamfilmsnutt?

Citat:
MAn kör hellre med bilen till ica pga coops reklam.
OK så nu fick du med ICA också?
Citat:
Så du har inte hemglassbilen där du bor?
De har fortfarande ängelholmsglass med högre gräddhalt.
Nej vi slipper tack och lov Hemglassbilens tutande här på landsbygden.
Citat:
sia vispar in exta mycket luft också.
Källa på det, att just SIA skulle vispa in mer luft än andra?
Citat:
Föut såldes glasspaket med märkningen per kg.

Nu säljs det per liter så de älskar att vispa in luft för att lura kunden.
Säljs inte all, eller i alla fall den mesta, glassen per liter? Men SIA har faktiskt BÅDE 500ml/260g redovisat på t ex "KolaHavssalt 0,5 Liter Svensk Gräddglass"? På SIA:s småglassar är både vikt och volym (g/ml) också deklarerat.

För övrigt så skiter jag i, som jag skrev tidigare, SIA:s eventuella marknadsföring.
Dom säljer inga Pride-glassar (ännu?), dom är svenska och dom har fortfarande bättre råvaror i glassen än GB:s kemiska smet.
Citera
2026-05-22, 14:59
Medlem
Citat:
Jag har överhuvud taget inte sett, eller uppmärksammat, SIA:s reklam innan den började diskuteras här i tråden. Så jag tror knappast att den varit speciellt omfattande, med eller utan negrer.
Jag hittar den i frysen där jag handlar.
Sedan är jag varken feminist eller kärring.

Du visar själv hur du på insidan är en vänsterfeministisk tjej i hur du agerar i frågan

Citat:
Och hur kom COOP in i bilden, jag handlar i alla fall inte där?

Coop har exakt samma agenda som siaglass och det vet du även om du spelar dum.

Citat:
Araber och afghaner, äter dom glass med köttsmak? Och hur har du det med stavningskontrollen egentligen, har du ätit något olämpligt?
Nja
Gammalt tangentbord med slitna knappar snarare.

De brukar precis som asiater undvika glass och komjölkprodukter förövrigt.

Större delen av jordens befolkning tål inte komjölk då komjölk egentligen bara är för kons bebisar.

Människokroppen tål mjölk till cirka 3års ålder.
Efter det slutar kroppen spjälka mjölk.

Så det är inte hälsosamt att inta större mängder mjölkprodukter även om mjölkindustrin i usa lyckades lura det i folk på 50-talet med enorm marknadsföring och reklam.

Citat:
Fotomodelltjej??? Är det inte negerns för detta flickvän/sambo som är med i reklamen?
Dom är väl varken fotomodeller, eller skådespelare som någon annan skrivit, utan vanliga statister i en reklamfilmsnutt?
De har valts med flit för att det är wokestyrda personer i innerstan som styr hur reklamen ska göras och får pengar aw wokeföretag som coop och sia.

Det är aldrig en vit smart man med en feminin ung östeuropeisk kvinnlig flickvän eller thaitjej eller med iransk tjej i kortkort.

Om de skulle göra samma sak i sydafrika att byta ut alla afrikanska män i all reklam mot vita män som är framgångsrika med en afrikansk fotomodelltjej och sen framställa resten av afrikanska män som är med i reklamfilmer som korkade så skulle de slå sönder reklamkontoret och plundra företaget som håller på med sån reklam.

Citat:
Källa på det, att just SIA skulle vispa in mer luft än andra?

Säljs inte all, eller i alla fall den mesta, glassen per liter? Men SIA har faktiskt BÅDE 500ml/260g redovisat på t ex "KolaHavssalt 0,5 Liter Svensk Gräddglass"? På SIA:s småglassar är både vikt och volym (g/ml) också deklarerat.

De stora vispar in mest luft i skiten men wokeföretag ska man sky som pesten.
Ja om man inte är som en södertörns högskola kvinna som du på insidan då.

Du visade precis själv hur mycket luft de vispar in när 500ml endast väger 260g så du måste vara korkad på räknesidan också när du skrev det som svar.

Citat:
För övrigt så skiter jag i, som jag skrev tidigare, SIA:s eventuella marknadsföring.
Dom säljer inga Pride-glassar (ännu?), dom är svenska och dom har fortfarande bättre råvaror i glassen än GB:s kemiska smet.

Absolut
Är man lite kvinnlig vänster på insidan så bryr man sig inte om deras woke marknadsföring för att påverka unga tjejer och sverige långsiktigt
Du har friheten att vara lite kvinnlig på insidan.
Helt upp till dig.

Att de har lite bättre grejer än gb är ju inget skäl att köpa skräpet.

Alla andra glassföretag i landet har bättre ingedienser än fakesubstitut tillverkaren gb.
Senast redigerad av Blatteman 2026-05-22 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in